Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Någon som handlat från Inky? Väldigt billiga toner

Permalänk
Medlem

Någon som handlat från Inky? Väldigt billiga toner

Hej! Är det någon som beställt bläck eller toners från inky.se?

Jag letar efter toner till min och min mammas HP-skrivare och skulle jag handla av Inky skulle jag spara runt 2k (jmf med HP-store och Benify-rabatten) för en full beställning till oss båda.
Exempelvis CF402x (Gul 201X-serien) som dom tar 730:- för medan HP-Store med rabatten tar 999:-
Känns lite för bra för att vara sant, dom har väldigt blandade reviews så lite nyfiken om någon vågat prova?

Dom har ingen Trygg E-handelslogga på sin sida, det brukar räcka för att jag inte skall handla där när det börjar handla om flera tusenlappar.

<Edit: 123ink.se är ett annat ställe med samma priser>

Tillägg
Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Mr Steed:

Hej! Är det någon som beställt bläck eller toners från inky.se?

Jag letar efter toner till min och min mammas HP-skrivare och skulle jag handla av Inky skulle jag spara runt 2k (jmf med HP-store och Benify-rabatten) för en full beställning till oss båda.
Exempelvis CF402x (Gul 201X-serien) som dom tar 730:- för medan HP-Store med rabatten tar 999:-
Känns lite för bra för att vara sant, dom har väldigt blandade reviews så lite nyfiken om någon vågat prova?

Dom har ingen Trygg E-handelslogga på sin sida, det brukar räcka för att jag inte skall handla där när det börjar handla om flera tusenlappar.

<Edit: 123ink.se är ett annat ställe med samma priser>

123ink är ett företag jag har handlat av. Köpte deras egenmärka toner.
Den skulle även vara god för 2900-sidor men verkar snarare vara en liten toner på 1300-sidor om man går på antalet sidor som skrivaren spottar ut. Tar slut i rasande fart.

Jag köper nog en stor original nästa gång men mina Brother-toners är inte orimligt dyra till att börja med. Bolaget i sig må ha en åldrad hemsida men produkter skickar de allt!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

123ink kan jag rekommendera, köpt flera gånger då jag pillat med att göra fotoalbum. Ingen skillnad på utskrift vad jag kan se/märkt av. Köper deras egna "xl" varianter. Har en Canon skrivare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

Tack ska ni ha, då blir det 123ink. Dom har bättre omdömen också vad det ser ut som.
Jag köper originalkasetter, lite dyrare men känns ändå bäst att köra på.
Ändå rätt förvånande att dom kan vara så mycket billigare än dom flesta andra. Men det är klart Inkclub t.ex. gör ju mycket reklam och det kostar ju. Dessutom är väl marginalerna rätt stora på toner.

Rättning
Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Nu är jag fyra år sen men Inky är enligt mig säkra att handla ifrån. De ägs av iPiccolo som även äger inkClub. Kvaliten på deras egna patroner är som orginalet. Jag handlade där och jag är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefaxx:

Nu är jag fyra år sen men Inky är enligt mig säkra att handla ifrån. De ägs av iPiccolo som även äger inkClub. Kvaliten på deras egna patroner är som orginalet. Jag handlade där och jag är nöjd.

Ett inlägg, reggad i september 2023... Ditt första inlägg på Sweclockers handlar om det?
Tillåt mig misstänka reklam, utan att veta.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Ett inlägg, reggad i september 2023... Ditt första inlägg på Sweclockers handlar om det?
Tillåt mig misstänka reklam, utan att veta.

Lyfter även en fyra år gammal tråd...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Inky = InkClub = nordicinc = lysman = damsugarpåsar m.m.

VARNING!
Skickar gamla återfyllda produkter!

Jag fick en öppnad tonerkassett till min svartvita laserskrivare, utan kartong och bara i plastpåse. Rätt dåligt förpackad också. När man kontaktar kundtjänst hävdar det att produkten är en utan kartong då det är brist på marknaden. (Det finns "(bulk)" inom IT, men inte på tonerkassetter till HP. Jag har varit i branschen i över 20 år.. Nej!

Inky är samma juridiska bolag som InkClub. Samma organisationsnummer, samma bolagsnamn.
iPiccolo AB (556712-5777)
- inkclub.com
- inky.se
- nordicinc.se
- dammsugarpasar.nu
- MINespresso.com
- lysman.com
- 112ink.se
(Några av de jag hittade.)

Mer information
Permalänk
Medlem
Skrivet av rud:

VARNING!
Skickar gamla återfyllda produkter!

Jag fick en öppnad tonerkassett till min svartvita laserskrivare, utan kartong och bara i plastpåse. Rätt dåligt förpackad också. När man kontaktar kundtjänst hävdar det att produkten är en utan kartong då det är brist på marknaden. (Det finns "(bulk)" inom IT, men inte på tonerkassetter till HP. Jag har varit i branschen i över 20 år.. Nej!

Får se vad jag kan göra för att få dem avstängda från kanalen...

Nu framgår det inte vilket av företagen i tråden du menar men jag har fått HP toner utan kartong flera gånger och dom har varit original och ej påfyllda..
Dock skickade 123ink ut info om att dom från en leverantör fått påfyllda toner, dom skickade även med en instruktion hur du ser om dom är påfyllda eller inte
https://www.123ink.se/HP-forfalskningar

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Skrivet av rud:

VARNING!
Skickar gamla återfyllda produkter!

Jag fick en öppnad tonerkassett till min svartvita laserskrivare, utan kartong och bara i plastpåse. Rätt dåligt förpackad också. När man kontaktar kundtjänst hävdar det att produkten är en utan kartong då det är brist på marknaden. (Det finns "(bulk)" inom IT, men inte på tonerkassetter till HP. Jag har varit i branschen i över 20 år.. Nej!

Får se vad jag kan göra för att få dem avstängda från kanalen...

Är det inte HP som spärrat andra toners än sin egna. Då är man ju tvungen att att använda gamla återfyllda för att det skall fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Nu framgår det inte vilket av företagen i tråden du menar men jag har fått HP toner utan kartong flera gånger och dom har varit original och ej påfyllda..
Dock skickade 123ink ut info om att dom från en leverantör fått påfyllda toner, dom skickade även med en instruktion hur du ser om dom är påfyllda eller inte
https://www.123ink.se/HP-forfalskningar

Det är samma juridiska bolag, samma org-nr och samma bolagsnamn bakom de olika. Troligen en SEO-grej.. eller något annat scam, jag vet inte.

Huruvida vad du fått kan jag inte svara på, men det finns inga "bulk" tonerkassetter. Tro mig!

Skrivet av julgranen:

Är det inte HP som spärrat andra toners än sin egna. Då är man ju tvungen att att använda gamla återfyllda för att det skall fungera.

Nej det får man (i EU) inte, men man (hp) varnar för kopior.

Tänker inte säga piratkopior för det är nästa nivå.

Vill man spara pengar och kan acceptera lite risk för kvalitetsförluster kan kopior vara helt okej, jag tycker inte att det är värt det även om tonerkassetten nästan kostar som en ny skrivare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rud:

Det är samma juridiska bolag, samma org-nr och samma bolagsnamn bakom de olika. Troligen en SEO-grej.. eller något annat scam, jag vet inte.

Huruvida vad du fått kan jag inte svara på, men det finns inga "bulk" tonerkassetter. Tro mig!

Mina kom i plastförpackningen som normalt ligger i kartongen och när jag undersöker dom kan jag i alla fall inte se något som gör att jag skulle kunna se att dom är fejk eller påfyllda. Har du några tips på vad jag ska kika på?

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk

Själv försökte jag med pirat men icke. Googlade piratkasseter och hittade vad som skulle vara stensäkert men icke. Min Canon Pixma 2950s vill bara ha Canon original för annars visar den fel nivåer och varningen byt kassett titt som tätt. Använder skrivaren några gånger per år så merkostnaden för original är inget problem. Fördelen med original är kanske att efter att den stått oanvänd i 10 månader så skriver den ut helt utan problem.

Permalänk
Medlem

Uppdatering!

Man har skickat en fraktsedel i retur, jag har köpt det på faktura så hoppas det löser allt.
Man har dock fortsatt prata om att det är original och en vanlig produkt.

Jag skulle dock ändå utfärda en viss varning. Om det nu mot all förmodan finns "(bulk)" för tonerkassetter (saker och ting förändras) så får man nog vara tydlig med detta. För mig är det inget HP eller någon av dessa skulle göra, för det skulle förstöra värdet av "original" för dem. Såå näe..

Permalänk
Skrivet av rud:

Uppdatering!

Man har skickat en fraktsedel i retur, jag har köpt det på faktura så hoppas det löser allt.
Man har dock fortsatt prata om att det är original och en vanlig produkt.

Jag skulle dock ändå utfärda en viss varning. Om det nu mot all förmodan finns "(bulk)" för tonerkassetter (saker och ting förändras) så får man nog vara tydlig med detta. För mig är det inget HP eller någon av dessa skulle göra, för det skulle förstöra värdet av "original" för dem. Såå näe..

Kan ju finnas. När jag arbetade på en myndighet som förbrukade extremt mycket papper så gick ju dom toners åt på löpande band. Kommer inte ihåg om dom var lyxit förpackade eller bara lite löst insvepta i plast. Svårt att se vi skulle värdesatt förpackningen där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av julgranen:

Kan ju finnas. När jag arbetade på en myndighet som förbrukade extremt mycket papper så gick ju dom toners åt på löpande band. Kommer inte ihåg om dom var lyxit förpackade eller bara lite löst insvepta i plast. Svårt att se vi skulle värdesatt förpackningen där.

Är det högvolym-skrivare (som du pratar om, A3 då det går snabbare att skriva A4 på tvären) så är det enklare förpackningar och då är tonern inte inkl. överföringsmodulen (Transfer Unit m.m.) och därför i enklare. Detta var en budget laser, du vet sådan där, där det kostar nästan lika mycket att köpa en ny

Detta är vad HP, Brother, Canon etc. tjänar pengar på, det är enormt viktigt för dem att det finns ett "upplevt" värde. Därför säljer man det inte "(bulk)" som normalt annars finns i branschen.

I förpackningen ingår också retur-fraktsedel för den gamla, betald av HP som en del av deras miljöpolicy. Det är två faktorer: 1) det blir inte en "återvunnen toner" igen – iaf inte utanför deras kontroll; 2) produktansvaret som de har..; 3) de garanterar produktupplevelsen för kunden.. även om det är en smal sak.)

Detta kanske var en original, men i så fall utan allt det som skall ingå. Men vi kan inte veta. Då skall det inte säljas som sådant.

Man skötte kundhanteringen helt okej, även om jag tycker det om luft-argument som jag inte gillar.

Jag tycker inte en butik som har ett orgnummer, men flera butiker skall ha flera "butiker" i exempelvis prisjakt som någon slags SEO-funktion. Näe fel!