Permalänk
Medlem

Problem med mus i BF4?

Som rubriken lyder så har min son problem med sin mus BARA i Battlefield 4!

Musen funkar i alla andra spel som CoD Modern Warfare, Fortnite Battlefield 1, Battlefield 5 samt Overwach utan broblem.

När han startar BF4 så finns det ingen muspekare i menyerna så han kan inte göra nåt överhuvudtaget.

Jag har provat att ominstallera hela spelet samt tagit bort alla mappar som har med spelet att göra, men vill ändå inte fungera?

Den mus han har är en Glorius (nånting). Vi har även provat att flytta min mus (Logitech 502) till hans dator men den funkar inte heller till BF4 i hans dator? Men båda mössen funkar kanon om man kopplar dom till min dator och spelar BF4!

BF4 är verkligen hans favorit spel (spelat nästan 1600 timmar) så jag vore hemskt tacksam för all hjälp jag kan få!

Vet inte om detta är ett hårdvarufel eller programfel så hoppas jag lägger detta i rätt forum.

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

@MjGroggy: Prata med EA direkt om sådana problem. Har själv ett liknande fel i bf3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

@MjGroggy: Prata med EA direkt om sådana problem. Har själv ett liknande fel i bf3

Via deras forum eller går det att ringa någon typ av support?

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

Problemet löst!

Sonen löste det själv med sina spelkompisar. Ska be han skriva här när jag kommer
kommer hem hur han löst det så andra kan läsa om det också.

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]