Ny(a) skärm(ar) till 2080TI? (Cad, 3d, spel)

Permalänk
Avstängd

Ny(a) skärm(ar) till 2080TI? (Cad, 3d, spel)

Jag har suttit och kollat på 4k-skärmar (Antar det är "lika bra" att köra på 4k för att ha i ett antal år).

Var mycket inne på 27-29" (har 28 idag) och ha 2 som idag.
Men sedan såg jag att de kostar typ 10.000kr st (Iof inget problem)

Såg en tråd här tidigare idag, och började tänka lite på att kanske ha typ 40"-50" eller nåt sådant och en enda skärm, priset hamnar på ungefär samma.

Jag brukar ofta ha en film/youtube/liknande igång på ena skärmen medans jag arbetar/spelar/annat på den andra skärmen.

Hur hade ni gjort?

När jag kollade, så klickade jag i typ 4k, ips, 27-29" och "lite annat" och brukar då få fram en 3-6 st skärmar för 9000-15000kr st. Fortfarande svårt att bestämma mig.

Permalänk
Medlem

Har du kikat på denna? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4925319

Jag har en sån själv och ett 2080ti och är extremt nöjd med den eftersom den presterar verkligen på topp i 4k så den är något jag verkligen kan rekommendera

Permalänk
Medlem

En ultrawide 3440x1440 bästa skärmarna

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av isglas:

Har du kikat på denna? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4925319

Jag har en sån själv och ett 2080ti och är extremt nöjd med den eftersom den presterar verkligen på topp i 4k så den är något jag verkligen kan rekommendera

Hur är det med den där kant-skärmen och använda 2 eller 3 st brevid varandra?

Skrivet av Oneone:

En ultrawide 3440x1440 bästa skärmarna

Jag trodde ultrewide var typ 5xxx X xxx-nånstans.

Permalänk
Avstängd

Funderare lite nu när jag såg skärmhållare(?).
Kanske ha typ 4 x uppTill32"-skärmar där 3 st sitter brevid varandra och en ovanför mitten. såg en sådan arm på komplett.. Det är en tanke också.. Svårt att bestämma mig för hur jag vill ha det..

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag 32" är idealisk storlek för 4k. Vissa CAD-program skalar ju uselt och menyerna blir pyttesmå.

Permalänk
Medlem

Jag har varit otroligt nöjd med Dell Ultrasharp de senaste tio åren.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=3390683

Permalänk
Avstängd

Kollat runt lite mer.

Vad tror ni om denna?
LG 38GL950G-B 38" 21:9 välvd bildskärm (svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Kollat runt lite mer.

Vad tror ni om denna?
LG 38GL950G-B 38" 21:9 välvd bildskärm (svart)

Jag är skeptisk till en välvd skärm för CAD, kommer inte planritningar se konkava ut?

Permalänk

Beror ju lite på vad du värdesätter men jag skulle personligen aldrig skaffa en böjd skärm om du gör någon form av visuellt arbete.

Har en LG 32UL950 som jag är mycket nöjd med. Mycket bra bildkvalitet och för mig är det viktigt att skärmen har flera ingångar, och denna har Displayport, HDMI och Thunderbolt 3-ingång. Tycker också den är snygg eftersom den är rätt minimalistisk.

Min PC går in via display-porten (2080 Super) och eftersom jag har en Macbook Pro till jobbet är det ruggigt praktiskt att bara kunna plugga in en kabel.