SuperMicro CSE-846TQ 24 bay hot swap 4U chassis m/ Noctua och ATX PSU stöd

Permalänk
Medlem

SuperMicro CSE-846TQ 24 bay hot swap 4U chassis m/ Noctua och ATX PSU stöd

Hej,

Måste tyvärr göra mig av med ett av mina storagechassis då jag har flyttat och jag inte längre får plats med 4U där jag tänker ha denna storageserver (uppe på några skåp).

Jag har modifierat chassit att ta vanliga ATX PSU så att man inte är beroende av typiska jetmotor enterprise PSUs. Jag har också installerat högkvalitativa och tysta Noctua 80 mm kylare i hela chassit, som medföljer. Har också installerat ljud- och vibrationsdämpande material på diverse platser inuti chassit. Alla dummy-caddys medföljer som visat på andra bilden. Det medföljer också en del påsar med diverse kablar och skruvar. Notera att det ej finns rackskenor, dessa går dock att köpa billigt på eBay eller GG, Mullet e.l. om man vill montera i rack.

SuperMicro chassis av typen "TQ" betyder att det är ett backplane med direktkontakter för SATA/SAS diskar per slot. Alltså inget backplane med expander eller liknande som ofta strular till det över tid (se sista bilden).

Så det man budar på är alltså chassit ink. 5 x 80mm Noctua fläktar (3 i mitten + 2 bak).
Inte något av följande på bild: diskar, moderkort/CPU/RAM/expansion cards/kablar och ej PSU.
Locket till chassit finns givetvis men glömde få med det på bild.

Bud startar på 2500:- och folk kan lägga bud en bit in i nästa vecka så får vi se vart vi hamnar.

Se här för mer info:
https://www.supermicro.com/en/products/chassis/4U/846/SC846TQ-R1200B
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=807651

Måste hämtas på plats i Stureby i Stockholm. Betalning sker endast via Swish eller bankkonto. Kolla mitt nick i marknadsreferenser-tråden, jag har sålt massor på Sweclockers förut.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Anmäler mitt intresse ifall du skulle få för dig att frakta det.

Permalänk

Jag är sjukt sugen men avståndet hindrar nog, om du inte kan tänka dig ställa burken på halvpall om jag ordnar frakten?

Kontroll av avstånd
Visa signatur

keep on swimming :-)

Permalänk
Medlem

Frakt kan ordnas på så vis som @datachild säger, alltså att köpare fiksar en transport som hämtar chassit här, jag kan få tag på en halvpall. Men alla kostnader får köpare stå för.

Permalänk

Finns delar kvar så det går att återgå till supermicro nätaggregat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideShowMicke:

Finns delar kvar så det går att återgå till supermicro nätaggregat?

Nej det gör det inte, dock om du har strömfördelare och nätagg redan så borde det gå att montera in det igen. Men inga garantier.

Permalänk
Medlem

@pid1 @datachild

Om några av er vill ta diskussion vidare kring chassit så PMa mig.

Permalänk
Medlem

Chassit är nu såld.