Detroit: Become Human

Detroit: Become Human

Vad tycker vi om Detroit: Become Human? Det här är ju ett tidigare PS4-exklusivt spel som kommer till PC senare i år. Rullades ut en teaser inför PC-trailer (...) för några dagar sedan. Vi har ju även systemkrav sedan innan, där det mest spännande kanske är att Vulkan gäller.

Själv har jag aldrig spelat igenom på PS4:an, så.. funderar på att plocka upp på PC. Tycker det är ganska snyggt, så tänker att datorn kan göra mer rättvisa än konsolen. Betygen är väl annars lite blandade.

Ni som spelat, är det värt att kasta pengar på vid PC-release?

kollat när en spelade igenom det, får mycket " mass effect " vibbar, men gillar att man har de olika möjligheterna, så man kan spela igenom det om och om igen, med " good and bad endings "
skulle ge det en stark 4 av 5

Skrivet av Farthinder:

kollat när en spelade igenom det, får mycket " mass effect " vibbar, men gillar att man har de olika möjligheterna, så man kan spela igenom det om och om igen, med " good and bad endings "
skulle ge det en stark 4 av 5

Låter väl lovande! När jag funderar tror jag att jag har spelet gratis på PS4, så.. kanske blir där ändå tillslut.

Skrivet av emilakered:

Ni som spelat, är det värt att kasta pengar på vid PC-release?

Nej, snarare att man kanske plockar upp det på rea för typ 150 spänn. Det var väl underhållande till och från men den ostiga handlingen föll mig inte riktigt i smaken, fylld av pekpinnar, religion och med en rejäl urspårning a la David Cage.

Däremot var det stundtals ruskigt snyggt, särskilt delarna med Chloe som även användes som PR för att lyfta fram grafiken och det är nästan värt att spela igenom det enbart som tech demo.

Skickades från m.sweclockers.com

Senast redigerat 2019-09-19 14:11

12 december, tydligen!

Rekommenderar spelet helt klart, finns även sjukt många olika outcomes i spelet, så man kan spela om det flera gånger.

Gillar man att kolla på let's plays så är detta spel också väldigt bra för sådant, efter att jag hade lirat det så kollade jag igenom säkert 10 olika youtubare spela igenom spelet med. Alltid kul att höra folks reaktioner / åsikter m.m.

Ett tips dock är att verkligen sätta sig in i världen, läs de olika tidningarna som ligger omkring osv för mer backstory samt att dom reagerar på hur du spelar. Har tyvärr sett rätt många som skippar sådant och bara rusar igenom storyn.

Edit: Den bästa let's playen är nog skådespelaren som spelar connor i spelet.
Han har börjat med en egen stream/let's play kanal efter att han spelade igenom det.

Spelar oftast med sin fru, som även hon är en skådespelare i spelet.
Han har även haft en del skådespelare som gästar hans kanal. Väldigt intressant att se deras perspektiv på spelet. Allrahelst då dom jobbade avsides av varandra, så de hade ingen aning om hur spelet skulle bli förutom deras egna storyline då.
https://www.youtube.com/user/bryanpdechart/videos

Om du inte spelat igenom det tidigare skulle jag starkt rekommendera det. Sköna karaktärer och en hyfsad handling och på slutet av ''episoder'' eller ''levels'' eller vad man ska kalla det kan man se hur andra människor tog sig igenom spelet och det var riktigt kul att se när man gjorde något som <5% gjorde.