Permalänk

Socket bracket i sverige ?

Mitt moderkort saknar detta som är på bilden. Jag kan inte fästa min nya kylare utan och blir inte klok på vad man ska söka på eller om det ens finns att köpa i sverige ?

Visa signatur

Stay Hungry, Stay Foolish - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Vilken cpu/moderkort/kylare har du?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Olsson80:

Vilken cpu/moderkort/kylare har du?

Skickades från m.sweclockers.com

Amd phenom x4 955 black edition 3.2ghz
Corsair h60 vatten kylare

Visa signatur

Stay Hungry, Stay Foolish - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

@PhilipNordvart:
Jag tror inte det är något som säljs löst i Sverige, men jag hittade på Tyska Amazon.
AMD CPU Fan Stand Bracket Base

Men en från ett AM2/AM3 moderkort kommer att passa (då det är samma till båda dessa), vilket spelar ingen roll, så du kan köpa billigaste möjliga AM2/AM3 moderkort från te.x Tradera, och plocka den.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

@PhilipNordvart:
Jag tror inte det är något som säljs löst i Sverige, men jag hittade på Tyska Amazon.
AMD CPU Fan Stand Bracket Base

Men en från ett AM2/AM3 moderkort kommer att passa (då det är samma till båda dessa), vilket spelar ingen roll, så du kan köpa billigaste möjliga AM2/AM3 moderkort från te.x Tradera, och plocka den.

Jag tror plastbiten på baksidan av mitt moderkort "sitter fast" i själva kortet. Men det är plastbitarna på framsidan som saknas.
Ska testa att söka på det du sa. Tack alla för snabba svar! Vill helst slippa buntbanda fast mi min nya kylare som jag fått göra med den gamle...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stay Hungry, Stay Foolish - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Prova att höra av dig till t.ex. Inet, de har säkert ett helt gäng såna där i reservdelslagret.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@PhilipNordvart: Får du tag på någon i din närhet med en 3d skrivare kan dom ju i värsta fall skriva ut en åt dig.
Verkar finnas färdiga modeller att ladda ner från tex yeggi.com

Permalänk
Medlem

3d skrifter brukar inte klara värme speciellt bra så där ska man vara försiktig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohno:

3d skrifter brukar inte klara värme speciellt bra så där ska man vara försiktig.

Beror på vilket slags material den skrivs ut i

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti