Permalänk
Medlem

mITX 2019

Hej,

Jag sitter idag som de flesta andra med ett ATX bygge och börjar blir mer och mer sugen på mITX till förmån för plats och estetik.
Inte för att ATX är fult på något sätt, men det känns väldigt tilltalande med mITX.

Det chassi jag är sugen på av just estetiska skäl är Louqe Ghost S1 Ash + L TopHat.
Jag har skummat igenom "Owners Club" tråden som finns på forumet där blandade känslor och svar ges.
Någon med erfarenheter kring detta chassi med en 240mm AIO?

Tilltänkt budget är 20k +/- nånting. Nedan finns en tilltänkt kundvagn - Tankar kring denna? Något som är tokfel?
Datorn används för gaming (1080p), jobb (RDP mot servrar på kontoret), surf, mail, youtube etc.
Gaming är inte krävande för min del i det vardagliga, 90% är CS & WoW men jag vill ha option att kunna köra nya titlar maxat när suget infinner sig.

Kundvagn

Kanske rentav skippa Louqe och titta på annat mITX?
Jag vill dock ha den typen av formfaktor istället för traditionellt tower.

Tack & Bock!

Permalänk
Medlem

@tukkson: brukar mITX byggen kosta mer? för 20k för en dator med RTX 2060 Super är ju inte värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwadw:

@tukkson: brukar mITX byggen kosta mer? för 20k för en dator med RTX 2060 Super är ju inte värt det.

I det här fallet är det väl mest chassit på 3400kr som gör att det sticker iväg. Jag har själv haft ett Louqe Ghost men kände mig inte riktigt nöjd, dels med hur bygget blev och de begränsar man har att förhålla sig till men även då kvaliteten inte riktigt levde upp till prislappen men det är bara min uppfattning.

Vill du ha ett mindre chassi (kanske inte SFF men kompakt jämfört med ATX) kan du alltid kika på mATX fast med mITX-moderkort då utbudet av mATX-kort brukar vara rätt begränsat.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz