Nytt grafikkort till en donerad i7, samt nätverkslösning - hjälp mig hjälpa en ny gamer

Permalänk

Nytt grafikkort till en donerad i7, samt nätverkslösning - hjälp mig hjälpa en ny gamer

Hej, sitter och försöker få ihop ett bygge här med en överbliven i7-4770k. Vad som behövs än så länge är ett Grafikkort i prisklassen 2 000 - 3 000 SEK, trådlöst nätverk och en PCI-E Intern Strömkabel.

Jag börjar med hur jag tänker kring de billigaste komponenterna från ovan - En ny intern PCI-E kabel, hur hittar jag en som passar Corsair CM600X? Är det möjligtvis en sån här https://www.inet.se/produkt/6911917/corsair-typ-3-sleeved-sva... ?

Sedan har jag då nätverk, för nuvarande används ett integrerat wi-fi kort med antenn, 31 MBits Ner och 4 MS i svarstid hos bredbandskollen - Kommer en enklare USB dongel att kunna jämföra med detta och har ni något tips? Vill gärna hitta runt prislapp på 100 - 250 SEK.

Och nu till grafikkortet, Vilket kort runt 2 000 - 3 000 KR skulle ni rekommendera? GTX 1650 Super, GTX 1660 TI, eller ett RX 580/590 8GB?

Gigabyte GeForce GTX 1650 4GB OC versus Powercolor Radeon RX 590 8GB Red Dragon, är båda dessa kort kompetenta nog för 1080p 60FPS gaming och isåfall vilket är möjligtvis bättre än det andra?
Min magkänsla säger Gigabyte då det är mer respektabel tillverkare än PowerColor, är PowerColor något ni skulle tänka er köpa? Eller skulle ni personligen rekommendera ett GTX 1660 Super för en liten gardering emot de kommande 2-4 åren?

Ber om ursäkt för en lite rörig tråd, försöker hjälpa min partner hitta en prisvärd lösning som varken siktar för lågt eller alldeles för högt - Alla tankar, kommentarer och funderingar uppskattas jättemycket från oss båda. Med vänliga julhälsningar

Permalänk

Jag har precis köpt et nytt PowerColor och de är riktigt fina imo. Varför köper du inte ett bättre begagnat grafikkort? Har du budget på 3000kr kan du ju få ett 1070 kanske t.o.m. ett 1080 efter lite prut

Skickades från m.sweclockers.com