Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Riktigt löjligt att Webhallen envisats med sina 1500kr sedan dag ett när konkurrenterna ligger långt under.

Blir att ta en titt här ifall de försöker med något liknande här också.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja de har noll koll. Jag har även fått rekommenderat pris på flera titlar.

https://www.webhallen.com/se/product/305395-Darksiders-Genesi... 3790 kr

https://www.discshop.se/spel/nintendo_switch/darksiders_genes... 1090 kr

Nephilim versionen ska kosta 3790 inte CE:

"Darksiders Genesis Nephilim Edition
The Nephilim Edition will be available in selected retailers for an SRP of € 379.99 | $ 379.99 | £ 349.99 and contains the following items:" THQ Nordic PR

Collector's ligger på 109.99 GBP så discshop ligger under det rekommenderade priset.

Links CE ligger på ca +/- 90 Euro i Europa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Hmm... jag fick ett samtal idag där Elgiganten meddelade att den hade utgått och de kunde därmed inte leverera
Dock erbjöd de mig vanliga utgåvan med en hundring i rabatt så jag får den för 399:-

Skrivet av anon5930:

Riktigt segt att de meddelar så pass sent. Möjlighet att boka om lär ju fortfarande finnas men en rätt bra kompensation är det ju iallafall.

Men nu är jag snurrig... ordern de ringde om la jag 2019-07-11, sedan har jag beställt ett till exemplar 2019-09-13 då jag glömt bort den förra beställningen. Så de kunde inte leverera den äldsta ordern men har satt status 'skickad' på den nyare ordern. Dock ser jag inte den vanliga utgåvan som jag tackade ja till med en hundring i rabatt.

Provade att ringa till Elgiganten nyss och killen där lyckades inte hänga med i mitt problem. Kom överens om att inte röra någon beställning

Spännande att se vad som dyker upp

Permalänk
Medlem

USA kan nu förboka SNES-kontroller.

Snart är det dags för oss också.

https://mynintendostore.nintendo.co.uk/catalog/product/view/i...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Moderator
Forumledare

Jag ogillar att man inte kan se priser på den svenska shopen på nätet!
Kan någon se vad links awakening kostar?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag ogillar att man inte kan se priser på den svenska shopen på nätet!
Kan någon se vad links awakening kostar?

599kr. Kolla denna sidan så kan man se alla priser på shopen

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Entash:

599kr. Kolla denna sidan så kan man se alla priser på shopen

Ah, perfekt! Tack för tipset

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

1500 känns på tok för mkt när vissa butiker tog 799. Så om någon vänlig själ kommer över något extra exemplar av Links Awakening Limited Edition för 799 så köper jag det mer än gärna. Släng iväg ett PM isåfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag ogillar att man inte kan se priser på den svenska shopen på nätet!
Kan någon se vad links awakening kostar?

Man ser priserna om man är inloggad.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Ingen lycka med Links awakening idag
Fan ta PostNord om dom strular till det imorgon!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Fan ta PostNord om dom strular till det imorgon!

Fan ta Bring för min del om jag inte får TLoZ:LA-LE imorgon!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Webhallen lyckades få iväg den avbeställda ordern trots att de har försökt stoppa den i två dagar.
Leverans imorgon, den kommer jag inte att hämta.

Fick Link Amiibon från CDON idag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flutters:

Ingen lycka med Links awakening idag
Fan ta PostNord om dom strular till det imorgon!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har seriöst börjat gruva mig. Samma status sen i tisdag här. Hoppas verkligen jag får spela spelet nu i helgen. Lätt det spel jag sett fram emot mest i år.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Jag har seriöst börjat gruva mig. Samma status sen i tisdag här. Hoppas verkligen jag får spela spelet nu i helgen. Lätt det spel jag sett fram emot mest i år.

Samma här, står bara registrerat i PostNord-appen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av classified:

Samma här, står bara registrerat i PostNord-appen.

Lite så jag funderat på om det är varianten med att man fått fel kollinummer och den egentligen är framme. Men när vi alla har samma problem och status och det nog borde kommit en påminnelse så har de nog inte skickats.

Recensionerna ser lovande ut, men inte helt oväntat heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av classified:

Samma här, står bara registrerat i PostNord-appen.

Bokade LE 11/7 på Elgiganten första gången jag såg det där. Stått registrerat på postnord sen i tisdags tror jag och det ser inte ut att ha blivit skickat idag.
Ganska besviken om jag inte får det innan helgen.

Varit i kontakt med Elgiganten under flera tillfällen och frågat om där har kommit in fler bokningar än vad de får spel, men svaren jag får är att där finns en bokning åt mig. Det jag vill veta, som de inte verkar vilja svara på, är om jag kommer att få något nu eller om det blir till nästa omgång.

Samma skräpsvar som jag fick när det gällde både Switchen på releasedagen samt NES classic. Det kan ju knappast vara svårt att se om jag är bokning 608 och de bara får in 500 spel, liksom. Riktigt tråkigt när man sitter i chatten eller telefonen och båda vet vad jag vill ha svar på, men de bara slirar runt svaret varje gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Skrivet av markiiie:

Bokade LE 11/7 på Elgiganten första gången jag såg det där. Stått registrerat på postnord sen i tisdags tror jag och det ser inte ut att ha blivit skickat idag.
Ganska besviken om jag inte får det innan helgen.

Varit i kontakt med Elgiganten under flera tillfällen och frågat om där har kommit in fler bokningar än vad de får spel, men svaren jag får är att där finns en bokning åt mig. Det jag vill veta, som de inte verkar vilka svara på, är om jag kommer att få något nu eller om det blir till nästa omgång.

Samma skräpsvar som jag fick när det gällde både Switchen på releasedagen samt NES classic. Det kan ju knappast vara svårt att se om jag är bokning 608 och de bara får in 500 spel, liksom. Riktigt tråkigt när man sitter i chatten eller telefonen och båda vet vad jag vill ha svar på, men de bara slirar runt svaret varje gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag bokade 30:e juni.
När man fått ett kollinummer och det står orderstatus: skickad på Elgiganten, samt att det dyker upp i PostNord-appen så borde man ju vara garanterad.
Missat lämna över paketen till PostNord kanske...

Permalänk
Medlem

Nu när jag ändå är här och ventilerar lite. Beställde Super Smash Bros. från Power förra veckan för 438;-. De skulle få in spelet på lördagen så spelet borde kommit denna veckan.

Någon dag efter jag hade beställt så låg spelet på 544;- igen och man kunde inte beställa mer. Så jag hörde av mig via mail och Facebook till dem och frågade om jag kommer få spelet denna veckan eller om jag bokade för sent. Svaren var att de hoppas få in spelet nu på fredag och att många har beställt spelet.

Än en gång inget om jag är garanterad något nu eller om jag kommer få vänta till nästa leverans.

Börjar bli ganska tjatigt 😩

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Inaktiv

21:13, samma status som innan. Ser kört ut detta, om inte kolli är fel eller statusuppdateringarna laggar efter. Får se hur det nu blir imorrn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon5930:

21:13, samma status som innan. Ser kört ut detta, om inte kolli är fel eller statusuppdateringarna laggar efter. Får se hur det nu blir imorrn.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu är mitt i Torsvik, första uppdateringen sen i tisdags.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

21:13, samma status som innan. Ser kört ut detta, om inte kolli är fel eller statusuppdateringarna laggar efter. Får se hur det nu blir imorrn.

Skickades från m.sweclockers.com

Fick ingen uppdatering på DAEMON X MACHINA - Orbital Limited Edition fick däremot en avi från Elgiganten.

Såg att de är på väg nu kommer imorgon från EG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av classified:

Nu är mitt i Torsvik, första uppdateringen sen i tisdags.

Fick samma uppdatering nyss. Står att det ska vara framme i morgon 😬

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Ja nu är det äntligen på väg!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av classified:

Nu är mitt i Torsvik, första uppdateringen sen i tisdags.

21:33 uppdaterades mitt paket med, och 03:05 i Örebro. Så bör vara hämtbar efter jobbet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Fick ingen uppdatering på DAEMON X MACHINA - Orbital Limited Edition fick däremot en avi från Elgiganten.

Såg att de är på väg nu kommer imorgon från EG.

Skickades det spelet som paket eller brev? Brev brukar man ju få notis om att det lämnats in men inte mer än så.

Får hoppas på att alla spel dyker upp nu idag bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är någon intresserad av inplastat exemplar av spelet som kommer i Link's Awakening Limited Ed utgåvan? Blir aningen billigare förstås

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Skickades det spelet som paket eller brev? Brev brukar man ju få notis om att det lämnats in men inte mer än så.

Får hoppas på att alla spel dyker upp nu idag bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Det skickades som paket. Har fått Link till mitt postombud nu.

Elgigantens paket för LE var väldigt snål. De liknar Super Rare Games paket. Inte mycket till skydd alls m a o.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Elgigantens paket för LE var väldigt snål. De liknar Super Rare Games paket. Inte mycket till skydd alls m a o.

Håller med! Mitt var mot alla odds helt oskadat Mest förvånad av att det till slut kom via PostNord och inte Bring som det stod hos Elgiganten.

Steelboxen är den snyggast jag sett hittills. Ska jämföra med min gamla Gameboy sen. Har tyvärr inte kvar Link's Awakening till GB, annars hade det gjort sig fint i bokhyllan tillsammans med Switch-versionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Zelda Har varit hämtbart i 1,5 timme här så blir att göra helg nu.
Hoppas att ni andra får en trevlig (spel)helg med!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Helvete, verkar som Zelda blir försenat för mig =/ "Kan bli försenat" står det hos postnord. Var i Jönköping igår 21, och idag 15 så är den fortfarande kvar där?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Got it!

Visa signatur

Bara gammalt skräp...