Grafikkort för 1080p 120hz+ gaming

Permalänk
Medlem

Grafikkort för 1080p 120hz+ gaming

Hej!

Sitter idag på följande komponenter:

AMD Ryzen 5 2600
Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz
MSI GTX 970 Gaming

Är sugen på att byta ut min GPU, men lite osäker på om jag går overkill. Jag har främst spanat in AMD 5700 (MSIs MECH OC), men funderar på om det är lite "för mycket" för resten av riggen och för spelande. Jag har 1080p skärm och inga direkta planer på att skaffa ny, jag vill kunna spela på 120hz+ med hyffsat höga inställningar. Vad är er åsikt, rimmar 5700 bra med detta eller finns det ett bättre alternativ? Vill helst inte lägga över 5000SEK.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det beror väl helt på vilket spel du vill spela med dessa 120+ Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raesmus:

Hej!

Sitter idag på följande komponenter:

AMD Ryzen 5 2600
Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz
MSI GTX 970 Gaming

Är sugen på att byta ut min GPU, men lite osäker på om jag går overkill. Jag har främst spanat in AMD 5700 (MSIs MECH OC), men funderar på om det är lite "för mycket" för resten av riggen och för spelande. Jag har 1080p skärm och inga direkta planer på att skaffa ny, jag vill kunna spela på 120hz+ med hyffsat höga inställningar. Vad är er åsikt, rimmar 5700 bra med detta eller finns det ett bättre alternativ? Vill helst inte lägga över 5000SEK.

Tack på förhand!

Håll utkik efter RX 5700 pä BF. Är själv sugen men har ingen lust att betala mer än typ 3000:- vilket det ibland går att hitta för i diverse fyndhörnor.
Sen är inte Ryzen 5 2600 det bästa valet för spelande vid höga bildfrekvenser i alla typer av titlar. Men i spel som är optimerade för att köras i höga bildfrekvenser blir det inga problem.

För att se hur hög bildfrekvens du kommer få av en grafikkortsuppgeadering så kan du ställa ner allt till low i typ 720p för att ta bort grafikkortet ur ekvationen.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Håll utkik efter RX 5700 pä BF. Är själv sugen men har ingen lust att betala mer än typ 3000:- vilket det ibland går att hitta för i diverse fyndhörnor.
Sen är inte Ryzen 5 2600 det bästa valet för spelande vid höga bildfrekvenser i alla typer av titlar. Men i spel som är optimerade för att köras i höga bildfrekvenser blir det inga problem.

För att se hur hög bildfrekvens du kommer få av en grafikkortsuppgeadering så kan du ställa ner allt till low i typ 720p för att ta bort grafikkortet ur ekvationen.

Ok, blir nog det! Ska du köra eftermarknadskylning eller köra blowerlösningen?

Vet inte riktigt vad jag ska ha för processor, om det är värt att uppgradera eller om jag ska hänga kvar på 2600. Köpte den i februari så får nog vara.