Google nest hub visar farenheit

Permalänk

Google nest hub visar farenheit

Jag har på inställningar väder valt Celsius.
Om jag fråga vad det blir för väder så svar den med Celsius temperaturer ,
men på displayen så visar den ett moln och 29°(det är -2.5grader Celsius nu) hur ändrar jag det så den visar Celsius på skärmen?
Sven Åke

Permalänk
Medlem

Kolla inställningarna på ditt Google-konto. Vid flera språk tänk på att svenska ska listas först.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har bara svenskt språk

Permalänk

Den visar inte vädret i typ Kongo eller liknande då?

Kanske är platsen som är fel

Permalänk

Frågar jag vad det blir för väder så svarar den med RÄTT ort och rätt grader i celisus

Permalänk
Medlem

Har precis skaffat en Nest Hub och har samma problem, i standby-läge då den visar tid och temperatur så visar den Fahrenheit men när man klickar på vädret så väderappen öppnas så visar den Celsius.
Har bett den visa temperaturer i celcius och den säger att den fattar, men det står ändå fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inget som går att konfigurera I home appen?

Edit: om det är rätt inställt så ändra till farenheit sedan tillbaka till Celsius igen 👍

Permalänk
Hedersmedlem

Min Nest Hub har visat temperaturer i Celcius oavsett var jag tittar sedan jag skaffade den i somras. Måste vara någon form av inställningsfel hos trådskaparen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Prova att starta om den från appen, det fungerade för mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag provade dra ur strömmen och vara utan den mer än 1 minut
men ingen skillnad

Sven Åke

Permalänk
Medlem
Skrivet av storbacken29:

Jag provade dra ur strömmen och vara utan den mer än 1 minut
men ingen skillnad

Sven Åke

Testade du gå in i inställningarna och ändra enheten från Celsius till farenheit och sedan tillbaka igen?

Permalänk

har nu varit in på inställningar väder och ändrat till Fahrenheit och tillbaka till Celsius
så nu visar den riktigt

Tack för hjälpen !

Sven Åke