Detroit: Become Human

Permalänk
Relik 📜

Detroit: Become Human

Vad tycker vi om Detroit: Become Human? Det här är ju ett tidigare PS4-exklusivt spel som kommer till PC senare i år. Rullades ut en teaser inför PC-trailer (...) för några dagar sedan. Vi har ju även systemkrav sedan innan, där det mest spännande kanske är att Vulkan gäller.

Själv har jag aldrig spelat igenom på PS4:an, så.. funderar på att plocka upp på PC. Tycker det är ganska snyggt, så tänker att datorn kan göra mer rättvisa än konsolen. Betygen är väl annars lite blandade.

Ni som spelat, är det värt att kasta pengar på vid PC-release?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

kollat när en spelade igenom det, får mycket " mass effect " vibbar, men gillar att man har de olika möjligheterna, så man kan spela igenom det om och om igen, med " good and bad endings "
skulle ge det en stark 4 av 5

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Farthinder:

kollat när en spelade igenom det, får mycket " mass effect " vibbar, men gillar att man har de olika möjligheterna, så man kan spela igenom det om och om igen, med " good and bad endings "
skulle ge det en stark 4 av 5

Låter väl lovande! När jag funderar tror jag att jag har spelet gratis på PS4, så.. kanske blir där ändå tillslut.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Ni som spelat, är det värt att kasta pengar på vid PC-release?

Nej, snarare att man kanske plockar upp det på rea för typ 150 spänn. Det var väl underhållande till och från men den ostiga handlingen föll mig inte riktigt i smaken, fylld av pekpinnar, religion och med en rejäl urspårning a la David Cage.

Däremot var det stundtals ruskigt snyggt, särskilt delarna med Chloe som även användes som PR för att lyfta fram grafiken och det är nästan värt att spela igenom det enbart som tech demo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Relik 📜

12 december, tydligen!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Rekommenderar spelet helt klart, finns även sjukt många olika outcomes i spelet, så man kan spela om det flera gånger.

Gillar man att kolla på let's plays så är detta spel också väldigt bra för sådant, efter att jag hade lirat det så kollade jag igenom säkert 10 olika youtubare spela igenom spelet med. Alltid kul att höra folks reaktioner / åsikter m.m.

Ett tips dock är att verkligen sätta sig in i världen, läs de olika tidningarna som ligger omkring osv för mer backstory samt att dom reagerar på hur du spelar. Har tyvärr sett rätt många som skippar sådant och bara rusar igenom storyn.

Edit: Den bästa let's playen är nog skådespelaren som spelar connor i spelet.
Han har börjat med en egen stream/let's play kanal efter att han spelade igenom det.

Spelar oftast med sin fru, som även hon är en skådespelare i spelet.
Han har även haft en del skådespelare som gästar hans kanal. Väldigt intressant att se deras perspektiv på spelet. Allrahelst då dom jobbade avsides av varandra, så de hade ingen aning om hur spelet skulle bli förutom deras egna storyline då.
https://www.youtube.com/user/bryanpdechart/videos

Permalänk
Medlem

Om du inte spelat igenom det tidigare skulle jag starkt rekommendera det. Sköna karaktärer och en hyfsad handling och på slutet av ''episoder'' eller ''levels'' eller vad man ska kalla det kan man se hur andra människor tog sig igenom spelet och det var riktigt kul att se när man gjorde något som <5% gjorde.

Permalänk
Medlem

Köpte det idag då det var 50% på steam. Är oerhört besviken, det är nog det mest ointuitiva spel jag någonsin spelat. Kontrollerna är konstiga, även när jag gör precis som det föreslås så händer inget utan måste vara väldigt exakt i musrörelserna. När man går runt så överensstämmer inte riktningen med tangenterna. Det är så ologiskt att det bara irriterar och känner att jag slösat bort pengarna fullständigt.

Det är snyggt, inget snack om det, men spelvärdet faller platt när det är så krångligt att göra det man ska.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Alphahanne:
Jag har aldrig testat att köra med tgb/mus, iom att spelet är designat för kontroll så körde jag det direkt.
Kan tänka mig att tgb/mus är lite krångligt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Alphahanne:
Jag har aldrig testat att köra med tgb/mus, iom att spelet är designat för kontroll så körde jag det direkt.
Kan tänka mig att tgb/mus är lite krångligt

Har bara kontroll till PS4. Skaffa adapter och skit för att kunna använda den på datorn för ett enda spel känns bortkastat.

Började iofs få häng på hur jag skulle göra efter ett tag men sedan så var det rätt irriterande att karaktären gick åt fel håll mot hur jag tryckte hela tiden. Det kändes helt random hur jag behövde trycka för att få den att gå dit jag ville. Känns inte som just det hade varit bättre med en handkontroll.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Nej det är klart, 6 miljoner sålda exemplar och skyhöga betyg, det är säkert skitsvårt att styra med kontroller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Nej det är klart, 6 miljoner sålda exemplar och skyhöga betyg, det är säkert skitsvårt att styra med kontroller...

Och detta inlägg, spydigt och nedlåtande, tillför exakt vad?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Har bara kontroll till PS4. Skaffa adapter och skit för att kunna använda den på datorn för ett enda spel känns bortkastat.

Började iofs få häng på hur jag skulle göra efter ett tag men sedan så var det rätt irriterande att karaktären gick åt fel håll mot hur jag tryckte hela tiden. Det kändes helt random hur jag behövde trycka för att få den att gå dit jag ville. Känns inte som just det hade varit bättre med en handkontroll.

Nu var det ett tag sedan jag spelade igenom detta, men det är väl ett sånt spel där karaktären går åt det hållet på skärmen som du indikerar, dvs den inmatade riktningen är inte ur karaktärens synvinkel utan betraktarens synvinkel.

Antar att det fungerar precis likadant i det avseendet med mus/tangentbord(?).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Nu var det ett tag sedan jag spelade igenom detta, men det är väl ett sånt spel där karaktären går åt det hållet på skärmen som du indikerar, dvs den inmatade riktningen är inte ur karaktärens synvinkel utan betraktarens synvinkel.

Antar att det fungerar precis likadant i det avseendet med mus/tangentbord(?).

Det är väl så men för mig känns det inte naturligt eller särskilt logiskt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Det är väl så men för mig känns det inte naturligt eller särskilt logiskt.

Är nog mycket en vanesak. Upplever att varianter i den här stilen är ganska vanliga i den moderna tolkningen av äventyrsgenren.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av Alphahanne:

Har bara kontroll till PS4. Skaffa adapter och skit för att kunna använda den på datorn för ett enda spel känns bortkastat.

Det räcker med att använda en micro-USB till USB kabel, vilket är en kabel du ändå behöver för att ladda kontrollen. Spelet i fråga har stöd för Dual Shock 4 på PC, men vet inte hur det är med symboler och dylikt.