Permalänk
Medlem

Skärm fungerar inte med hdmi.

Hej, har precis skaffat en 144hz skärm och provade att connecta min andra skärm med hdmi (som jag alltid kört med hdmi förut) och det fungerade inte. Provade sen med dvi och det fungerade.
Jag har nu 3 skärmar, där en inte används.
Jag vill nu ha tre skärmar bara för att...?
Kortfattat, hur vet jag om det är min hdmi kabel eller hdmi port som helt plötsligt slutat fungera?
Eller är det nåt annat?
Tack!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Wrk4Pwn:

Hej, har precis skaffat en 144hz skärm och provade att connecta min andra skärm med hdmi (som jag alltid kört med hdmi förut) och det fungerade inte. Provade sen med dvi och det fungerade.
Jag har nu 3 skärmar, där en inte används.
Jag vill nu ha tre skärmar bara för att...?
Kortfattat, hur vet jag om det är min hdmi kabel eller hdmi port som helt plötsligt slutat fungera?
Eller är det nåt annat?
Tack!

Börja med att skriva ut vad du har för modeller på skärmarna, vad du har för delar i datorn (framförallt GPU) så kan vi se vad vi kommer fram till

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Moderator

Vad har du för grafikkort och vilka portar använder du till skärmarna?

Alldeles för långsam...som vanligt ;) /anonym mod
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Kolla så skärmen är inställd på HDMI input, prova HDMI-porten från GPU till en annan skärm, fungerar det inte så prova annan kabel och fungerar inte det kan du vara ganska säker på att porten inte fungerar längre.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Börja med att skriva ut vad du har för modeller på skärmarna, vad du har för delar i datorn (framförallt GPU) så kan vi se vad vi kommer fram till

Skrivet av Daemon:

Vad har du för grafikkort och vilka portar använder du till skärmarna?

Skrivet av Spelaspel:

Kolla så skärmen är inställd på HDMI input, prova HDMI-porten från GPU till en annan skärm, fungerar det inte så prova annan kabel och fungerar inte det kan du vara ganska säker på att porten inte fungerar längre.

Har en msi gtx 1060 gaming x
en acer xf240h (DP)
en lg flatronw2453v (Vill ha HDMI men använbder DVI)
en samsung SyncMasterp2350 (Har bara VGA och DVI, så måste ha hdmi på den andra skärmen om jag ska ha 3 skärmar)
Skärmen är inställd på HDMI, och jag har alltid använt med HDMI (som andra skärm, hade samsungen som main skärm förut). Sen nu fungerar inte HDMI.
Provade med HDMI på acer skärmen också. Det funkade inte heller. Provade att bara ha LGn inkopplad med HDMI. Fungerade inte heller.
Därför jag tror att det är fel på gpu eller sladd (förhoppnigsvis sladd)
Tack!

Permalänk
Medlem

Har HDMI och DVI funkat samtidigt förut?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3780489

Ditt grafikkort verka ha 5 portar men du kan bara ha 4 skärmar samtidigt. Ofta är det HDMI porten som delar kretsar men en annan ports som en inbyggd adapter. Ofta med DVI. Man bruka få 1 av 3 fel.

1 skärm utan bild.
2 skärmar utan bild.
Bild på alla men inställningarna buggar.

När du testar. Se till att ta bort andra kablar/adaptrar helt. Det har hänt att bilden ändå har skickats till den andra trots att andra änden av kabeln/adaptern inte ens var kopplad.