Philips TV 50" - The One (50PUS7304) eller 50PUS8204/12?

Permalänk

Philips TV 50" - The One (50PUS7304) eller 50PUS8204/12?

Har svårt att bestämma mig här, tänkte att "8-serien" borde vara bättre än "7-serien", men The One har ju fått bra betyg... Den här på Elgiganten har ett bättre pris, men verkar bara finnas på Elgiganten.

Mycket tacksam för kommentarer!

Permalänk
Medlem

LG B9 för 3000 kr mer kanske du blivit supernöjd med i många år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Bildexpert 📺

@Ev1lHomer: PUS8-serien har mer robusta chassin och troligtvis en mer pålitlig kvalitetsnivå på själva panelen. Hela poängen med PUS7-serien för 2019 är att behålla elektroniken och funktionerna runt Philips P5-processor men spara in på panel- och byggkvaliteten.

Permalänk

Tack för kommentarer! Lutar åt en 8...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte en 65PUS7304 (The one) på Black Friday och jag måste säga att jag är EXTREMT nöjd med den. Trots IPS så är det i mitt tycke riktigt bra svärta på den. Kan givetvis inte mäta sig med en OLED men en OLED är också dubbelt så dyr (minst). Personligen tycker jag inte det är värt den dubbla kostnaden för lite bättre svärta och något bättre bild.

Jag trodde ärligt talat inte att man fick så här bra bild för 9000:- som jag betalde för tv:n.
Android TV fungerar också över förväntan i tv:n. Hade räknat med att inte använda det alls, men har slutat med att jag enbart kör tv:n och ingen extrabox.

Nöjd ägare så här långt. Ambiligt är riktigt trevligt på tv:n med, men det får du ju med nästan varje Philips tv.
Kan inte uttala mig om 8-serien, men den är säkert grym med.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Skrivet av SanTeoX:

Jag köpte en 65PUS7304 (The one) på Black Friday och jag måste säga att jag är EXTREMT nöjd med den. Trots IPS så är det i mitt tycke riktigt bra svärta på den. Kan givetvis inte mäta sig med en OLED men en OLED är också dubbelt så dyr (minst). Personligen tycker jag inte det är värt den dubbla kostnaden för lite bättre svärta och något bättre bild.

Jag trodde ärligt talat inte att man fick så här bra bild för 9000:- som jag betalde för tv:n.
Android TV fungerar också över förväntan i tv:n. Hade räknat med att inte använda det alls, men har slutat med att jag enbart kör tv:n och ingen extrabox.

Nöjd ägare så här långt. Ambiligt är riktigt trevligt på tv:n med, men det får du ju med nästan varje Philips tv.
Kan inte uttala mig om 8-serien, men den är säkert grym med.

Tack för bra kommentarer! Det är sonen som ska ha den på sitt rum, han gillar ambilight så Philips har ett försprång redan där. Med tanke på att han i princip inte tittar på "gammel-tv" så är det ju bra om Android TV funkar smidigt med Netflix, Youtube mm. + att det går att casta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ev1lHomer:

Tack för bra kommentarer! Det är sonen som ska ha den på sitt rum, han gillar ambilight så Philips har ett försprång redan där. Med tanke på att han i princip inte tittar på "gammel-tv" så är det ju bra om Android TV funkar smidigt med Netflix, Youtube mm. + att det går att casta.

Jag har alltid ratat alla smart-funktioner i tv-apparater och kört med separat box (apple tv i mitt fall) och tänkte när jag köpte denna tv att köpa en Nvidia Shield Tv Pro. Men tv:n kör ju också Android TV med senaste version av Android tv (9.0) och det flyter på väldigt fint. Vissa som lämnat kommentarer på tv:n påstår att det är buggigt men för mig har det funkat klockrent sedan dag 1. Gränssnittet har inte hängt sig eller varit laggigt alls. Slutar tv:n uppdateras nån gång kanske jag byter till en box, men i dagsläget finns det ingen anledning alls
Angående castning så är det ju riktigt smidigt att det finns en Chromecast inbyggd i tv:n. Castade CMore till tv:n innan CMore dök upp som som app till Android TV och det funkade utmärkt det med.

Observera att det finns lite olika paneler i tv:n, vissa storlekar har IPS medan andra har VA-panel. 70"-aren har t.ex. VA-panel medan min 65:a har IPS. VA har väl lite bättre svärta medan IPS har lite bättre betraktningsvinklar men något sämre svärta. Svärtan kan jag dock inte klaga på på min IPS heller, tycker den är helt ok. Det var någon användarrecensent någonstans som hade jämfört en storlek mot en annan i butik, där den ena hade VA och den andra hade IPS (samma modell alltså) och upplevde att IPS-modellen hade lite bättre bildkvalitet. Huruvida det stämmer vet jag dock inte. Verkar som 50", 58" och 70"-aren har VA-panel, medan resten har IPS.

Det finns givetvis bättre tv-apparater på marknaden, men pris/prestandaförhållandet på denna modell måste jag säga är riktigt bra.
Jag har svårt att tro att din son inte skulle bli nöjd iaf.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Fick hem en 70PUS7304 igår. Sålde bl a TV under 8 år och ratade alltid Philips pga den usla bildkvaliteten men gav denna en chans ändå (blivit snål).

Är hittills mycket nöjd med TV'n. Ingen bleeding att tala om, jämn belysning och bra svärta. Har två döttrar på 5 och 7 år och de blev helt mållösa av Legofilmen 2 med Ambilighten som färgade hela källaren.

Kalibrerade inställningarna efter en post på AVForums och det var en fröjd att se några avsnitt av "The Witcher".

Den slår vår 2 år gamla Samsung UE55MU6475 på fingrarna ordentligt gällande bildkvalitet. Android OS på TV är dessutom oväntat bra.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scalp:

Fick hem en 70PUS7304 igår. Sålde bl a TV under 8 år och ratade alltid Philips pga den usla bildkvaliteten men gav denna en chans ändå (blivit snål).

Är hittills mycket nöjd med TV'n. Ingen bleeding att tala om, jämn belysning och bra svärta. Har två döttrar på 5 och 7 år och de blev helt mållösa av Legofilmen 2 med Ambilighten som färgade hela källaren.

Kalibrerade inställningarna efter en post på AVForums och det var en fröjd att se några avsnitt av "The Witcher".

Den slår vår 2 år gamla Samsung UE55MU6475 på fingrarna ordentligt gällande bildkvalitet. Android OS på TV är dessutom oväntat bra.

Jag blev också mycket positivt överraskad av denna modell, som jag skrivit ovan. Även jag har ratat Philips tidigare. Sjukt bra bild för en ganska liten summa pengar. Mycket prisvärd!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |