Överföra innehållet från gamla till den nya mobilen

Permalänk
Medlem

Överföra innehållet från gamla till den nya mobilen

Jag har en Samsung S6 i nuläget men har köpt en ny S8 och vill göra överföring av allt mitt innehåll till den nya mobilen. Smart switch finns såklart men det står att det tar över 7 timmar via kabel o så länge kommer aldrig mitt batterie att hålla på min S6 eller så använder jag wifi då.
Finns det andra bra program än just det att använda som går bra o är enkelt att använda som är gratis såklart?
Funderar ibland på att bara överföra inställningarna, medelanden, kontaktboken. Sen ta media manuellt via datorn kopiera och föra över den vägen kanske just musik, bilder o sånt som tar sin tid via smart switch ller vad har ni för förslag åt mig?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Jag har en Samsung S6 i nuläget men har köpt en ny S8 och vill göra överföring av allt mitt innehåll till den nya mobilen. Smart switch finns såklart men det står att det tar över 7 timmar via kabel o så länge kommer aldrig mitt batterie att hålla på min S6 eller så använder jag wifi då.
Finns det andra bra program än just det att använda som går bra o är enkelt att använda som är gratis såklart?
Funderar ibland på att bara överföra inställningarna, medelanden, kontaktboken. Sen ta media manuellt via datorn kopiera och föra över den vägen kanske just musik, bilder o sånt som tar sin tid via smart switch ller vad har ni för förslag åt mig?

Det du tänkte göra låter bra. Oavsett program så måste ju datat överföras. Om du inte kör google drive och photos. Kör manuellt över datorn, då har du ju en backup av allt också utifall något skulle hända.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Jag har en Samsung S6 i nuläget men har köpt en ny S8 och vill göra överföring av allt mitt innehåll till den nya mobilen. Smart switch finns såklart men det står att det tar över 7 timmar via kabel o så länge kommer aldrig mitt batterie att hålla på min S6 eller så använder jag wifi då.
Finns det andra bra program än just det att använda som går bra o är enkelt att använda som är gratis såklart?
Funderar ibland på att bara överföra inställningarna, medelanden, kontaktboken. Sen ta media manuellt via datorn kopiera och föra över den vägen kanske just musik, bilder o sånt som tar sin tid via smart switch ller vad har ni för förslag åt mig?

googlade på smart switch(då jag inte hade en anning vad det var), och vad jag kan se så kan man överföra trådlöst, så ha telefonerna på laddning?

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Jag har kört Smart Switch från S5 och framåt (även på icke Samsung) och det funkar mycket bra. Nästan alltid kört trådlöst men även kabel ibland och aldrig varit i närheten av 6h. Har du kollat så du inte valt att överföra även ett isatt SD-kort? Då kan ju det ta tid om det är stort.
Tar sällan över en timme trådlöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Jag har kört Smart Switch från S5 och framåt (även på icke Samsung) och det funkar mycket bra. Nästan alltid kört trådlöst men även kabel ibland och aldrig varit i närheten av 6h. Har du kollat så du inte valt att överföra även ett isatt SD-kort? Då kan ju det ta tid om det är stort.
Tar sällan över en timme trådlöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tänkte att kabel skulle gå snabbast men när jag börjar köra allt så står det 7 timmar för att överföra, jag har inget minneskort i min S6. Kanske det är nån typ toksiffra i början för att senare falla drastiskt som när man kopierar ibland på datorn va vet jag.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Har du din S8 fulladdad ska sen även ladda s6an under överföringen, men jag skulle rekommendera att ha vanlig laddning och köra trådlöst, en ganska stor del av tiden som switch säger är enbart i nya för att installera appar med mera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kallar mig moderat, tänker som en centerpartist & röstade på socialdemokraterna.

MB: GIGABYTE 990XA-UD3 CPU: AMD FX-6100 3.3 GHz GPU: ASUS HD 6970 RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600 MHz DDR3 SSD: Corsair Force 3 128GB Lagring: 500GB PSU: ANTEC HC Gamer 900W Chassi: NZXT H2 Black

Permalänk
Medlem

Tänk på att program såsom 360 security och liknande om du har något sådant installerat kan påverka prestandan mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jcee1993:

Har du din S8 fulladdad ska sen även ladda s6an under överföringen, men jag skulle rekommendera att ha vanlig laddning och köra trådlöst, en ganska stor del av tiden som switch säger är enbart i nya för att installera appar med mera.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör rubbet med appar också är det därför kanske?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Jag använde Titanium Backup för att återställa appar och SMS-historik på min nya telefon.

Kräver dock root.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Jag kör rubbet med appar också är det därför kanske?

Precis, Smart Switch räknar med installationen av de nya apparna på nya telefonen också. Jag tycker du ska köra på, tar lite tid men du slipper böka runt, inget är som väntans tider!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kallar mig moderat, tänker som en centerpartist & röstade på socialdemokraterna.

MB: GIGABYTE 990XA-UD3 CPU: AMD FX-6100 3.3 GHz GPU: ASUS HD 6970 RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600 MHz DDR3 SSD: Corsair Force 3 128GB Lagring: 500GB PSU: ANTEC HC Gamer 900W Chassi: NZXT H2 Black

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid ta det i omgångar.
T.ex
Första gången så tar du allt förutom bilder/video och appar.
Andra gången tar du bilder/videor och kanske appar om du inte tycker det tar allt för lång tid. Eller så tar du bilder/videor och sedan nästa gång tar du appar.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Bra svar från alla tycker jag det är jag glad över för alla tips och hjälp

Visa signatur

Fear