Vilken leverantör bör jag byta till?

Permalänk
Medlem

Vilken leverantör bör jag byta till?

Nu när Tele2 vill höja avgiften ytterligare för surf så överväger jag att byta operatör. Jag har haft den lägsta surfmängd hos Tele2 vilket är 3GB för 199kr/mån, som de nu höjer till 5GB som lägsta för 229kr/mån, vilket jag inte är intresserad i då jag använder sällan så mycket surf.

Vad jag är intresserad i är fria samtal och SMS, och hur lågt surfen är bryr jag mig inte om då det kan få vara 2GB så länge det inte kostar över 200kr/mån.

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddiebox:

Nu när Tele2 vill höja avgiften ytterligare för surf så överväger jag att byta operatör. Jag har haft den lägsta surfmängd hos Tele2 vilket är 3GB för 199kr/mån, som de nu höjer till 5GB som lägsta för 229kr/mån, vilket jag inte är intresserad i då jag använder sällan så mycket surf.

Vad jag är intresserad i är fria samtal och SMS, och hur lågt surfen är bryr jag mig inte om då det kan få vara 2GB så länge det inte kostar över 200kr/mån.

Kan varmt rekommendera Fello https://www.fello.se/ kör det själv går i Telias nät och Telia äger även Fello numera.
Kör deras 2GB för 95:- mån givetvis med fria samtal , sms samt mms.

+
Kan spara surf upp till 25GB
emellanåt ger de ut gratis extra surf fick tex 1GB extra surf gratis den 29 Februari med giltighetstid till sista Mars.
Bra kundsupport med både chatt och telefon dagtid.
Telias nät

-
Endast 80Mbit på surf men inget jag tänker på.
Ingen Volte
Inga Wifi Samtal.

*bort*/Mod

Marknadsföring av ref-länkar är inte tillåten i forumet. /Mod
Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

Jag är väldigt nöjd med Vimla. Inga problem med täckning trots diverse besök i Norrland.
3 GB, fria samtal och fria sms för 100 kr i månaden. Jag betalar 80 kr i månaden efter 2 stycken tipsningar.
Sparad surf räcker i 1 år.

Permalänk
Hedersmedlem

Fello, Vimla och Hallon är likadana alternativ som kör på olika operatörers nät. Själv kör jag Hallons billigaste, 4GB surf med fria samtal och sms för 99:-/mån.

Påminner även om att marknadsföra ref-länkar för att tjäna pengar här på forumet är inte tillåtet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddiebox:

Nu när Tele2 vill höja avgiften ytterligare för surf så överväger jag att byta operatör. Jag har haft den lägsta surfmängd hos Tele2 vilket är 3GB för 199kr/mån, som de nu höjer till 5GB som lägsta för 229kr/mån, vilket jag inte är intresserad i då jag använder sällan så mycket surf.

Vad jag är intresserad i är fria samtal och SMS, och hur lågt surfen är bryr jag mig inte om då det kan få vara 2GB så länge det inte kostar över 200kr/mån.

Jag ringde Tele2 imorse med avsikt att byta till Hallon (4GB, fria samtal och SMS, 99 kr i månaden). Hans svar var att de matchar det, och vips hade jag det Tele2 kallar "Superdeal 5GB för 99kr/mån med fria samtal och SMS/MMS inom hela Sverige och EU.".

Så enkelt var det för mig, testa att ring dem och säg att du vill byta till Hallon så får du nog samma erbjudande

Permalänk
Medlem

Hallon 45 kr per månad i halvår, därefter 99 kr per månad.
6 GB surf som kan sparas i 12 månader.

Tidigare Telenor 408 kr per månad 40 GB.

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Jag ringde Tele2 imorse med avsikt att byta till Hallon (4GB, fria samtal och SMS, 99 kr i månaden). Hans svar var att de matchar det, och vips hade jag det Tele2 kallar "Superdeal 5GB för 99kr/mån med fria samtal och SMS/MMS inom hela Sverige och EU.".

Så enkelt var det för mig, testa att ring dem och säg att du vill byta till Hallon så får du nog samma erbjudande

Det ska jag prova! Om inget så blir det Hallon eller Vimla.

Min mor ringde också till Tele2 men hon fick inget erbjudande och tog istället bort surfen från abonnemanget helt och hållet så hon kunde ha kvar 199 kr/mån men blev kvar hos Tele2. Kan så vara att hon inte nämnde Hallon.

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Sjukt pris
Betalar 99kr månaden på Hallon för 6gb surf o fritt annat som vanligt. (student)
Fick även 25gb surfpott o går o spara upp till 100gb.

Det går tydligen att teckna sig som student också utan man studerar, vet flera som gjort detta. Ingen student id koll eller något.
Fick dock mitt via studentkortet (som jag fortfarande har fast jag inte studerat på 1 år). (4 mån halva priset utöver resten ovan).

Skulle aldrig teckna ett "ordinarie" abonnemang hos Telia, Tele2, Telenor om det inte vore så att man faktiskt behöver full speed (flesta billigare låser på 80 ex).

Hallon har även wifi samtal.

Fello känns onödigt dyrt jämfört med Vimla och Hallon.
Men är man i seriöst behov utav Telias nät pga täckning så är det ju ett val.

För mig fungerar 3 bäst där jag bor, och Hallon är bäst då.

Permalänk
Medlem

Har precis beställt nytt abonnemang från Vimla, hade nu tidigare också tele2 men ökningen har fått mig att byta. Var också lite missnöjd med täckningen för mig hos tele2, har dock haft telenor innan och vet att det funkade bättre på de platserna jag rör mig oftast.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att du skaffar hallon med kundkrafts erbjudande (behöver ej vara kund hos kundkraft) så får du 6 GB (istället för 4 GB) fria SMS/MMS och samtal och oanvänd surf sparas upp till 100GB.

Dessutom är det halva priset i 6 månader (istället för 3 månader), därefter 99kr/månad.

https://www.hallon.se/partner/kundkraft

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponanmsi:

Jag rekommenderar att du skaffar hallon med kundkrafts erbjudande (behöver ej vara kund hos kundkraft) så får du 6 GB (istället för 4 GB) fria SMS/MMS och samtal och oanvänd surf sparas upp till 100GB.

Dessutom är det halva priset i 6 månader (istället för 3 månader), därefter 99kr/månad.

https://www.hallon.se/partner/kundkraft

Om detta passar på är det ännu bättre. Gäller STUDENT/55+ 6GB och ger 50GB i en startpott.

https://www.hallon.se/partner/spfseniorerna

Detta är inte så dumt heller

https://www.hallon.se/kampanj/surf-deal