Permalänk
Avstängd

Uppgradera från 24" 1080p TN 144 Hz

Nu har jag haft min 24" som har en 1080p TN-panel och 144 Hz uppdateringsfrekvens ett bra tag och känner att jag börjar vilja att uppgradera denna. Jag har två olika skämar som är monterade i en vertikal setup (den ena ovanför den andra) och vid en eventuell uppgradering så tänkte jag köra min nuvarande main skärm som en tredje skärm i vertikalt läge bredvid de andra två.
Huvudskärm: BenQ XL2420Z
Sekundär: BenQ G2420HDB

Jag vill alltså ha en ny huvudskärm som främst används till att spela. En sekundär skärm med huvudsyfte att kolla serier, filmer, youtube och dylikt. Den sekundära sitter ovanför huvudskärmen.

Jag har ett Nvidia-grafikkort (1080 ti) men jag tycker inte att det verkar kännas värt att betala tusenlappar bara få att få gsync. Numera fungerar gsync ändå på flertalet freesync-skärmar vad jag känner till?

Kraven:
Huvudskärm - 1440p, 144 Hz eller högre, gärna korrekta färger, gärna liten bezel. VESA-fästen (100x100/75x75). DP-ansluten.
Sekundär - 1440p, bra betraktningsvinklar, gärna korrekta färger, gärna liten bezel. VESA-fästen (100x100/75x75). DP-ansluten.

Min nuvarande huvudskärm kostade mig ca 3300 kronor när den köptes och jag har i princip varit nöjd med den för detta pris. Anledningen till tråden är att hitta en prisvärd kombo som inte är total skit. Jag har enbart använt mig utav TN-paneler tidigare så jag vet inte hur känslig jag är för IPS-panelers negativa sidor.
Totalt kan jag känna att priset för båda skärmarna känns vettigt runt 10 000 kronor om det är riktigt bra skärmar.

Har kollat på Acer Nitro XV272UP som huvudskärm, men det verkar snålt med tester på den så det är svårt att få en uppfattning om den är något att ha eller inte.
Någon som har några förslag?

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)