Black Friday 2019 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av joewson:

Beställde mina varor 00.34 natten till fredag och kunde hämta mina varor för en timme sedan hos mitt postombud. Det tycker jag nästan är för dåligt! Borde tagit minst en vecka till hos årets sämsta webbutik

Skickades från m.sweclockers.com

Även en blind höna hittar ett korn ibland

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Några prisvärda grafikkort kvar på Webhallen eller andra butiker i Solna eller centrala Stockholm? Helst inte mer än 4000 kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kampis:

Har varit kund hos telia i ett par år och betalar 429:- för 100/100, ringde och försökte få black friday erbjudandet men det gick inte, Var det någon som har telia sen innan och fick erbjudandet?

Jag ringde och fick det. (tipsade från början om detta). Jag har Telia sedan innan, inget bundet och fick igenom detta utan problem.
Jag sa i stil med, "de som är nya kunder får ju bf erbjudande, vi som redan är kunder, vad kan ni göra för oss?"

En del har fått bråka lite, en del fick ta till uppsägningsavdelningen och såvidare.
Det kan ju vara så att de bromsar och försöker, men ge dig inte, ring igen och säg att det är konstigt om andra får det som har samma förutsättningar som dig.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Oj då, visste ej att Posten delar ut vissa lördagar såhärårs. Lessee if i7 6700 can even supply this 32" beauty with the necessary stream of pixels. (And no dead pink pixels cennerwise pleease : / )

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Några prisvärda grafikkort kvar på Webhallen eller andra butiker i Solna eller centrala Stockholm? Helst inte mer än 4000 kr

Skickades från m.sweclockers.com

#18177098

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Fick en smärre chock idag. Fick ett SMS av postnord. Min nya hembio Marantz SR7013 finns hos mitt ombud.

Dom har nog lärt sig att ombuden blir sura om det ligger ett hav med paket på cybermonday.. så ju fler som hämtar ut ju mindre skada blir de

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Av vad jag läst är det vissa tveksamheter kring kvaliteten på 2070kortet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som sett en tv 43 eller Max 49 för bra deal än? Helst en samsung med AirPlay

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Skärm med G-Sync kompatibilitet

Söker efter 27+ tum skärm freesync med gsync kompatibilitet och 144 HZ, något som dykt upp?

Har kollat på denna skärm AOC CQ32G1

Någon som vet om den funkar med gsync?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Av vad jag läst är det vissa tveksamheter kring kvaliteten på 2070kortet

Skickades från m.sweclockers.com

Mjo, men 2060 kortet verkar vara hyffsat. Väldigt bra kylare från det lilla jag läst än så länge.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av filosifus:

Söker efter 27+ tum skärm freesync med gsync kompatibilitet och 144 HZ, något som dykt upp?

Har kollat på denna skärm AOC CQ32G1

Någon som vet om den funkar med gsync?

En sån står i min hall, ska prova strax..men inte med nvidiakort eftsom det inte kommit än. Har sett blandade rapporter på hur bra / länge det fungerar men ska gå att aktivera iaf, även i Linux.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Skrivet av radx:

Fick en smärre chock idag. Fick ett SMS av postnord. Min nya hembio Marantz SR7013 finns hos mitt ombud.

Dom har nog lärt sig att ombuden blir sura om det ligger ett hav med paket på cybermonday.. så ju fler som hämtar ut ju mindre skada blir de

Blev också förvånad att man skulle få paketet idag, trodde det var fel i postnord appen igår.

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

ComHem har 50% på sina bredbandsabonnemang vilket skulle vara rätt schysst men det gäller givetvis bara nya kunder. Vi som har varit kunder i flera år får inte ett skit. Ringde kundtjänst och hade jag sagt upp mitt abonnemang för en månad sen hade jag kunnat teckna nytt nu men nu när jag inte har gjort det så är det bara surt för mig. Coolbeans.

If you cancel anyway, you might be surprised in one month time how many other providers on your fiber network are offering half price for 4 or 6 months to new subscribers. There has always seemed to be one campaign or another on my network and it is probably safe to assume that many other networks are similar. Bear in mind that although there are savings, it requires the extra effort for research and sign-up. You might also have to live with some service downtime during the changes (eg. if your fibre network is as badly organised as mine is).

Clarification
Permalänk
Medlem
Skrivet av valkonen:

Någon som har en länk till kampanjen gällande Göta energi elavtalet? Är det 1000kr presentkort man får?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror bara det är i butik det gäller. Stod att kampanjen gällde tills på Söndag. Köpte två stycken xbox one för 990 kr som nämnts innan på Elgiganten igår. Vid 20 tide. Fanns ca 40 ex. Kvar i butiken i Örebro

Permalänk
Medlem

Finns det någon lista någonstans på prissänkningar på mjukvara till PC?

Permalänk
Medlem

Någon som har sett en prisvärd telefon för ca 2000? julklapp till farsan så behöver inte vara så avancerad, bara den är snabb nog!

Permalänk
Skrivet av Icte:

Mjo, men 2060 kortet verkar vara hyffsat. Väldigt bra kylare från det lilla jag läst än så länge.

Based on what I know from other MSI models, the cooler is relatively quiet but it is also BIG. If your space in the case is limited, check the dimensions before deciding.

Permalänk

Någon som har sett om det finns något vettigt erbjudande på Viaplay? Börjar närma mig slutet av säsong 5 av Blacklist på Netflix, och resterande verkar bara finnas på Viaplay.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasstenstrom:

Någon som har sett om det finns något vettigt erbjudande på Viaplay? Börjar närma mig slutet av säsong 5 av Blacklist på Netflix, och resterande verkar bara finnas på Viaplay.

Skickades från m.sweclockers.com

Hjälper ju inte precis nu men är man medlem i cirkle k's klubb får man gratis månader lite då och då.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av joewson:

Beställde mina varor 00.34 natten till fredag och kunde hämta mina varor för en timme sedan hos mitt postombud. Det tycker jag nästan är för dåligt! Borde tagit minst en vecka till hos årets sämsta webbutik

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, det är ju rätt normalt att det går till så!

Förstår inte vad det är du vill överbevisa med det ?

Att det ska funka, som det ska göra?
Det är rätt normalt.

Vad har detta med att göra att Elgiganten kör med ett system som är värdelöst.
Du har inte fattat poängen alls, Det räcker att läsa din första mening, så fattade jag att du vart ute o cyklade......

Men läs gärna på lite.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhyme:

Någon som har sett en prisvärd telefon för ca 2000? julklapp till farsan så behöver inte vara så avancerad, bara den är snabb nog!

Kolla in marknaden för 2K istället!
Då lär du hitta en toppmodell, men som har några år på nacken.
Men som kommer att leverera så mycket bättre än en ny mobil från bottenskrapet.

Samsung galaxy S8+ 2000Kr

Huawei P20 Pro - Riktigt bra skick 2500

Lägger du på några hundra, och har tålamodet o tiden, kan du göra riktigt fina klipp.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhyme:

Någon som har sett en prisvärd telefon för ca 2000? julklapp till farsan så behöver inte vara så avancerad, bara den är snabb nog!

Jag köpte en Samsung A10 för 1390:- på Elgiganten, prova och se om den kan va nått.
Tillräckligt snabb och bra för mig som bara ringer och sms:ar ibland.
Och om inte, lämna tillbaks och köp något annat
Länk: https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Nja, det är ju rätt normalt att det går till så!

Förstår inte vad det är du vill överbevisa med det ?

Att det ska funka, som det ska göra?
Det är rätt normalt.

Vad har detta med att göra att Elgiganten kör med ett system som är värdelöst.
Du har inte fattat poängen alls, Det räcker att läsa din första mening, så fattade jag att du vart ute o cyklade......

Men läs gärna på lite.

Själv störde jag mig inte på köer då det var samma förra året så jag visste vad som väntade. Söker aldrig lockpriser heller då jag vet vad jag ska ha även om det är 10% av. TV-apparater, grafikkort och processorer har jag slutat leta på BF sedan ett par år tillbaka då det ofta är just lockvaror med begränsat antal. Jag hade tid att vänta och fick därmed också mina varor från ”sämsta webbutiken”. Det är för mig rätt normal gång. Den sämsta webbutiken är den som lovar saker utan att leverera enligt mig. Tar hellre köer alla dagar i veckan än en webbutik som har timeouts på varannat anrop men smaken är som baken

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhyme:

Någon som har sett en prisvärd telefon för ca 2000? julklapp till farsan så behöver inte vara så avancerad, bara den är snabb nog!

Xiaomi Redmi Note 7 (4GB RAM) eller Sony Xperia 10. Om han gillar att ta mkt bilder eller spela in filmer så kan även Motorola One Action vara intressant med 128 GB minne (Den är lite långsammare än de övriga dock)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Är denna något att ha om man bara ska spela ett fåtal spel och titta på netflix och kanske streama lite via twitch?
https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/laptop/laptop-14...

Skjermen er en TN skjerm, hvilket ikke er optimalt dersom du skal se filmer eller lignende når det gjelder farver og gråtoner. TN er også mer følsom for hvor du sitter (vinkel) i forhold til selve skjermen. Den med IPS burde ha litt bedre evne til å gjengi bilde enn TN skjermen, men den koster ca 2000 kr mer.

Du kan finne andre der ligger i samme pris klasse og som er bedre for multimedia. Laptop i der markedsføres som gaming i den her lavere pris klassen har ofte ikke så bra skjerm og må gi slip på noe annet for å holde så lav pris.

"Streama lite via twitch", mener du kun å se på twitch eller selv lade opp under tiden du spiller på nettet fra laptoppen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joewson:

Själv störde jag mig inte på köer då det var samma förra året så jag visste vad som väntade. Söker aldrig lockpriser heller då jag vet vad jag ska ha även om det är 10% av. TV-apparater, grafikkort och processorer har jag slutat leta på BF sedan ett par år tillbaka då det ofta är just lockvaror med begränsat antal. Jag hade tid att vänta och fick därmed också mina varor från ”sämsta webbutiken”. Det är för mig rätt normal gång. Den sämsta webbutiken är den som lovar saker utan att leverera enligt mig. Tar hellre köer alla dagar i veckan än en webbutik som har timeouts på varannat anrop men smaken är som baken

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det köper jag!

Och well played

Men tycker fortfarande att Elgiganten gjort en stor miss när dom tog beslutet att använda ett skript, som begränsar antal besökare.
Det är ett dåligt skript, och har ingenting att göra med att hårdvaran på servrar kraschar, eller för den den delen uppkopplingen.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Kolla in marknaden för 2K istället!
Då lär du hitta en toppmodell, men som har några år på nacken.
Men som kommer att leverera så mycket bättre än en ny mobil från bottenskrapet.

Samsung galaxy S8+ 2000Kr

Huawei P20 Pro - Riktigt bra skick 2500

Lägger du på några hundra, och har tålamodet o tiden, kan du göra riktigt fina klipp.

Men hallå där, julklapp stod det ju! Kul att få beggat... 2 lök räcker gott till en duglig ny mobil. @Landmark90 har lösningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kortleken:

Blev också förvånad att man skulle få paketet idag, trodde det var fel i postnord appen igår.

I min så va det 3 dagar kvar till leverans. Men så blev det ju inte. En dag bara.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Ngn som har koll om det går att beställa ett BRA batteri (iofs till en bil men men...) till ett VETTIGT pris?
Eller har det tåget gått...?

Permalänk
Medlem

Rådfråga om Soundbar till TV.
Är det lönt att köpa en billigare soundbar?

Nu har jag bara en hemmabioförstärkare och 2 billiga tower högtalare som står på en möbel bredvid tvn. Klumpigt och mycket saker för 2.0.
Högtalarna i fråga är https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?e=349899

Men jag vill ju inte ha sämre ljud.

Har kollat på billigare https://www.komplett.se/product/1136809/tv-ljud-bild/hemmabio... ex

Jag har en Xiaomi Mi box S kopplat till Tvn via HDMI för netflix (ingen smart tv).

Så allt ska ju fungera med ljud med den också.