Ny speldator, vänta till BlackFriday?

Permalänk
Medlem

Ny speldator, vänta till BlackFriday?

Hejsan! Har haft siktet inställt på en ny dator till nästa år (Cyberpunk kommer ju snart!) men kom i tankarna att BlackFriday snart är här. Så jag surfade in på Komplett och hittade något som gjorde mig intresserad. Jag ser då att rabatten bara håller i några dagar till. Så nu har jag några frågor:

- Är det någon ide att vänta till Black Friday när man köper en komplett färdigmonterad dator? Eller bör man slå till på detta?
- Är det någon ide att vänta ännu längre, Cyberpunk släpps i April, eller kommer det inte ha hänt särskilt mycket på marknaden inom tidsspannet?

Jag förstår att folk inte kan veta exakt vad som kommer hända, eller vilka rabatter BF kommer föra med sig, men tänker att jag kollar med folk som har otroligt mycket bättre koll på det här än vad jag själv har. Tacksam för vilken hjälp, input eller tankar som helst.

Datorn i fråga: https://www.komplett.se/product/1110020/datorer/komplett-pc/k...

Permalänk
Medlem

Sannolikheten att just den datorn är med på black friday är nog väldigt liten.

Vet inte hur det ser ut på horisonten med priserna, men 9900k kommer nog ligga kvar på vad den ligger på ett bra tag till. Kanske kommer grafikkortet att sjunka lite. Allt beror på släpp, konkurrens och liknande.

Störst chans att göra ett klipp är att bygga ihopa något själv på BF/CM. Förra året blev jag inte imponerad av rabatterna.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

@kelthar: Tack så mycket för ditt svar. Känner nog själv att det kanske är lika bra att slå till. Tänkte om Webhallen kanske kommer köra fler rabatter på färdiga datorer (har varken tiden eller kunskap att bygga egen) vid BlackFriday. Behöver ju inte vara exakt denna, men i den prisklassen hade jag tänkt mig.

Permalänk
Medlem

Om jag plockar ihopa de komponenterna på komponentkoll så ligger det sammanlagt runt det som webhallen tar. Så, det är ett helt okej erbjudande. Jag hade dock aldrig betalt 25k för de delarna, det hade varit överprisat. Man kanske sparar 1-2k på det erbjudandet jämfört med att köpa delarna var för sig.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

@kelthar: Okej, låter som en helt okej deal då. Tackar så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiwanacu:

Hejsan! Har haft siktet inställt på en ny dator till nästa år (Cyberpunk kommer ju snart!) men kom i tankarna att BlackFriday snart är här. Så jag surfade in på Webhallen och hittade något som gjorde mig intresserad. Jag ser då att rabatten bara håller i några dagar till. Så nu har jag några frågor:

- Är det någon ide att vänta till Black Friday när man köper en komplett färdigmonterad dator? Eller bör man slå till på detta?
- Är det någon ide att vänta ännu längre, Cyberpunk släpps i April, eller kommer det inte ha hänt särskilt mycket på marknaden inom tidsspannet?

Jag förstår att folk inte kan veta exakt vad som kommer hända, eller vilka rabatter BF kommer föra med sig, men tänker att jag kollar med folk som har otroligt mycket bättre koll på det här än vad jag själv har. Tacksam för vilken hjälp, input eller tankar som helst.

Datorn i fråga: https://www.komplett.se/product/1110020/datorer/komplett-pc/k...

Jag hade ju personligen valt ut egna komponenter, du kan låta exempelvis webhallen eller inet att bygga datorn åt dig för en slant.

Jag köpte en massa delar förra året, var några rabatter på nätagget, moderkortet, chassit o ram. Sparade in ett par tusingar då iaf.

Finns massa folk här som brukar hjälpa till att välja delar om du inte vet vad du vill ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra PSU: Corsair HX 1000W Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming CPU: Intel i9 9900k@stock CPU-kylare: Noctua DH-15 Chassi: Fractal Design Define R6 RAM: Corsair Vengeance Rgb Pro DDR4 32gb 3200 MHz Monitor: LG 27GL850