Någon svensk IT butik som levererar till England?

Permalänk
Medlem

Någon svensk IT butik som levererar till England?

Hejsan!
Jag har precis flyttat till England, och märkt en väldigt jobbig sak - Deras tangetbord är ju helt kalle anka knasiga. Och att hitta butiker som säljer svenska tangetbord här lär ju vara omlöjligt.
Så, finns det någon som känner till en svensk butik som skickar till UK? Har kollat inet och Komplett, och de skickar inte utanför sverige.

Eller är det och köpa sakerna till en polare först, och sedan be honom/henne att skicka det till mig i efterhand som gäller?

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Medlem

Har inte UK samma layout som Sverige och resten av Europa (ISO-layout)?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Har inte UK samma layout som Sverige och resten av Europa (ISO-layout)?

Dold text

Alla tecken är omkullkastade och så finns det självklart inga ÅÄÖ

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Medlem
Skrivet av keeday:

Alla tecken är omkullkastade och så finns det självklart inga ÅÄÖ

Köp direkt från en tillverkare? T.ex Logitech
Ofta billigare än att köpa i butik och lika snabb leverans.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Finns butiker i Storbritannien som säljer tangentbord med svensk layout.

T.ex. keyboardco.com eller Amazon.

Det är dock bara att ändra språk i operativsystemet och skriva som vanligt på ett brittiskt tangentbord. Vad som står på tangenterna har ingen betydelse och alla tangenter sitter på samma ställe.

Edit: Finns en hel del på brittiska Prisjakt: https://pricespy.co.uk/computers-accessories/keyboards-mice/k.... Mer om du också kryssar i nordisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keeday:

Alla tecken är omkullkastade och så finns det självklart inga ÅÄÖ

Aha, men det är ju bara etiketterna som ser lite annorlunda ut. Det är ju samma tangentbord i övrigt med samma fysiska layout som vi har. Ställer du in svensk tangentbordslayout i operativsystemet fungerar det likadant som ett svenskt tangentbord.

Klurigare är om man köper från USA som har en annan fysisk layout (ANSI) med annat antal knappar också (vilket jag tolkade ditt ursprungliga inlägg som).

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om det är ett specifikt tangentbord du är ute efter, men jag hittade en del med nordisk layout på amazon.co.uk.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av keeday:

Alla tecken är omkullkastade och så finns det självklart inga ÅÄÖ

Skrivet av LemonIllusion:

Aha, men det är ju bara etiketterna som ser lite annorlunda ut. Det är ju samma tangentbord i övrigt med samma fysiska layout som vi har. Ställer du in svensk tangentbordslayout i operativsystemet fungerar det likadant som ett svenskt tangentbord.

Klurigare är om man köper från USA som har en annan fysisk layout (ANSI) med annat antal knappar också (vilket jag tolkade ditt ursprungliga inlägg som).
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/14/Physical_keyboard_layouts_comparison_ANSI_ISO.png/763px-Physical_keyboard_layouts_comparison_ANSI_ISO.png

Håller med ovanstående, du behöver nog inte köpa ett nytt tangentbord , etiketterna såg typ likadana ut också förutom ÅÄÖ och att du hade ett kompakt layout utan dom numeriska på sidan brukar ju se ut så på laptops, prova att ställa om och testa.

EDIT: https://blog.wooting.nl/the-ultimate-guide-to-keyboard-layout...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Köp direkt från en tillverkare? T.ex Logitech
Ofta billigare än att köpa i butik och lika snabb leverans.

ååh! Det har jag aldrig tänkt på! tack1

Skrivet av Petterk:

Finns butiker i Storbritannien som säljer tangentbord med svensk layout.

T.ex. keyboardco.com eller Amazon.

Det är dock bara att ändra språk i operativsystemet och skriva som vanligt på ett brittiskt tangentbord. Vad som står på tangenterna har ingen betydelse och alla tangenter sitter på samma ställe.

Edit: Finns en hel del på brittiska Prisjakt: https://pricespy.co.uk/computers-accessories/keyboards-mice/k.... Mer om du också kryssar i nordisk.

Tack!
Var faktiskt lite osäker på ifall alla tangenter satt på samma ställe.

Tack!

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Medlem

Det verkar som om det var jag som gjorde allt lite mera komplicerat i huvudet för mig än vad det faktiskt var. Tack så jätte för all hjälp!

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Håller med ovanstående, du behöver nog inte köpa ett nytt tangentbord , etiketterna såg typ likadana ut också förutom ÅÄÖ och att det då var en laptop utan numpad, prova att ställa om och testa.

Eftersom jag nu ser att det gäller en bärbar, klistra på etiketter på tangenterna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Eftersom jag nu ser att det gäller en bärbar, klistra på etiketter på tangenterna...

Egentligen inte. Lånar bara denna tills jag får chassit till mina delar men tack för länkarna!

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?