Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av wargreymon:

Jag bokade mitt Pokemon Sword & Shield Dual Pack i Juni hos Power, blir ju något besviken om jag inte får det på fredag.

Skrivet av anon5930:

Skulle råda dig att kolla med deras kundtjänst. I värsta fall boka om hos någon säkrare leverantör.

Galet att nya Pokémon släpps nu i veckan! Jag var inne på köp men då det bara är Pokémon Blue jag spelat nämnvärt vill jag invänta mer intryck (och tid, blir ganska lång julledighet i år ).
Spelet ser riktigt underbart ut, kan rent av bli årets tyngsta spelsläpp ändå. Bortsett från Pokémon Go så är väl ändå Sword/Shield det största steget utvecklingsmässigt någonsin?

Håller tummarna för smidig leverans!

Skickades från m.sweclockers.com

Har ringt power.se idag kundtjänst har stäng för resten av veckan. Men det går att mejla frågor till dem.
De sa att de ska skicka dual pack idag så förhoppningsvis kommer det imorgon.

Beställningen gjordes den 17 Oktober runt 03:00.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Har ringt power.se idag kundtjänst har stäng för resten av veckan. Men det går att mejla frågor till dem.
De sa att de ska skicka dual pack idag så förhoppningsvis kommer det imorgon.

Beställningen gjordes den 17 Oktober runt 03:00.

Min status är "Order överförd till expediering", så är väl bara invänta mail när Bring hämtar upp paketen. Håller lite koll på om Webhallen eller Inet uppdaterar sina lagersaldon här i Stockholm.

Permalänk

Såg att spelbutiken/coolshop gjort en fuling, bokade det igår så det skickades för 593, nu har de sänkt priset ca en 50lapp på hemsidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions

Gamestop rear ut en del spel (antagligen för att de ska lägga ner), bland annat Super smash bros för endast 349:
https://www.gamestop.se/switch/Games/81352/super-smash-bros--...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@Dunder: attans missade gula joy-cons for 500 kr samt Taiko no Tatsujin - Drum 'n' Fun! Collectors Edition för 600 kr

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av wargreymon:

Min status är "Order överförd till expediering", så är väl bara invänta mail när Bring hämtar upp paketen. Håller lite koll på om Webhallen eller Inet uppdaterar sina lagersaldon här i Stockholm.

Jaha fick mejl innan från power:

Vi måste tyvärr meddela att vi inte kommer hinna få ut Pokemon Sword & Shield Dual Pack till releasedagen imorgon, fredag. Dessvärre har det varit högt tryckt på lagret, vilket har gjort att alla ordrar som skulle ut under dagen inte hann med Bring-bilen i eftermiddags.

​Vi har gjort bort oss här. Vi ber verkligen så hemskt mycket om ursäkt! Din order kommer att skickas imorgon istället och lär vara på ombud under måndagen.

Det var väl inte oväntat men för det priset så är det ok 999 kr.

Permalänk
Medlem

Jag beställde av dem också, inte fått något mail eller någon info alls. Skrev du till dem först eller skrev de till dig först?

Nu får jag nog prata med mina brorsbarn imorgon, de kommer bli lite besvikna. Längtat efter fredagen 15e

edit: läste dina tidigare inlägg nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Jaha fick mejl innan från power:

Vi måste tyvärr meddela att vi inte kommer hinna få ut Pokemon Sword & Shield Dual Pack till releasedagen imorgon, fredag. Dessvärre har det varit högt tryckt på lagret, vilket har gjort att alla ordrar som skulle ut under dagen inte hann med Bring-bilen i eftermiddags.

​Vi har gjort bort oss här. Vi ber verkligen så hemskt mycket om ursäkt! Din order kommer att skickas imorgon istället och lär vara på ombud under måndagen.

Det var väl inte oväntat men för det priset så är det ok 999 kr.

Sjukt besviken på Power nu, tycker man kan prioritera förbeställningar som legat i flera månader. Får hoppas att någon butik har det imorgon då :/

Permalänk
Medlem

Där ringde power. Skickas imorgon..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

@martinot: jag har länkat två konsoler till varandra. På det sättet kan vi testa olika testspel på olika konsoler till Switch. Men jag kan inte köra online om den länkade spelar på mitt länkade konto.

Fungerar perfekt när den ena konsolen kraschade jag kunde återställa spelet och starta på ett ställe innan kraschen. Vi måste rapportera buggar och kraschar till spelutvecklarna, därför är det smidigt med två konsoler.

Hur fixar jag detta?

Lyckades enbart att manuellt med mycket jobb/knapptryckningar föra över spelstatus/spelsaves från en konsol till en annan, och fick då även upprepa proceduren flera gånger (en gång för varje enskilt spel). Skitjobbigt/stökigt!

Din variant låter ju vettig (precis så det fungerar med spel för mig på Xbox, Steam och iOS)!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Jag har bokat uthämtning på Webhallen, kommer nog gå bra, hoppas jag..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Dunder: Tack för tipset, hittade ett par spel. Fick Fire Emblem 3 houses Limited Edition för 550 kr, och Attack on Titans 2 Final Battle för 99 kr.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av martinot:

Hur fixar jag detta?

Lyckades enbart att manuellt med mycket jobb/knapptryckningar föra över spelstatus/spelsaves från en konsol till en annan, och fick då även upprepa proceduren flera gånger (en gång för varje enskilt spel). Skitjobbigt/stökigt!

Din variant låter ju vettig (precis så det fungerar med spel för mig på Xbox, Steam och iOS)!

Se guiden nedan:

A walk through the steps of adding an existing Nintendo Account, and using it to download already purchased software on a different Nintendo Switch. In addition, you also get to see what happens when open software on two systems at once!

The secondary Nintendo Switch needs to be connected to the internet to play games from a non-primary account. If do play games at home, however, it is a great way to share software with close friends or family.

What Are the Differences Between a Primary and Non-Primary Nintendo Switch Console?
https://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Se guiden nedan:

https://www.youtube.com/watch?v=j8LAEOCWWkw

A walk through the steps of adding an existing Nintendo Account, and using it to download already purchased software on a different Nintendo Switch. In addition, you also get to see what happens when open software on two systems at once!

The secondary Nintendo Switch needs to be connected to the internet to play games from a non-primary account. If do play games at home, however, it is a great way to share software with close friends or family.

What Are the Differences Between a Primary and Non-Primary Nintendo Switch Console?
https://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a...

Tack!

Fick till den första delen enkelt redan igår (att sätta konsoler mot mitt Nintendo-konto, och ladda ner köpta spel via eshop), men då det gäller den andra delen med automatisk synkning så var det jag inte fick till. Detta då jag inte har något medlemskap i Nintendo Online (visste inte att man behövde det). Så är det nog det jag nog blir tvungen att skaffa en sådan prenumeration innan jag kan få det att fungera (lite surt att betala månadsavgift för denna funktion som är gratis på de flesta andra system, men OK..).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Vilken version av Pokemon har folk köpt? Sword eller Shield?

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Vilken version av Pokemon har folk köpt? Sword eller Shield?

Båda

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Varför köpte du båda om man får fråga? Samlare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Varför köpte du båda om man får fråga? Samlare?

Dels kul att ha båda, men främst är nog för att sonen och jag ska kunna spela samtidigt 😅

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av toobypls:

Vilken version av Pokemon har folk köpt? Sword eller Shield?

Köpte båda, signade slant om vilken jag skulle ha (blev sword) den andra ska brorsan få

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Gamestop rear ut en del spel (antagligen för att de ska lägga ner), bland annat Super smash bros för endast 349:
https://www.gamestop.se/switch/Games/81352/super-smash-bros--...

Jag som missat något, står för 699 ny och 649 beg för mig?

Permalänk

Ska precis sälja lite av mina gamla dator-komponenter och köpa en switch tänkte jag.
Någon som kan rekommendera några bra spel utöver: Smash, Cuphead och Pokemon Sword/Shield?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av DevCrispin:

Jag som missat något, står för 699 ny och 649 beg för mig?

Japp, du missade en ganska bra rea

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@DevCrispin: Mario Odyssey, Puyo Puyo Tetris, Bomberman R, är några av mina favoriter och som jag spelar mest på mina Switchar.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Keeper of Traditions

Super Smash Bros som såldes ut billigt verkar inte vara ett nytt exemplar, utan något som lämnats tillbaks/blivit utbytt av någon?
Det är inte inplastat och har bara något Gamestop-försegling på sig. Så inte konstigt att det var billigare än vanligt kanske.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder: Tyvärr så har Gamestop ofta öppnade exemplar då de har fodralet ute i affären men spelet ska vara nytt. De ska ringa och fråga innan de skickar om det är okej att spelet är öppnat dock, hänt mig ofta. Jag fick 3 samtal i torsdags/fredags angående öppnade spel.

Permalänk
Medlem

Kan inte köra Online Battles på Pokemon, får ett error. Behöver man konfigurera routern för Switch? Inga problem att ansluta till internet i spelet och de andra spelare, men går inte att slåss..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gorynytj:

@Dunder: Tyvärr så har Gamestop ofta öppnade exemplar då de har fodralet ute i affären men spelet ska vara nytt. De ska ringa och fråga innan de skickar om det är okej att spelet är öppnat dock, hänt mig ofta. Jag fick 3 samtal i torsdags/fredags angående öppnade spel.

Ingen som ringde, men när det inte är mer än ett SD-kort man får ändå så spelar det väl ingen större roll.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Känslan när man beställer ett Fire Emblem Limited Edition för 550 kr och känner sig glad för det priset, sen får man hem paketet från Gamestop så är det vanliga versionen..

Permalänk
Skrivet av Thornblom:

Kan inte köra Online Battles på Pokemon, får ett error. Behöver man konfigurera routern för Switch? Inga problem att ansluta till internet i spelet och de andra spelare, men går inte att slåss..

Skickades från m.sweclockers.com

Felkod 018-0516? I det fallet kan du behöva brygga routern om du inte har full kontroll över dens NAT inställningar vilket man ofta inte har med bredbandsleverantörers routrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Felkod 018-0516? I det fallet kan du behöva brygga routern om du inte har full kontroll över dens NAT inställningar vilket man ofta inte har med bredbandsleverantörers routrar.

Kan kolla felkod sen. Testade köra Link Battle (med privat kod för att strida mot en kompis). Det fungerande konstigt nog, men inte random battle 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur