Windows 10 laptop skärm blir konstant gulaktig

Permalänk

Windows 10 laptop skärm blir konstant gulaktig

Hej!

Har ett stort problem med min laptop, en Lenovo Legion Y530 som jag haft sen slutet av 2018. Den har fungerat felfritt ända fram till ett par dagar sedan, då jag började få problem med att skärmen blev typ.. mörkare med gulaktiga toner typ.

Först kollade jag nattläget, det är inte det. Sedan kollade jag färghanteringen, återställde kalibrering av skärmen och försökte välja en bra ICC-profil, det löste problemet tillfälligt för det blir vitt och bra, men sedan ser jag efter några minuter hur skärmen bara mörkas och blir gulaktig igen.. Har jag färghanteringsprogrammet på så får jag ett felmeddelande när skärmen blir gulaktig som säger "Sidan Enheter har uppdaterats på grund av en ändring i maskinvaran." Väljer jag sedan en profil som standardval så blir skärmen bra igen, och så går det ett tag och samma process upprepar sig..!

Jag har även kollat under shcemaläggaren, och gått till WindowsColorSystem som någon visade på YouTube där man skulle inaktivera utlösarna under egenskaper. Detta löste inte problemet heller.

Finns det någon därute som har någon som helst aning om vad tusan som har hänt med min laptop och hur man ev. kan fixa detta problem?

Tacksam för all hjälp jag kan få..!

Permalänk
Medlem

Datorn har fått för sig att skona dina ögon på natten! Detta råkade jag ut för. Det tog lång tid innan jag hittade inställningen... Det var när jag testade Ubuntu på en sticka. Så kolla nattinställningarna en gång till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hej igen,

nu har jag löst det på det viset att jag helt enkelt gjorde en återställning av datorn. Även om jag inte riktigt förstått vad som var orsaken till problemet har problemet med färgerna löst sig iaf!

Jag skriver ned lite enklare instruktioner för hur jag gjorde ifall det finns någon därute med liknande problem och som vill pröva att göra samma sak som jag gjorde.

Start, inställningar, uppdatering och säkerhet, återställning, kom igång (här väljer du om du vill behålla dina filer eller om du vill ta bort allt). Sedan följer du bara stegen och låter datorn jobba. För mig tog det drygt en timme tror jag innan allt var klart.

Så om du har ett liknande problem hoppas jag att det här kan hjälpa dig!