Permalänk
Medlem

Köpråd för AMD dator

Hej clockers!

Det har blivit dags att köpa mig en ny dator ämnad för spelande. För stunden är det 1080p 144hz som gäller, men med mål att gå upp till 1440p 144hz i framtiden.

Jag har varit aktiv i några månader och läst diverse köpråd här på forumet och redan köpt in en PSU (corsair rm750x) samt ett nytt chassi (fractal design meshify c) båda på reor, sen har jag ett 2070 armor sen innan. Nu är det dags för resten.

Det jag har siktet på är en ryzen 3600 med ett Tomahawk max kort. Det jag behöver råd för är RAM stickorna, är det värt att lägga mer pengar nu för att köpa mig ett par bättre stickor än de Corsair 3200mhz lpx cl16 stickorna som rekommenderas i varje tråd. Eller kommer de duga bra länge framöver?

De stickor jag har sett vissa tipsa om är dessa:
https://www.inet.se/produkt/5300600/g-skill-16gb-2x8gb-ddr4-3...

Min budget är på 5k, men jag är redo att lägga lite extra nu om det kommer hjälpa mig när jag väl går upp på 1440p.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Du kommer sannolikt inte se någon skillnad på de du länkat och exempelvis de nedan, speciellt inte med Ryzen:

Permalänk
Medlem

När man ändå ska köpa nya minnen så är det väl lika bra att köpa så snabba som möjligt, kolla på moderkortets kompatibilitetslista över minnen och välj där efter.

MVH

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb