Värt att köpa Samsung Q85R nu (eller vänta på BF)?

Permalänk
Avstängd

Värt att köpa Samsung Q85R nu (eller vänta på BF)?

Hej.
Har via Benify/Personalkortet rabatt på Samsung, ibland riktigt bra. Just nu finns det en QE75Q85R... för 27990, alltså en 75 tums QLED ett snäpp under toppklass. På prisjakt kostar den närmare 40 från seriösa återförsäljare. Men det är sista dagen för erbjudandet idag så jag får bestämma mig fort. Frågan är om det är värt att vänta på BF och se om den är billigare då.

För att komplicera det hela så får man en Galaxy S10e om man köper (bland annat) denna modellen innan sista oktober. Skulle jag sälja telefonen så får jag väl kanske 5-6000 för den, eller så behåller jag den då min börjar kännas seg.

Det enda negativa med teven är att den inte hanterar Dolby Vision, men jag vet inte om det har så stor betydelse i praktiken. Annars har den allt jag är ute efter som bra HDR, VRR och snabb processor. Och så är den förstås stor så jag slipper tänka på nya glasögon på några år.

Så... givet köp eller?

Permalänk
Bildexpert 📺

@snajk: Som alltid med "...vad kommer prylen XXX den kosta på rea?"-frågor kan du vänta till rean och få det definitiva svaret.

Du kan också titta på prisutvecklingen av föregående modeller från 2018 och se hur det ändrades inför förra rean och extrapolera därifrån. https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?pu=4898545

En gissning så bra som någon.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laxpudding:

@snajk: Som alltid med "...vad kommer prylen XXX den kosta på rea?"-frågor kan du vänta till rean och få det definitiva svaret.

Du kan också titta på prisutvecklingen av föregående modeller från 2018 och se hur det ändrades inför förra rean och extrapolera därifrån. https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?pu=4898545

En gissning så bra som någon.

Jo jag vet. Det är så lurigt med de här personalrabatterna eftersom de inte visas i några prisjämförelser eller så, och jag har för mig att de hade ganska bra erbjudanden på BF förra året. Hoppades någon hade lite info om typ att nästa modell skulle vara mycket bättre eller så och därför borde det inte bli något köp av denna, men så verkar det inte vara.

Beslut beslut...

Tack i alla fall.

Permalänk
Bildexpert 📺

@snajk: Nästa modell lanseras troligtvis på CES 2020 i januari. Eller där någon gång i vinter. Och ersättaren är med få undantag alltid lite bättre. Och kostar då 40 loppor eller så. Fram till BF 2020.