Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Misstänker att det är något med deras DRM som ställer till det, de använder någon funktion som krockar med moderkortet.
Så jag beskyller Rockstar, det är de som köpt in DRM:t och det är de som har ansvar för att testa det.

Antagligen är det DRM som ställer till det på olika sätt. Läste någonstans att någon windows-funktion inte går ihop med med äldre bios:ar och att RDR2 använder sig av just denna funktion för att initiera installering eller något liknande. Men jag vet verkligen ingenting egentligen. Bara forumrykten jag suttit och kollat på ihop om att få igång RDR2.

Vilket jag nu fått. Har testat det första kapitlet och allt rullar på i runt 55 fps på 3440x1440 med ett rtx 2080 med swec egna rekommenderade high-inställningar.

Avgjort snyggare än xbox one x från förra året på alla sätt. Men en del texturer, främst berg och träd IBLAND fortfarande ser väldigt lågupplösta ut när man kommer nära

Rekommenderar reddits launcher issues megathread om man fortfarande har problem med främst launchern. Biosuppdatering eller nedgradering verkar vara lösningen för de flesta.

Permalänk
Medlem

Ni som lirar på PC och även testat konsolversionen, är det värt att fixa det på PC? Anledningen till att jag slutade på konsol var att det kändes helt otroligt segt att styra Arthur, och det kändes mer som mot kämpade emot kontrollen, än att vara i harmoni med den.

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Ja nä det är ingen trevlig upplevelse kan jag tänka mig. Ofärdiga grejer vid spelsläpp är speltillverkarens fel. Så är det.

Men jag har förståelse för att de inte vill slänga ur sig felaktigheter i det här känsliga skedet. Det är väl möjligt att de inte har problembilden helt klar riktigt ännu och att de jobbar på att samla data. De vill antagligen hellre ge bra svar än snabba svar.
Det lär vara mer än en sak som ger problem nämligen. Felrapporterna lär ösa in just nu.

Det lär väl komma mer information inom de närmsta dagarna från deras håll. Kanske kan de lösa en del genom patchning och då blir det färre felsökningsproblem för kunderna. En kortare lista med åtgärder är bättre än en längre.

Men visst förstår jag frustrationen när det inte funkar. Spelet är släppt och för fullpris.
Själv köper jag inte spel vid release - delvis av denna anledning.

Klart att frustrationen tar över när uppbyggda förväntningar kring releasen inte infrias. Man blir ju lite löjlig när det som man vill. Det erkänner jag. Buggiga releaser är ju ett normaltillstånd man får räkna med i dessa tider.

Håller med om att strategin från Rockstar sida säkert är sund i nuläget. För mycket information är nästan värre i alla lägen än för lite. Det är uppenbarligen problem på alla olika sätt och det är just det jag har svårt att svälja. Rockstar har ju själva valt releasedatum, antagligen för att hinna med få ut fullpris under hela den luktrativa julhandelsperioden. Om ett par månader sjunker ju vinstmarginalerna när RDR2 tveklöst kommer sjunka i pris.

Men, som sagt, håller med dig i ditt resonemang om varför rockstar väljer att hålla relativt låg profil nu innan de vet hur stort problemet i själva verket är och inte hur stort det verkar vara.

Känslostormarna på nätet kan ju vara oerhört överdrivna. (Inklusive min egen)

Förbokar i regel inte heller. Det var länge sen sist och nu har jag blivit påmind om att inte göra det igen.

Permalänk
Skrivet av Bankai:

Ni som lirar på PC och även testat konsolversionen, är det värt att fixa det på PC? Anledningen till att jag slutade på konsol var att det kändes helt otroligt segt att styra Arthur, och det kändes mer som mot kämpade emot kontrollen, än att vara i harmoni med den.

Kände samma sak på xbox one x. 30 fps gjorde kanske sitt. Nu på PC är det bättre men Arthur är fortfarande tung tycker jag. Dock på ett mer jordat sätt (i brist på bättre förklaring) som kan ha att göra högre fps får allt att kännas mindre ryckigt och hoppigt.

Men natt och dag skillnad är det inte. Tycker jag iaf. Kolla gameranx before you buy red dead redemption 2. Där förklarar dem skillnaden bättre än jag kan göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Det enda som tycks vara problemet för mig är kartan, när jag zoomar så är alla POI:s i ett lager och kartan ett annat så det blir kaos och den blir mer eller mindre oanvändbar mer än man vet om man ska åt öst eller väst ungefär. Att sätta ut märken är inte helt enkelt heller då de landar på fel ställen.

Borde vara fixat om någon dag känns det som.

Sådär med kartan hade jag igår natt, efter patchen som kom runt midnatt. Är på jobbet fortfarande och inte hunnet testa idag. Någon som vet om det är fixat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av incandenza icers:

Kände samma sak på xbox one x. 30 fps gjorde kanske sitt. Nu på PC är det bättre men Arthur är fortfarande tung tycker jag. Dock på ett mer jordat sätt (i brist på bättre förklaring) som kan ha att göra högre fps får allt att kännas mindre ryckigt och hoppigt.

Men natt och dag skillnad är det inte. Tycker jag iaf. Kolla gameranx before you buy red dead redemption 2. Där förklarar dem skillnaden bättre än jag kan göra.

Just på One x tycker jag att det ser helt ok ut med native 4k. Inte så att jag hade ansträngt mig för att bygga om datorn m.m för att spela det på pc nu igen. Men om ett par år med nyare generationer grafikkort, där man kanske kan dra på nära max i 4k, och är sugen på en omspelning, så absolut. Sen spelar jag väldigt mycket på konsol nu för tiden, för enkelheten så jag är väl delvis van med styrningen antar jag

Visa signatur
Permalänk

@saigon: Låter helt rimligt och klokt. Skillnaden är ju inte enorm. Och inte så pass stor för att bygga om och lägga ut flera tusentals kronor då inte ens ett 2080 ti klarar att köra ultra 4k med runt 60fps. Om ett generationer, då man dessutom glömt bort RDR2 story är det, definitivt mer prisvärt med en omspelning på pc.

Saknar konsolernas plug and play mer än vad jag ibland vill erkänna. Man får ju oftast ut maximalt med speltimmar och minimalt med felsökningstimmar på konsol!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LaZ76:

Sådär med kartan hade jag igår natt, efter patchen som kom runt midnatt. Är på jobbet fortfarande och inte hunnet testa idag. Någon som vet om det är fixat?

Jag testade på lunchen idag efter att ha laddat hem patchen och nu funkade kartan som den skulle. Allt bara flyter.

Tycks vara mest problem med Ryzenburkar när man kollar genom tråden.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Hur väl klarar man sig med en Ryzen 1600 i 3.8Ghz + ett 1070 "lättklockat" i 1796 Mhz? 16Gb Ram, SSD:er osv. Har även spelet på Xbox mot 4K-tv, och undrar lite vad jag kan förvänta mig från min vanliga pc-burk?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av incandenza icers:

Men en del texturer, främst berg och träd IBLAND fortfarande ser väldigt lågupplösta ut när man kommer nära

Texturstorleken gör ofta minimal skillnad i prestanda så länge man har hyfsat med grafikminne, träd/gräs kvaliten hade också minimal impact på min maskin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Ni som lirar på PC och även testat konsolversionen, är det värt att fixa det på PC? Anledningen till att jag slutade på konsol var att det kändes helt otroligt segt att styra Arthur, och det kändes mer som mot kämpade emot kontrollen, än att vara i harmoni med den.

Är fortfarande en viss seghet, blir ju dock ändå lite rappare med mus+tangentbord tycker jag. Däremot skulle jag säga att det inte är värt att köpa spelet nu, har haft flera krascher och fpsen är ju helt värdelös. Vänta tills det är ordentligt patchat och en fet rea...

Visa signatur

GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra PSU: Corsair HX 1000W Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming CPU: Intel i9 9900k@stock CPU-kylare: Noctua DH-15 Chassi: Fractal Design Define R6 RAM: Corsair Vengeance Rgb Pro DDR4 32gb 3200 MHz Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Är det ens någon ide att jag skaffar spelet med min urgamla 5820K (4.5 GHz) och ett GTX 1080? Eller ska jag vänta tills jag byggt en ny maskin som jag funderar på.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Är det ens någon ide att jag skaffar spelet med min urgamla 5820K (4.5 GHz) och ett GTX 1080? Eller ska jag vänta tills jag byggt en ny maskin som jag funderar på.

Klart det är. Om du inte absolut måste köra allt på max så. Jag skulle varit skitglad om jag haft din maskin och spelat för glatta livet.
Jag har en 2600K och ett 1070 och jag kommer att spela det.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Klart det är. Om du inte absolut måste köra allt på max så. Jag skulle varit skitglad om jag haft din maskin och spelat för glatta livet.
Jag har en 2600K och ett 1070 och jag kommer att spela det.

Låter ju bra men jag är lite kinkig när det gäller grafiken på spel. Men å andra sidan så är mitt favoritspel Half Life 2 så det kanske kan funka för mig.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Är det ens någon ide att jag skaffar spelet med min urgamla 5820K (4.5 GHz) och ett GTX 1080? Eller ska jag vänta tills jag byggt en ny maskin som jag funderar på.

Tror ej det ska vara något problem. I min upplevelse är spelet ganska gpu drivet. Har själv ett 6600k och det spelar rätt bra, och eftersom spelet verkar gilla kärnor och trådar tror jag det kommer fungera bra. Kolla denna videon t.ex. https://www.youtube.com/watch?v=J67SXw4mi_U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tror ej det ska vara något problem. I min upplevelse är spelet ganska gpu drivet. Har själv ett 6600k och det spelar rätt bra, och eftersom spelet verkar gilla kärnor och trådar tror jag det kommer fungera bra. Kolla denna videon t.ex. https://www.youtube.com/watch?v=J67SXw4mi_U

Tackar!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det ser ut att vara bäst att skjuta upp ett eventuellt köp av detta spel något eller några år då det är på rea och det förhoppningsvis är fixat och det finns bättre grafikkort på marknaden.

Eller spela det på Stadia.

Permalänk
Skrivet av spacedebree:

Hur väl klarar man sig med en Ryzen 1600 i 3.8Ghz + ett 1070 "lättklockat" i 1796 Mhz? 16Gb Ram, SSD:er osv. Har även spelet på Xbox mot 4K-tv, och undrar lite vad jag kan förvänta mig från min vanliga pc-burk?

Så....? Är mest nyfiken. Inte läst någon recension ännu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Inte för att vara den som är den men man kan ju inte beskylla Rockstar för att ert moderkort inte fungerar..
Nånting har ju MSI valt att göra annorlunda på Er moderkorts modell som orsakat problem för Er, men bra att de lyckades lokalisera vad som var orsakade problemet och åtgärdat det

Jag har inte haft några som helst problem med att få igång spelet och lira, RDR2 har funkat direkt för mig från första sekund.

Det ingår i en QA att testa på så många olika hårdvaror som det går för PC. Hade det varit Ubisoft som släppt ett spel med liknande problem hade klagosången stämt upp i kör. Att spelet fungerar för dig är inget argument, det är bara anekdotiskt bevis.

Sweclockers hade en artikel där de diskuterade problemen en del har eller har haft
https://www.sweclockers.com/artikel/28513-strulig-forsta-dag-...

Fotnot: Jag har själv inga problem med krascher, förutom att spelet är dåligt optimerat.

Permalänk
Medlem

Lite många sidor att läsa igenom så jag frågar istället.
Är det bara jag som har problemet att när man spelar så fryser bilden i ca 2sek, men ljudet fortsätter? Och det händer mer eller mindre var tredje minut??
Mina temps är inget fel på. För mig så är spelet helt ospelbart när det är såhär. Får ingen tid av att njuta av spelet och grafiken utan irriterar mig och väntar bara på nästa gång bilden fryser.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Lite många sidor att läsa igenom så jag frågar istället.
Är det bara jag som har problemet att när man spelar så fryser bilden i ca 2sek, men ljudet fortsätter? Och det händer mer eller mindre var tredje minut??
Mina temps är inget fel på. För mig så är spelet helt ospelbart när det är såhär. Får ingen tid av att njuta av spelet och grafiken utan irriterar mig och väntar bara på nästa gång bilden fryser.

Om din CPU är den i din signatur så är det inget du kan göra. Hoppas på att utvecklaren kan optimera spelet mera men jag ser det som långsökt att någon massiv opimering kommer att hända.

Som syns både här:

https://youtu.be/z_ty-gajwoA?t=7m10s

och i Sweclockers test så funkar inte RDR2 med en 4c/4t CPU, det blir precis såna där långa frysningar och annan stuttering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Om din CPU är den i din signatur så är det inget du kan göra. Hoppas på att utvecklaren kan optimera spelet mera men jag ser det som långsökt att någon massiv opimering kommer att hända.

Som syns både här:

https://youtu.be/z_ty-gajwoA?t=7m10s

och i Sweclockers test så funkar inte RDR2 med en 4c/4t CPU, det blir precis såna där långa frysningar och annan stuttering.

Tack för svar, även om det är smått deprimerande. Uppgraderade GPU och skräm för b.la detta spelet, för min CPU kunde hänga med ett tag till. Och har inte råd att byta CPU osv nu också så får hoppas på en optimering, annars får spelet vänta

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Lite många sidor att läsa igenom så jag frågar istället.
Är det bara jag som har problemet att när man spelar så fryser bilden i ca 2sek, men ljudet fortsätter? Och det händer mer eller mindre var tredje minut??
Mina temps är inget fel på. För mig så är spelet helt ospelbart när det är såhär. Får ingen tid av att njuta av spelet och grafiken utan irriterar mig och väntar bara på nästa gång bilden fryser.

Yes hade problemet på min 6600k själv! Använde mig av denna: https://www.reddit.com/r/PCRedDead/comments/ds3kk4/stutter_fr...

Gå in och sen bläddrar du ner där det står: "Edit: There is better way to automate this process, so you won't loose fps with this way:" (Andra bilden och nedanför)

Detta program drar ner på kärnorna när cpun börjar frysa. Detta innebär att man tappar lite fps (enligt många, faktiskt inget problem för mig). Frös hela tiden innan men löste sig med detta! (Iallafall i dx12)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Tack för svar, även om det är smått deprimerande. Uppgraderade GPU och skräm för b.la detta spelet, för min CPU kunde hänga med ett tag till. Och har inte råd att byta CPU osv nu också så får hoppas på en optimering, annars får spelet vänta

Skrivet av Entash:

Yes hade problemet på min 6600k själv! Använde mig av denna: https://www.reddit.com/r/PCRedDead/comments/ds3kk4/stutter_fr...

Gå in och sen bläddrar du ner där det står: "Edit: There is better way to automate this process, so you won't loose fps with this way:"

Detta program drar ner på kärnorna när cpun börjar frysa. Detta innebär att man tappar lite fps (enligt många, faktiskt inget problem för mig). Frös hela tiden innan men löste sig med detta! (Iallafall i dx12)

Process Lasso är guld ibland.
Kan vara värt att prova med enbart en avstängd kärna.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst och hört så mycket om detta spel och tänkte att jag kanske skulle testa det, blev jag besviken när jag såg att det är tredjepersonsperspektiv. Avskyr sån skit! Trist, när det verkar vara så bra spel... :/

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Efter att ha läst och hört så mycket om detta spel och tänkte att jag kanske skulle testa det, blev jag besviken när jag såg att det är tredjepersonsperspektiv. Avskyr sån skit! Trist, när det verkar vara så bra spel... :/

Det går att spela igenom hela spelet i förstaperson. Vet ej om det är särskilt bra gjort då jag främst spelar i tredjeperson, men kolla lite gameplay i förstaperson så kanske du får en uppfattning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Det går att spela igenom hela spelet i förstaperson. Vet ej om det är särskilt bra gjort då jag främst spelar i tredjeperson, men kolla lite gameplay i förstaperson så kanske du får en uppfattning.

Aha!? Jag har bara sett recensioner på YT, och där är alla jag hittat 3:e-person. Får leta bättre då. Tack för tipset!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Yes hade problemet på min 6600k själv! Använde mig av denna: https://www.reddit.com/r/PCRedDead/comments/ds3kk4/stutter_fr...

Gå in och sen bläddrar du ner där det står: "Edit: There is better way to automate this process, so you won't loose fps with this way:" (Andra bilden och nedanför)

Detta program drar ner på kärnorna när cpun börjar frysa. Detta innebär att man tappar lite fps (enligt många, faktiskt inget problem för mig). Frös hela tiden innan men löste sig med detta! (Iallafall i dx12)

Jag bugar och bockar och tackar så hemskt mycket för hjälpen! Det där löste problemet och nu kan jag njuta av spelet!

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Verkar vara tungdrivet detta, men som vanligt går det väl ställa in och dra ner på vissa reglage för att få det att flyta fint. Många gnäller att det ej går att köra 4k i ultra osv, men prova dra ner på vissa inställningar brukar ju hjälpa . Inget nytt .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Tror dom behöver optimera benchmarken också. Den är kanske sämst av allt. Den varierar ju kraftigt mellan runs med samma inställningar.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz