Bra dator för Uni. Budget 9k-14k

Permalänk
Medlem

Bra dator för Uni. Budget 9k-14k

** Föredrar du en 2 i 1 form faktor, bra batteritid eller bästa specifikationer för pengarna?**
Bra batteritid och jag gillar en 2 i 1 (inte nödvändigt ändå).

Hur viktigt är vikt och tunnhet för dig?
Mycket viktigt.

**Vilket operativsystem behöver du?**
Windows.

**Har du en önskad skärmstorlek?**
Max 14" men perfekt är nog 13". Dont vill ha en stor och clunky laptop i min ryggsäck, eller en bärbar dator som tar upp mycket utrymme i klasser.

** Gör du någon CAD / videoredigering / fotoredigering / spel?**
Kanske lätt spel som hearthstone. Men inte riktigt. Mest för college och multitasking olika Office365 och andra appar.

**Alla specifika krav som bra tangentbord, tillförlitlig byggkvalitet, pekskärm, fingeravtrycksläsare, optisk enhet eller bra inmatningsenheter:**
Bra tangentbord är en prefrens. Bra byggkvalitet. (Kan leva med donglar, även en pekskärm och penna vore nice, men inte behövligt)

Jag vill inte ha en iPad eller Microsoft surface med ett separat tangentbord. Jag vill ha en 2 av 1 som mest. Jag har tittat på Lenovo C940 med i7 och 512GB lagring och 16GB RAM. Jag fick en till ett riktigt bra pris. Men im ner för fler förslag.

Denna dator kommer att vara med mig för atlest 3-5 år. Eftersom jag börjar universitetet snart, och jag kommer att studera ekonomi eller business. Jag äger redan office365 paket så brukar behövas i den bärbara datorn när jag köper den.

Tack för att du tog dig tid att läsa detta, all hjälp behövs!

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Shurdd:

Jag vill inte ha en iPad eller Microsoft surface med ett separat tangentbord.

Surface är underbart att ha i skolan. Jättesmidigt att kunna anteckna med pennan.
Finns Surface Book med ordentligt tangentbord.

Om du bara skall skriva är Thinkpads väldigt trevliga annars.
Går att hitta riktigt billigt begagnade.
Eller nya:
Lenovo ThinkPad E14 i5 8GB 256GB

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

en ms surface laptop eller en Huawei matebook/x för att de har bra t-bord och 3:2 touch skärmar.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Dell XPS eller en Macbook Pro skulle jag rekommendera då de har bra byggkvalitet, är lätta och bra batteri. Du kan köra Windows på Macen om du behöver via Parallels eller Bootcamp. Men annas brukar Dell ha kampanjer där man kan kombinera med studentrabatter:

https://www.dell.com/sv-se/shop/dell-advantage/cp/students

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021