Black Friday 2019 – Tips, erbjudanden och diskussion

Skrivet av Joakim Ågren:

Vad är herregud? Ska man inte klaga på dålig service? Alla beställningar jag gjorde under BF har kommit fram de flesta redan under måndagen (en från inet kom fram redan under lördagen vilket var unikt för mig). Det sista kom fram igår men var ju från Tyskland. Jag tycker i alla fall det är dåligt att behöva vänta över en vecka på lagerförd vara inom Sverige! Men som sagt jag vet ju ej om just denna vara ej var lagerförd....

Denna hysteri att alltid lämna negativt omdöme för minsta lilla sak är så löjligt.
Jag väntar fortfarande på paket ifrån vissa ställen, vilket jag inte bryr mig om, BF är stressigt för vissa företag och lager.
Inte alla företag har robot lager med maskiner som packar allt osv heller.

Men, det är väl typiskt Sverige idag, alla ska ha allt direkt, och gud nåde om det tar minsta lilla tid.
Sen att anställda på företagen och speditörerna är sönderstressade spelar ingen roll, så länge folk får sina saker

Skrivet av Nivity:

Denna hysteri att alltid lämna negativt omdöme för minsta lilla sak är så löjligt.
Jag väntar fortfarande på paket ifrån vissa ställen, vilket jag inte bryr mig om, BF är stressigt för vissa företag och lager.
Inte alla företag har robot lager med maskiner som packar allt osv heller.

Men, det är väl typiskt Sverige idag, alla ska ha allt direkt, och gud nåde om det tar minsta lilla tid.
Sen att anställda på företagen och speditörerna är sönderstressade spelar ingen roll, så länge folk får sina saker

Har själv full förståelse för att behöva vänta lite på att få mina varor. Dock lämnade jag ett dåligt omdöme på UPS på trustpilot. De hade skickat meddelande om att de försökt nå mig men att jag inte varit anträffbar och lämnat paketet på ett upphämtningsställe. De hade varken ringt på min dörr eller telefon. Varje gång jag fått använda mig av UPS har det varit problem. Den här gången fick jag nog, skrev på Trustpilot och kontaktade företaget som jag handlade ifrån om mina upplevelser, och att jag inte kommer handla av dem igen om de inte byter leverantör.

Jag tycker mitt negativa omdöme och klagande är helt befogat.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Specias:

Har själv full förståelse för att behöva vänta lite på att få mina varor. Dock lämnade jag ett dåligt omdöme på UPS på trustpilot. De hade skickat meddelande om att de försökt nå mig men att jag inte varit anträffbar och lämnat paketet på ett upphämtningsställe. De hade varken ringt på min dörr eller telefon. Varje gång jag fått använda mig av UPS har det varit problem. Den här gången fick jag nog, skrev på Trustpilot och kontaktade företaget som jag handlade ifrån om mina upplevelser, och att jag inte kommer handla av dem igen om de inte byter leverantör.

Jag tycker mitt negativa omdöme och klagande är helt befogat.

Skickades från m.sweclockers.com

Helt rätt!

Det verkar som om länken jag postade fick fart på försäljningen av de där Sennheiser Momentum lurarna för nu är de slut!

Skrivet av Joakim Ågren:

Det verkar som om länken jag postade fick fart på försäljningen av de där Sennheiser Momentum lurarna för nu är de slut!

Enligt prisjakt har de legat runt det priset sedan i maj dock. Bra pris fortfarande såklart. Låg på 999kr hela augusti.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Udd3n:

Enligt prisjakt har de legat runt det priset sedan i maj dock. Bra pris fortfarande såklart. Låg på 999kr hela augusti.

Jo men de inkluderades i alla fall i BF rean! Dustin måste haft ett jädra lager på dessa men nu är det slut och de kommer inte igen då de tydligen har utgått från tillverkaren numera tillverkas bara den dyrare trådlösa varianten (som förvisso också kommer med kabel).

Det där med augusti, jag köpte en hel del hårdvara till min kommande dator just i augusti för att det fanns så många bra erbjudanden i vissa fall bättre än BF rean. Intressant augusti inför skolstart kanske är bästa tiden att köpa datorer och viss annan teknik?

Vad gäller rymdresan som CDON sålde för över 2 miljoner: https://www.ehandel.se/over-600-anmalda-till-cdons-rymdresa-k... så var det erbjudandet tydligen väldigt populärt, över 600 stycken anmälde sitt intresse! Nu varnar de för att man kan dö!

Skrivet av Joakim Ågren:

Jo men de inkluderades i alla fall i BF rean! Dustin måste haft ett jädra lager på dessa men nu är det slut och de kommer inte igen då de tydligen har utgått från tillverkaren numera tillverkas bara den dyrare trådlösa varianten (som förvisso också kommer med kabel).

Det där med augusti, jag köpte en hel del hårdvara till min kommande dator just i augusti för att det fanns så många bra erbjudanden i vissa fall bättre än BF rean. Intressant augusti inför skolstart kanske är bästa tiden att köpa datorer och viss annan teknik?

Vad gäller rymdresan som CDON sålde för över 2 miljoner: https://www.ehandel.se/over-600-anmalda-till-cdons-rymdresa-k... så var det erbjudandet tydligen väldigt populärt, över 600 stycken anmälde sitt intresse! Nu varnar de för att man kan dö!

De som köpte resan betalade väl via Klarna, "få varan först"?

Bland alla bredbands-erbjudanden (Bahnhof, Telia osv) så dök ju Comhem också upp, b.la 300Mbit i 12 månader för 249kr/mån. Försökte beställa men gick inget vidare när man väl var inloggad. Mejlade deras kundtjänst samma dag men inte fått något svar.

Ringde istället nu och frågade hur det gick med mitt ärende, och fick tillbaka att Black Friday-erbjudandet endast gäller nya kunder, vilket inte framgick någonstans på deras sida.

Stämmer detta eller var det någon fick igenom sitt erbjudande? Låter så otroligt snålt med tanke på att Telias och Bahnhofs gällde även befintliga kunder.

Skrivet av naikon:

Bland alla bredbands-erbjudanden (Bahnhof, Telia osv) så dök ju Comhem också upp, b.la 300Mbit i 12 månader för 249kr/mån. Försökte beställa men gick inget vidare när man väl var inloggad. Mejlade deras kundtjänst samma dag men inte fått något svar.

Ringde istället nu och frågade hur det gick med mitt ärende, och fick tillbaka att Black Friday-erbjudandet endast gäller nya kunder, vilket inte framgick någonstans på deras sida.

Stämmer detta eller var det någon fick igenom sitt erbjudande? Låter så otroligt snålt med tanke på att Telias och Bahnhofs gällde även befintliga kunder.

Telias gällde inte befintliga kunder.
Vissa fick det däremot sänkt, men många fick inte ner det till Black Friday erbjudande priset för 299kr månaden.

Bahnhof hade inte ens något erbjudande, de var bara schyssta o matcha Telia.

Skrivet av naikon:

Bland alla bredbands-erbjudanden (Bahnhof, Telia osv) så dök ju Comhem också upp, b.la 300Mbit i 12 månader för 249kr/mån. Försökte beställa men gick inget vidare när man väl var inloggad. Mejlade deras kundtjänst samma dag men inte fått något svar.

Ringde istället nu och frågade hur det gick med mitt ärende, och fick tillbaka att Black Friday-erbjudandet endast gäller nya kunder, vilket inte framgick någonstans på deras sida.

Stämmer detta eller var det någon fick igenom sitt erbjudande? Låter så otroligt snålt med tanke på att Telias och Bahnhofs gällde även befintliga kunder.

Bahnhofs erbjudande gällde bara befintliga kunder, och dom var inte det minsta intresserad av att få nya. Dom är så pass bra och unika på marknaden att dom inte behöver konkurrera om nya kunder, berättade dom till mig.

Skrivet av muSashi:

Bahnhofs erbjudande gällde bara befintliga kunder, och dom var inte det minsta intresserad av att få nya. Dom är så pass bra och unika på marknaden att dom inte behöver konkurrera om nya kunder, berättade dom till mig.

Var nog det dummaste jag läst
Om de ger samma erbjudande till sina kunder så är dom måna om att behålla kunder, då motsäger dom sig själva.

Vet inte hur dom är unika eller bra heller direkt jämfört med andra idag

Skrivet av Nivity:

Var nog det dummaste jag läst
Om de ger samma erbjudande till sina kunder så är dom måna om att behålla kunder, då motsäger dom sig själva.

Vet inte hur dom är unika eller bra heller direkt jämfört med andra idag

Mycket skumt beteende, att dom behövde vara malliga, när jag bara fråga om dom kunde tänka sig erbjuda en Black Friday deal.
Dom sjönk som en sten för mig iaf, men det är bra att dom visade sin rätta sida, förstår nu efteråt att jag placerat dom på en alldeles för hög pedestal.

Skrivet av muSashi:

Bahnhofs erbjudande gällde bara befintliga kunder, och dom var inte det minsta intresserad av att få nya. Dom är så pass bra och unika på marknaden att dom inte behöver konkurrera om nya kunder, berättade dom till mig.

Pratade du med dem via telefon eller chatten? Om du kontaktade dem via chatten så skulle iallafall jag ha sparat den konversation och kontaktat dom igen och bett att få tala med en chef, tror denna skulle bli glad att få reda på den här personens beteende.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Edvin-89:

Pratade du med dem via telefon eller chatten? Om du kontaktade dem via chatten så skulle iallafall jag ha sparat den konversation och kontaktat dom igen och bett att få tala med en chef, tror denna skulle bli glad att få reda på den här personens beteende.

Skickades från m.sweclockers.com

Både deras Facebook chatt och deras kundtjänst på mailsupporten.

På "black weekend" hade jag också ringt Bahnhof för att fråga om de kunde matcha kampanjen från Telia. De kille i telefonen sa att de skulle göra det, men korrigerade senare att säga att de bara kunde göra det för befintliga kunder. Jag kommenterade att det inte var så vettigt och killen i telefonen tycktes hålla med.

I slutändan fick jag en specialaffär från Telenor i sista minuten. Även om den "black weekend" nivån av villighet att göra erbjudanden antagligen har gått, borde det finnas en annan kampanj förr eller senare. Tidigare har jag hittat de mindre företagen som mer konkurrenskraftiga, men inte den här gången.

Det var Telenor bredband 250/250 för 249 kr / m under 12 månader (då 499 kr / m), ingen bindande tid, 1 månad uppsägningstid. Det kan ha varit bredband 500/500 för det priset men Telenor har inget avtal om den hastigheten på mitt fibernät. Å andra sidan kunde han se att jag var så angelägen om 500/500 att han kanske har hittat en bättre affär eftersom de inte kunde tävla där. För att få priset handlade affären också om att ta några digitala TV-abonnemang men det finns ingen bindande tid, bara en månad uppsägningstid. dvs. Viasat Stor för 149 kr / m för de första 12 månaderna (sedan 399 kr / m) och Viasat Film för 0 kr / m för de första 6 månaderna (sedan 219 kr / m). Vi kan stoppa de olika digital-tv-tjänsterna om vi väljer det, utan att påverka bredbandsavtalet. Jag såg också till att det inte finns något som hindrar oss från att shoppa innan något högre pris gäller.

Skrivet av naikon:

Bland alla bredbands-erbjudanden (Bahnhof, Telia osv) så dök ju Comhem också upp, b.la 300Mbit i 12 månader för 249kr/mån. Försökte beställa men gick inget vidare när man väl var inloggad. Mejlade deras kundtjänst samma dag men inte fått något svar.

Ringde istället nu och frågade hur det gick med mitt ärende, och fick tillbaka att Black Friday-erbjudandet endast gäller nya kunder, vilket inte framgick någonstans på deras sida.

Det stämmer. De är oflexibla och inte direkt kundvänliga mot befintliga kunder. När vi var inloggad på befintligt konto dök inga erbjudanden upp och alternativ med lägre hastigheter tar de bort. Så vi kunde vara välja på högre hastighet (det vill säga dyrare abonnemang) utan erbjudande.

Vi fick säga upp vårt befintliga abonnemang och istället teckna ett nytt på mig. Onödigt krångel som inte direkt leder till kundnöjdhet.

Svarstiden på mitt första mail var för övrigt 13(!) dagar och de löste det inte vid första kontakten.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Shakermaker:

Det stämmer. De är oflexibla och inte direkt kundvänliga mot befintliga kunder. När vi var inloggad på befintligt konto dök inga erbjudanden upp och alternativ med lägre hastigheter tar de bort. Så vi kunde vara välja på högre hastighet (det vill säga dyrare abonnemang) utan erbjudande.

Vi fick säga upp vårt befintliga abonnemang och istället teckna ett nytt på mig. Onödigt krångel som inte direkt leder till kundnöjdhet.

Svarstiden på mitt första mail var för övrigt 13(!) dagar och de löste det inte vid första kontakten.

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, jag fick också mitt mejl precis, runt 2 veckors svarstid. Ingenstans stod det att erbjudandet endast gällde nya kunder, vilket man kan tycka att de borde upplysa om. Hade jag kunnat teckna ett nytt abonnemang på t.ex morsan eller måste avtalet stå på den som bor i lägenheten?
Har du ingen uppsägningstid förresten?

Har varit tvingad ComHem-kund i ett halvår men kan förstå att kundnöjdheten är låg. Så blir det väl när de kan ligga på latsidan utan att behöva oroa sig för konkurrens. Någon som provat att ringa och hota med att säga upp och därmed fått bättre erbjudande? Tänkte kanske se vad de säger om man nämner att man istället tänkt internetdela med sin firmatelefon som har obegränsat med surf.

Skrivet av naikon:

Hehe, jag fick också mitt mejl precis, runt 2 veckors svarstid. Ingenstans stod det att erbjudandet endast gällde nya kunder, vilket man kan tycka att de borde upplysa om. Hade jag kunnat teckna ett nytt abonnemang på t.ex morsan eller måste avtalet stå på den som bor i lägenheten?
Har du ingen uppsägningstid förresten?

Har varit tvingad ComHem-kund i ett halvår men kan förstå att kundnöjdheten är låg. Så blir det väl när de kan ligga på latsidan utan att behöva oroa sig för konkurrens. Någon som provat att ringa och hota med att säga upp och därmed fått bättre erbjudande? Tänkte kanske se vad de säger om man nämner att man istället tänkt internetdela med sin firmatelefon som har obegränsat med surf.

Tror inte det spelar någon roll vem som faktiskt bor i där?

Uppsägningstiden är en månad så jag satte startdatumet på mitt abonnemang en månad fram.

Troligtvis får du ett erbjudande om du avser säga upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte Orbi Micro mesh, 3-pack, från Webhallen för ca 2200kr under BF/Black Week. Deras ord. pris är ca 3600:- (vilket är högt relativt andra). Routern visade sig vara defekt, varvid jag startar ett reklamationsärende - förväntade mig att få produkten ersatt.. men icke, återbetalning istället med hänvisning till att felet ej kunde åtgärdas och att produkten ej fanns i lager. Det finns dock i såväl webblager (ok, kan visa fel visserligen) som i fysiska butiker. "Du kan ju köpa det sen om du vill", jo absolut, för ordinarie pris...Nej, det känns som att man gjorde det aningen för enkelt för sig själva.

@Eldarion: Bara kriga på och kräva att du vill ha en ersättningsprodukt!