Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Prova skärmar, vilken butik i sthlm har bäst utbud?

Permalänk
Medlem

Prova skärmar, vilken butik i sthlm har bäst utbud?

Ska nu gå från 60-144hz. Har väldigt lust att gå till en butik där man kan testa och se på skärmarna.
Nyinflyttat i sthlm, någon som vill rekommendera en butik?

Specifikt är det den här det lutar mot:
https://www.komplett.se/product/1140493/gaming/spelutrustning...

Tusen tack!

Permalänk
Bildexpert 📺

@CapFever: Det finns inget bra samlat ställe för att jämföra skärmar vad jag vet. En del av ladorna har stora pc-avdelningen men det brukar vara ett ganska trött utbud som står där. Så att hoppas på specifika jämförelser är tyvärr mest en önskedröm.

Permalänk
Medlem

Tvärr är det nog för lågamarginaler för att någon återförsäljare ska kunna ställa upp en massa skärmar brevid varandra för att prova.
T.ex. Mediamarkt har senaste tiden minskat sitt utbud genom att ta bort den ena våningen på deras varuhus. Nu finns det bara ett fåtal skärmar uppställda i Nacka och andra varuhus med samma layout vilket är lite trist.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk

Passa på att köpa i butiken, man får stötta att det kostar mer att ha den uppe så att folk kan titta på den. Både att dom måste ha en butik med showroom och demo-material till skillnad från web-butikerna som bara har ett lager och kan ligga var som helst.

Nu vet jag inte om TS tänkte göra så, men bara en generell tanke...

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Inet på Sveavägen har några fåtal skärmar uppe, sen om man kan test spela på dem vet jag inte.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Ah, tack allihopa!
Ja, nyss flyttat hem till Sverige och tänkte att vi höll på med sånt här. Lite önskedrömmande ja..
Verkar dessutom som att skärmen inte ens finns i någon butik i sthlm. SMH...