Har nån erfrarenhet utav ComputerSalg.se bra sida?

Permalänk

Har nån erfrarenhet utav ComputerSalg.se bra sida?

Hejsan. Jag hade ingen aning var jag skulle fråga detta så hänvisa mig till rätt ifall detta är fel del av forumet för en sånhär fråga.

Funderar på att köpa ett X570 tuf gaming plus wifi och hittade att sidan "computersalg" säljer den för ett bra pris. Men jag har aldrig sett sidan förut.. Kan man lita på den? Är det en bra online store? Jag tycker det ser lite sketchy ut. Nån som har handlat där tidigare som kan dela med sig sin upplevelse?

https://www.computersalg.se/i/5686903/asus-tuf-gaming-x570-pl...

Permalänk
Medlem

Köpt ett moderkort. Ingen annan i Sverige hade det så var enda alternativet.

Blev faktura så var inget problem på det sättet att man fick prylen före man betalade.

Support etc är okänt men kommer nog inte behöva använda det. Räknar på att det är krångligt om det skulle behövas så tänkt till först.

Permalänk
Medlem

@Mr_Mattson: Det är en stor och seriös aktör. Har handlat hos dem flera gånger utan problem. De är dessutom smidiga vid returer.

Permalänk
Medlem

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1490980-butiken-comput...

Handlat där ett par gånger. Tycker det fungerat bra, men aldrig behövt returnera något.

Permalänk

Ja. Jag har handlat där tre gånger och man får vad man beställer. Litet varnande finger dock. Första gången fick jag fel mixerstav vid första utskicket, och reklammationshanteringen var inte helt intuitiv. Dom hade inte något alternativ för fellevererad vara så jag fick söka en del på deras hemsida, och maika den danska kundtjänsten och ha mig och själva leveransen tog ett par dagar, att få rätt vara typ tre veckor vill jag minnas.
Men sen blev det rätt och övriga två gånger gick helt smärtfritt

Visa signatur

"If you know the answers beforehand, it isn't research" - J. Allen Hynek
Dator högtidligen döpt till Dame Stephen Mongrella von FrankenPC:
|Asus P5Q PRO(socket 775)|Xeon E5430(socket 771 oh yeah!)|8gb ddr2 800MHz: 2x2gb Corsair XMS2(1066 uc till 800MHz)2x2gb Team Elite||XFX 5850BE(combo av stock & AC Twin Turbo kylare och limmad kondning!)|Define r3|Samsung 830 120gb|1750gb misc WD diskar|

Permalänk

De är riktigt bra, bättre än våra svenska alternativ skulle jag säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sᴛᴀᴛɪᴏɴäʀ= ᴄᴘᴜ: ɪ486ᴅx2/66 - ᴍɪɴɴᴇ: 16 ᴍʙ ғᴘᴍ - ɢᴘᴜ: ᴄɪʀʀᴜs ʟᴏɢɪᴄ ᴄʟ5428 ᴠʟʙ 2 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 3ᴄᴏᴍ ᴇᴛʜᴇʀʟɪɴᴋ ɪɪɪ - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 3,5" + 5,25" ғʟᴏᴘᴘʏ, 2 ɢʙ ᴄᴏᴍᴘᴀᴄᴛғʟᴀsʜ - ʟᴊᴜᴅ: ᴘᴄ sᴘᴇᴀᴋᴇʀ - ᴏs: ᴡɪɴᴅᴏᴡs 95 ᴏsʀ 2.5

ʙäʀʙᴀʀ= ᴄᴘᴜ: ᴍᴏᴛᴏʀᴏʟᴀ 750ᴄx/800 - ᴍɪɴɴᴇ: 384 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 10/100 - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 24x ᴄᴅ-ʀᴏᴍ, 30 ɢʙ ʜᴅᴅ - ʟᴊᴜᴅ: ᴊᴀᴘᴘ - ᴏs: ᴍᴀᴄ ᴏs 9.2.2