Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

The Anatomy Of Unholy Transformation by Superstition

Permalänk
Medlem

här har ni lite skön metall 🥩🍗🍖

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Eric McClure nästan lite tv-spels music.

Permalänk
Medlem

Nu blev det verkligen vad som råkade vara på just nu, men det går inte att ha denna i bakgrunden utan att sjunga med (gäller iaf mig och min sambo), från 40 sek och framåt för de som inte orkar lyssna från början:

Och för de stackare som är lika gammal som jag (37) så känner ni säkert igen P.O.D som för några år sen släppte en hyfsat nyinspelad akustisk version av "Alive" som låter rätt trevligt så här XX år efter "Alive" släpptes:

Som bonus kastar jag med denna gamla klassiker som Veronica Maggio sjunger delar av i "Välkommen in". Den växer på en (horribel inspelning, men finns på Spotify i bättre version)...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Bas solo av Charles Berthoud

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

PREDATORY LIGHT by Predatory Light

Permalänk

Ultravox!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

@makatech: De släppte nya plattan igår. No Comfort.

Var på Monolords konsert igår (Slaktkyrkan, Stockholm).

Långt ifrån fullt, blev varje fall en nära extremt bra upplevelse för oss som var där. Monolord verkar vara betydligt större i USA än i Sverige och jag tror de åker till städer som tex New Orleans, Austin och New York etc nu med start i nästa vecka. Man märkte ju dock tydligt att folk älskade det dom såg, reaktionerna från publiken och att de var imponerade/förvånade, själv log jag nog mera fånigt större delen av konserten och bara njöt, så jäkla bra. Monolord låter väldigt bra live med ett sound (och sång) ganska likt studioproduktionerna men lite råare, tyngre, äkta och mer improvisation, en ovanligt bra basist också vilket är coolt, grym energi.

Tragiskt ändå med musikscenen i Stockholm, om inte ett band som Monolord lockar fler folk, wtf liksom. Man hoppas ändå att mindre ställen som slaktkyrkan, nalen och debaser kan gå runt. Allt är ju klart bättre live, sport och musik etc tycker åtminstone jag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av makatech:

Var på Monolords konsert igår (Slaktkyrkan, Stockholm).

Långt ifrån fullt, blev varje fall en nära extremt bra upplevelse för oss som var där. Monolord verkar vara betydligt större i USA än i Sverige och jag tror de åker till städer som tex New Orleans, Austin och New York etc nu med start i nästa vecka. Man märkte ju dock tydligt att folk älskade det dom såg, reaktionerna från publiken och att de var imponerade/förvånade, själv log jag nog mera fånigt större delen av konserten och bara njöt, så jäkla bra. Monolord låter väldigt bra live med ett sound (och sång) ganska likt studioproduktionerna men lite råare, tyngre, äkta och mer improvisation, en ovanligt bra basist också vilket är coolt, grym energi.

Tragiskt ändå med musikscenen i Stockholm, om inte ett band som Monolord lockar fler folk, wtf liksom. Man hoppas ändå att mindre ställen som slaktkyrkan, nalen och debaser kan gå runt. Allt är ju klart bättre live, sport och musik etc tycker åtminstone jag.

Var på deras konsert på Sticky Fingers (Gbg), förra gången de spelade måste va förra året Då var det fullt med folk fast det är klart hemmaplan så.

Också riktigt bra då, jag kan tänka mig PA anläggningarna ger lite mer tryck än hörlurar etc. Så live gig är bra saker rent av helt enkelt.

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Moorcheba - Enjoy the ride

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Goldfrapp - Oh laa laa

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Nu lyssnar jag på:

Hante. - The Storm

https://www.youtube.com/watch?v=z9oIK7Dqf7I

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Lite mycket motgångar i livet just nu, då får det bli Dark Tranquillity och några låtar från Amon

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturaL:

Lite mycket motgångar i livet just nu, då får det bli Dark Tranquillity och några låtar från Amon

Hoppas det ordnar sig, ibland är det skönt med låtar med kraft i.

OT

Angående Amon Amarth's sista skiva "Berserker" så tycker jag ändå det är lite underhållande med deras faktiskt korrekta historiska referenser.

Berserker bygger på slaget vid Stamford Bridge då den norska Vikingakungen Harald Hårdråde (en riktig "super viking" som verkligen existerat) med trupp försökte erövra hela jäkla England, ett väldigt berömd historiskt slag som verkligen ägde rum år 1066:

Slaget vid Stamford Bridge
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Stamford_Bridge

Det gick åt h-vete för Vikingarna i Stamford Bridge av en rad olika anledningar men en Viking försvarade ensam själv en bro med en dansk yxa och tog död på jäkligt många engelsmän innan han själv stupade, han verkade fått ett raseriutbrott och gick bananas (typ bärsärkagång sannolikt iklädd en dräkt av björnskinn) det är han som Amon Amarth ofta sjunger om på senaste plattan. Händelsen finns dokumenterad i Engelsk historialitteratur.

Harald Hårdråde var en fascinerande figur själv, något av en super viking, krigade med sin bror som 15-16 åring, förlorade, såg sin bror dödas, han landsförvisades själv (som 15 åring). Stack till nuvarande Ukraina, vistades ganska länge i Kiev och förälskade sig in prinsessa, men han fick inte gifta sig med henne för att han inte hade tillräckligt med pengar. Harald krigade en del för Prins Yaroslav i Kiev men stack senare med trupp till Konstantinopel (Istanbul) och tog anställning hos kejsaren där, han med trupp blev som en sorts livvakter till kejsaren men han var också med i ett stort antal slag runt om i hela världen (ända till Jerusalem) och dominerade totalt, enormt framgångsrik (fortfarande anställd för den turkiske kesjaren). Det finns t.o.m ställen med runskrift bevarade i Istanbul än i dag. Han kom till slut i onåd med kejsaren, men var då beryktad och rik som ett jäkla troll. Harald "flydde", åkte tillbaka till Kiev, gifte sig med hans ungdomskärlek (nu var han tillräckligt rik) och åkte sedan tillbaka till Norge (landsteg först i Sigtuna med båtar som sägs har varit så fyllda av guld etc så att de nästan sjönk). Han stack till Norge, tog kungatiteln, han var så "badass" och rik att jag tror han blev kung ganska enkelt, vem f-n skulle jäklas med Harald Hårdråde med ärrad trupp liksom. Han krigade jäkligt mycket mot danskarna (blandad framgång) och var som sagt nära atterövra hela England. Det har varit rykte om att det här skulle bli en Hollywood film med Leonardo di Caprio i rollen som Harald Hårdråde men det kanske inte blir av tyvärr, vore lite underhållande?
https://www.empireonline.com/movies/news/leonardo-dicaprio-cr...

https://www.vanityfair.com/hollywood/2016/02/leonardo-dicapri...

Om Harald Hårdråde
https://en.wikipedia.org/wiki/Harald_Hardrada

Slaget vid Stamford Bridge ses av många som slutet på Vikingarnas storhetstid, sedan gick det utför.

End of OT

Efter denna historie lektion passar det bra att vi lyssnar till Amon Amarth "Raven's Flight" med referenser till slaget i Stamford Bridge och minns våra förfäder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Fin låt och Morcheeba är sköna
... men jag föredrar nog dem med ursprungliga sångerskan Skye Edwards...
Tex Crimson bara för att plocka en jag gillar

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

För er som inte redan följer dessa båda galningar...
En gammal dröm egentligen att de skulle samarbeta, men trodde aldrig att det faktiskt skulle inträffa på riktigt också. ha ha
Tror dock att man mer skall se det i Peters stil kryddat med Tills kontrollerade galenskaper och inte som old scool Rammsten, då det ju är Peter som gör det och inte Lorentz och Co som i Rammstein, Tills röst är ju också råare och mer "unplugged" i jämförelse (Till har ju tidigare gjort en del experimentmusik där han bland annat sjunger mot sig själv i denna stil samt i den klassiska Rammstein soundet, så gissar att de ville experimentera mer med det, någonting som i mitt tycke blev väldigt lyckat).
Kollade så klart på uncut versionen igårkväll, men man räknar väl med att det kommer att läcka ut ganska snart ändå.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem