Hitta påskägget och vinn komponentpaket från Fractal Design

Permalänk
Jubileumsmästare

"Det handlar om tre modeller på 550, 660, 760 och 860 watt av helt egen elektrisk design, samtliga med 80 Plus Platinum-certifiering, japanska kondensatorer, helt modulära kablar och inte minst 10 års garanti."

Det kanske är Swec som placerat ett litet påskägg i form av en felskrivning, hmmmm

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem

ATX 24 pin = 28 pin

Visa signatur

MVH
/Mikael

Permalänk

Är detta nån ny kvalitetssäkringstaktik? Smart att låta hela swclockers leta diskrepanser i beskriving och bild

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av jonatannossrep:

För att jag läste inte så noga och det var egentligen inte viktigt för min poäng att en del tävlingar erbjuder vinster som kräver att man redan har saker av samma typ som vinsten som förmodligen är likvärdiga, bättre eller något som man redan var nöjd med åtminstone.

Det är inte ett krav att äga delarna. Det står i tävlingen att man ska titta på bilderna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av BumBumX:

"Det handlar om tre modeller på 550, 660, 760 och 860 watt av helt egen elektrisk design, samtliga med 80 Plus Platinum-certifiering, japanska kondensatorer, helt modulära kablar och inte minst 10 års garanti."

Det kanske är Swec som placerat ett litet påskägg i form av en felskrivning, hmmmm

Skarpa ögon! Tyvärr är inte detta felskrivning påskägg rätt svar, men nu är texten i alla fall korrigerad! Framöver får du gärna använda rättelsefunktionen om du stöter på felaktigheter, så kan vi upptäcka och åtgärda snabbare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Här är en annan bild från en recension, angående årtalen

https://www.overclock3d.net/gfx/articles/2019/07/30160610990l.JPG

Då ska vi se.

1918, Felix Hausdorff: "March 1918, Felix Hausdorff expanded the definition of "dimension", significantly for the evolution of the definition of fractals, to allow for sets to have non-integer dimensions."

1958, Benoit Mandelbrot: "In 1958, Benoit Mandelbrot begins using computers to explore vexing problems in math. They help him to understand repeating patterns in nature in an entirely new way."

Alla årtal verkar alltså hylla olika matematiker och forskare inom fraktaler. Serienumret innehåller ju dessutom FD för Fractal Design på båda nätaggregaten.

Permalänk

Min gissning är att 24pin kontakten är alla rektanglar, en 24pin har inte det mönstret

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timfinity:

Ion har 325 lufthål där bak, 92 hål för kablar, 16 galler för fläkten och 7 fläktblad

Ifall man tar Fractal och sätter en siffra på varje bokstav(Exempel, A är 1, C är 3), så blir det 6181320112.

Lite basic matte kommer nedan.

6181320112 / 7 = 883045730, lite till / 92 = 9598323,lite till / 16 = 599 895, lite till / 325 = 1845, lite till

kör man 1845 - 325 - 92 - 16 så får man 1412. År 1412 blev Erik Magnusson härskare över kalmarunionen. Union innehåller order Ion.

Slutsats: Fractal Design planerar att organisera ett enat norden.

Jag skiter i vad andra har skrivit. Ta bara bort de inläggen. Vi har vinnaren här!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timfinity:

Ion har 325 lufthål där bak, 92 hål för kablar, 16 galler för fläkten och 7 fläktblad

Ifall man tar Fractal och sätter en siffra på varje bokstav(Exempel, A är 1, C är 3), så blir det 6181320112.

Lite basic matte kommer nedan.

6181320112 / 7 = 883045730, lite till / 92 = 9598323,lite till / 16 = 599 895, lite till / 325 = 1845, lite till

kör man 1845 - 325 - 92 - 16 så får man 1412. År 1412 blev Erik Magnusson härskare över kalmarunionen. Union innehåller order Ion.

Slutsats: Fractal Design planerar att organisera ett enat norden.

Kan jag få numret till din kran? 😏

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fläkten saknar sladd..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Tävlingen pågår till och med den 4 september"

Ser fram emot att se den här tråden fyllas på med galna gissningar i två veckors tid.

Annars kan kanske nån kolla upp vad de kinesiska tecknen betyder, typ "Wookade grönsaker med Sweclockers. Avhämtning 59 kr."

Permalänk
Medlem

@Zoyadog: Precis. Jag svarade att jag såg detta sen, men att det egentligen inte spela så stor roll för min poäng då det funnits andra tävlingar som lider av detta problem.

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av jonatannossrep:

@Frida: Precis. Jag svarade att jag såg detta sen, men att det egentligen inte spela så stor roll för min poäng då det funnits andra tävlingar som lider av detta problem.

Det måste ha varit äldre tävlingar du tänker på då. Just nu strävar vi efter att göra tävlingar som alla kan delta i, av varierande svårighetsgrad

Visa signatur
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av jonatannossrep:

@Frida: Precis. Jag svarade att jag såg detta sen, men att det egentligen inte spela så stor roll för min poäng då det funnits andra tävlingar som lider av detta problem.

"Problem vet jag inte, det är väl det mesta om man väljer att ha en sådan inställning. Väldigt sällan är tävlingar helt enkelt riktade mot en specifik målgrupp som äger viss typ av hårdvara, exempelvis entusiaster som redan är frälsta Raspberry Pi-användare och får chansen att vinna den senaste modellen. Ibland är det något som kräver är att man är en fena på Photoshop. Många gånger krävs det inte mycket alls (utöver prestation) för att kunna delta. Det fanns en tid då vi närmast exklusivt körde 1X2-tävlingar med motivering, dötrist.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Fläkten är vändbar utan att paja garantin?

Permalänk
Medlem

Överklockningsknapp?

Permalänk
Medlem

Jag satt och tittade på bilderna och såg tillslut att snöflingan är borta. Den har dom ju alltid haft printad på sina PSU.
Ny design / Easter egg att dom gått ifrån den?

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Kan aldrig tänka mig att detta är rätt då det antagligen bara är ljuset som spelar ögat ett spratt, men jag hittade onekligen ett ansikte när jag tittade närmare på bilden:

Behöver nog zooma in lite för att se det.

Permalänk

Brytaren för Zero rpm mode glappar från plåtkapslingen, alltså sitter ägget innanför och kuckilurar.

Permalänk
Medlem

Ingen aning om det är relaterat men jag lyckades iallafall plocka ut Fractal Design i morsekod från hålen på baksidan av nätaggregatet.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

När jag läser denna tråden kom jag att tänka på filmen "Pi".
https://www.imdb.com/title/tt0138704/
Det går att hitta fler mönster än vad som framkommit här.
Jag hittade några till men har ingen nytta av nätaggregatet.
Kanske kan blanda in lite religion för att röra till lite extra.
I serienumret har vi även 0100022 vilket kan tolkas som 8:22 (binär 8) och läser vi proverbs 8:22 i bibeln så finner vi "The LORD formed me from the beginning, before he created anything else"

Permalänk
Medlem

Define Frontpanel inuti

Det ser ut som en frontpanel till en Define R-serie, som är inuti nätagget.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Haha! Det här inlägget borde ge någon form av pris! Folk på bussen började kolla när jag fnittrade till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hm, känns som att vissa borde ta en funderare på vad som menas med ett ”påskägg”. Men men, fortfarande roligt att läsa alla inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nithlon:

Ne det måste vara morsekoden. Såg det direkt men började i fel ände, och där blev det inget av värde. F ena raden och D andra raden i mönstret. Grattis till dig som skrev det först

Typiskt, jag gjorde samma fel. Tyvärr inte allt för unikt. Western Digital gjorde det där för hundra år på sina externa hårddiskar vars hål också var morsekod.

Permalänk
Medlem

Min gissning

Permalänk
Medlem

Fläktgallret

Kanske långsökt, men det är en differens i fläktgallret.
På ena bilden visas 16st "stänger" och i den andra 17st.

Visa signatur

net user username /domain | findstr /i password

Permalänk
Medlem

Vet inte om det brukar stå såhär på nätagg "caution hazardous area" på baksidan av nätagget under Fractal Design texten. Finns väl inget hazardous i ett nätagg eller är jag helt ute och cyklar nu? ^^

Edit: googla lite o fann de ju på flera nätagg

MEN, fann även att texten "designed in sweden manufactured in china" saknas på detta på bilderna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Det här var ju riktigt skojjigt!
Snacka om kreativitet bland SweCs medlemmar.

Jag gissar på följande
Nätagget är själva påskägget
Ett påskägg innehåller godis, titta på sprängbilden och se att gött som finns i nätagget!