Återställningsnyckel Apple ID. Hur får man fram en ny i Mojave?

Permalänk

Återställningsnyckel Apple ID. Hur får man fram en ny i Mojave?

Jag har en iPad som är gammel, försöker logga in den på mitt Apple ID men då begär den en Återställningsnyckel. (två faktors autentisiering är aktivt men den använder inte denna funktion av någon anledning).

Denna nyckel fick man när man skapade sitt Apple ID med tvåfaktorsautentisering..

Men den har jag såklart inte.

Då finns det en guide på Apples hemsida om hur man skapar en ny kod:
Återställningsnyckel hos Apples hemsida

Problemet är att när jag gör PRECIS som det står så finns inte detta alternativ där att välja..

systeminställningar->icloud->kontodetaljer->säkerhet

Där finns BARA "change password" och "get verification code"

Verification code är INTE detamma som återställningsnyckel. Återställningsnyckeln verkar vara mycket längre och börjar med RK-

Är det någon som har en blekaste om hur den här skiten funkar?

Apple har blivit precis lika dassig som Microsoft, och deras instruktioner samsvarar inte länger med det man möter när man försöker följa en guide. Jag kör rätt OSX version för guiden. men det ser ändå inte likadant ut som de beskriver..

tacksam för hjälp!

//GF

Permalänk

Postar ett snabbsvar här.

Jag löste detta problem - helt utan att följa några instruktioner i varken iPad eller på nätet - genom att göra som man gjorde tidigare, att man begär ut en ny 6 siffrig kod från en betrodd enhet, och sedan lägger till den här 6 siffriga koden BAKOM sitt vanliga lösenord när man loggar in. Inget mellanslag eller något. Slå bara in lösenordet och följ upp med en sex siffrig kod.

Denna hämtar du på din iPhone exempelvis genom att gå på inställningar - klicka på ditt namn längst upp - lösenord och säkerhet - få en verifieringskod

Helt idiotiskt upplägg att den gamla iPaden inte föklarar vad man behöver, utan frågar efter något helt annat... och ingenstans förklaras detta eller kopplas till ditt apple ID.