Är Apple Music bättre än Spotify?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Ärligt, ni som är kunniga, är det mycket: först utveckla till iOS, sedan Copy Paste till Android och laga?
Verkar konstigt i min värld då Android-användarna är fler.

Hjälper inte att de är fler när iOS-användarna är de som betalar för saker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Testade Apple Music när det lanserades och var inte imponerad. Testade det igår igen och är fortfarande inte imponerad. Först behövde jag fylla i vilka musikstilar och artiser jag gillade, efter det så fick jag tips om artiser och spellistor ”for you” vilket bara gav R&B spellistor (som jag inte valt att jag gillade) samt 2 av 12 artister som var mina favoriter och resten artister som var helt orelaterade till allt jag sagt jag gillat.

Testade sedan att söka upp en av Apples spellistor inom en viss musikgren och jämföra med samma hos Spotify, båda innehöll i många fall samma artister men den hos Apple var bara låtar som var 3-4 år gamla.

Så nej, jag var inte imponerad faktiskt, verkade stört omöjligt att inom en viss typ av musik få upptäcka nytt som är fallet när jag lyssnar på Spotify. Att bara lägga till låtar jag söker efter till en egen spellista klarar alla av så det krävs mer för att få mig att betala för tjänsten.

Permalänk
Inaktiv

En gång i tiden var ICQ det överlägset bästa meddelande programmet till datorn och smartphones, det fanns visserligen andra klienter som stödde fler protokoll. Sedan fanns det en extrem dåligt meddelandeprogram som hette MSN från Microsoft..
Man skulle tro att den bästa klienten skulle vinna, men det fanns en stor grupp icke teknisk intresserade som valde MSN för att den redan var förinstallerad i windows. Och gruppen från ICQ ville av någon anledning så gärna umgås med denna grupp icke tekniska användare som använde MSN, så de sket i vilket program som var bäst. Detta ledde till att ICQ dog ut..

Nu idag är knappas Android lika överlägset iPhone, men när man hör argumentet till varför många köper Apples grejer så känner jag en Deja vu.
Detta leder till att om fler tjänster är lika bra så undviker jag Apple, jag gör även samma sak med andra märken. Så det ska vara mycket till för mig att betala för Apple music, inte för att jag är fan av någon av de andra. Utan att jag ser vem pengarna går till och jag vill ha konkurrens.

Några svarar på frågan iPhone vs Android nedanför. Och dessa argument som till stor del är social status etc väger för mig mycket mer än vad artister får i pengar, speciellt när de artister som jag lyssnar på inte precis är fattiga..
https://www.youtube.com/watch?v=sOmfn6owzLM
https://www.youtube.com/watch?v=uWdD8c-nxBQ

Apples music är stora och kommer bli större, för en stor skara användare så är det den enda alternativ p.g.a varumärket.

*edit*
Ett av de värsta företagen idag är Amazon, men det fattar inte folket innan det är för sent: https://www.youtube.com/watch?v=tcmoQbe-B3Q
Deras strategi är att konkurrera ut konkurrenter och få monopolliknande marknad.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är väl egentligen så att ingen tjänst är tillräckligt bra ännu, när det kommer en tjänst som inte själva utför någon typ av ljudförstörande signalbehandling, mjukvara som följer GPL, ger tillgång till all musik, är tillräcklig pålitlig så att den kan "fungera för alltid"utan risk att man blir utan musik, driver på verklig teknikutveckling som förbättrar ljudkvalittet i stället för bara finesser, då är det nog den som kommer att gälla.

Personligen ser jag ännu inget verkligt seriöst alternativ till lokalt lagrad musik eftersom både de tekniskt lösningarna och avtalen för både hur musik kan "försvinna" (eller aldrig komma in) oxch teknikvalet och företagens "stabilitet/pålitlighet är odefinierad.

Strömninstjänster kan i dagsläget ersätta musikradio men är inget jag vågar lägga några större "musikpengar" på då musiken när som helst kan försvinna förutom att den oftast håller för låg teknisk kvalitet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Intressant att alla musikstreamingtjänster fortfarande verkar gå med kraftiga förluster. Detta kan möjligen vara till fördel för Apple som är ett exceptionellt välmående företag rent ekonomiskt och kan möjligen svälta ut konkurrenterna på sikt. Folk vill inte betala men artisterna vill ha högre ersättningar.

Egentligen är det inte så konstigt, alla musikförlag och artister är vana vid, och kräver stora summor pengar och då blir det svårt att konkurrera. Spotify har ett otroligt starkt varumärke, men det är också lätt att förlora. Säg att Spotify ökar priset med 50kr/månad för att gå med vinst, kommer varumärket kunna bära det? Tveksamt. Framförallt då du samtidigt ska expandera torde det vara en omöjlighet att gå med vinst.

Det som gör mig sur med Spotify specifikt är dock att jag upplever att klienterna har blivit så otroligt mycket sämre, både buggigare och mindre intuitiva. Detta från att ha haft en riktigt bra plattform tidigare, salt i såren helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Jag har bytt från Spotify till Tidal nu. Den största anledningen vara att det fungerar så mycket bättre med Bluesound. Spotify verkar inte ha något större intresse där. Appen till Android auto är även den mycket bättre. Att det låter bättre gjorde inte valet svårare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Musikälskare modell större i min närhet har bytt till Apple Music och jag blev jäkligt förvånad, nästan snopen, wtf liksom, vad har jag missat?

Jag hoppas Spotify behåller sitt försprång och klarar konkurrensen, jag hejar på dem av diverse olika orsaker men min känsla är att konkurrensen börjar bli tuffare och att Apple nu verkligen börjar ta i med full kraft.

Bara en sådan sak som att Apple Music har ett större musikutbud och en relativt lik prisbild om man jämför med Spotify premium gör att situationen börjar bli "intressant".

Ja, Spotify har en enorm konkurrensfördel med Spotify free men om jag förstår det hela korrekt så får Apple sakta men säkert fler exlusiva rättigheter/artister just pga att de inte är en gratistjänst. Dessutom tror jag redan att Apple Music har ett större antal betalande kunder i det lilla landet USA.

Kan bara säga att det är helt upp till vilka favoritartister du har, Spotify har vissa som Apple ej har och tvärtom, det som inte finns på Spotify åker in som ljudfil på telefonen och då är det musik som ALDRIG kommer finnas på någon tjänst.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av Efta:

Egentligen är det inte så konstigt, alla musikförlag och artister är vana vid, och kräver stora summor pengar och då blir det svårt att konkurrera. Spotify har ett otroligt starkt varumärke, men det är också lätt att förlora. Säg att Spotify ökar priset med 50kr/månad för att gå med vinst, kommer varumärket kunna bära det? Tveksamt. Framförallt då du samtidigt ska expandera torde det vara en omöjlighet att gå med vinst.

Det som gör mig sur med Spotify specifikt är dock att jag upplever att klienterna har blivit så otroligt mycket sämre, både buggigare och mindre intuitiva. Detta från att ha haft en riktigt bra plattform tidigare, salt i såren helt enkelt.

Spotify har redan höjt månadsavgiften i Norge.
Spotify Norge

Permalänk
Medlem

Jaha, slopar Apple Music. Gör inte som Spotify och Google Play music dvs varnar om man lägger in dubbletter i en spellista. Deal breaker för mig så blev att gå tillbaka till Spotify av samma anledning som jag slopade Tidal.

Gillar verkligen både Spotify och Google Play musik. Men ska jag använda den lilla iPhone SE till träningsrundor går GPM bort för avsaknaden av EQ och det är ett måste med Airpods. Lite bas vill man ju ha med den musik jag tränar till. Förstår fortfarande inte varför Apple inte tillåter en EQ-app som verkar globalt över hela systemet, men det är kanske för att man inte ska kunna välja fritt?

länk borttagen
Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av yrfhar:

Jaha, slopar Apple Music. Gör inte som Spotify och Google Play music dvs varnar om man lägger in dubbletter i en spellista. Deal breaker för mig så blev att gå tillbaka till Spotify av samma anledning som jag slopade Tidal.

Gillar verkligen både Spotify och Google Play musik. Men ska jag använda den lilla iPhone SE till träningsrundor går GPM bort för avsaknaden av EQ och det är ett måste med Airpods. Lite bas vill man ju ha med den musik jag tränar till. Förstår fortfarande inte varför Apple inte tillåter en EQ-app som verkar globalt över hela systemet, men det är kanske för att man inte ska kunna välja fritt?

Apple har väl allt att förlora på en sådan app? Så länge den inte finns går folk i tron att det skulle gå att EQa airpodsen till bättre ljud, men lite krasst uttryckt så går det inte. Visst, stärka basen, men du kommer gröta mellanregister och topp. Airpods är kanske de bästa trådlösa pratlurarna till iOs, men till musik är de rätt mediokra..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Medlem

Provade lite Tidal för FLAC möjligheten men tycker inte det är värt prisskillnaden. Har Spotify Student och betalar 49kr månaden så det kör jag vidare på.

https://www.spotify.com/se/student/?utm_source=se_brand_conte...

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

@Lizardman: Håller med om att Airpods är mediokra men en nödlösning då de är de skönaste lurarna att ha på sig. Angående EQ så gör faktiskt Android-appen Headphones Equalizer underverk med Airpods även om det inte är i närheten av mina trådade och Sony BT-lurar. Men, som sagt, finns inga "fria" EQUALIZER-appar till iOS.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skäggig legend

Nu kanske jag låter gnällig här.. Men nu är Spotify avslutat för min del och jag har gått över till Apple Music, trots att de har sämre ljud.

Anledning: Spotify har förstört appen totalt enligt mig.

Jag är en person som söker på en artist, väljer samtliga låtar, sorterat efter popularitet och shufflar dessa. Går det längre? NEJ. Du måste välja ett album eller välja en spellista för att inte bara lyssna på EN låt. Annars går "radio" igång eller vad det nu heter. Oavsett med olika inställningar så vägrar det fungerar. Genom Desktop är det inga problem, men bara genom appen.

Eller är det bara jag som är helt bakom flötet?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Bytte till spotify nyligen när jag skaffade Alexa / echo dots. Kommer byta tillbaka så fort Apple släpper AM till echo utanför USA.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Tröttnade på det där 5 auktoriserings fjanteriet Apple kör med så är nu tillbaka med Spotify.

Fördelen med Spotify är ju Spotify WebPlayer Nackdelen är att man måste ha med sig mobilen (iPhone SE/OnePlus 6) när man vill spela från Apple Watch. Men den lilla iPhone SE är liten och funkar att ta med sig på träningsrundan. Och man slipper förvirringen i Apple Watch om vilken musikspelare man har igång. Itunes från mobilen eller Apple Music från klockan.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lizardman:

Jo men eller hur. Vad är bättre? Om bättre är = hög bitrate vinner ju Spotify. De ligger väl på 320Kbps och Apple Music på 256Kbps. Men så är det olika komprimeringar, så klart. Finns massor av diskussioner kring detta där smaken är som baken.. Samtidigt har både Deezer & Tidal en bitrate på 1411Kbps men snårigare gränssnitt, algoritm och utbud. Jag tycker tveklöst de två senare låter bättre ur en hyfsad stereo eller OK lurar än de två, så trots att de är sämre på vissa sätt är de bättre för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Och det verkar som att Apple Music använder mer av det dynamiska omfånget än dom andra tjänsterna, tom Tidal HIfi, så bitrate är inte allt att gå efter, även om ljudet ska vara bättre (klarare) på Tidal Hifi, vilket det är, så kan samma låt på AM ha bättre separation på intrumenten, t.ex lyssna på AM/Spotify/Deezer och jämför med dom andra tjänsterna med denna "Ludovico Einaudi Experience".
På Apple Music så hör man instrument separeringen bättre än på både Tidal och Deezer i flac formats streaming.Tom bättre än vad jag hör i cd versionen via samma källa, min dator.
Så den presentatör som Apple använder antingen manipulerar fram separeringen mycket bättre eller då har dom en helt anna master. För det jag pratar om finns att läsa om i Stereophile i testet med Monitor Audio Silver 10. Jag hör det inte med foobar rippad cd på datorn, men med samma dator med AM hör jag vad resecenten menar med instrument separeringen en bit in i den låten, ca 2:08. Så stora skillnader finns att hämta i vissa låtar.
Jag har dessa högtalare varav att hänvisar till det testet.
Kolla inte enbart på bitrare, spotify tex lät (2018) mer dovt, inte lägre volym, utan som om något var framför högtalarna och dolde klarheten i ljudet, medan varken Deezer, Tidal, eller Apple har den effekten. jag hade alla 4 tjänsterna samtidigt, varav jag kunde jämföra så ingående. Hade inte råd med Tidal HIfi family (300kr /mån), så valet föll på Apple Music. Samma källa som förut PC > Marantz 7010 >rca till XLR>2st Nuprime STA9 i monoläge > Monitor Audio Silver 10.

Visa signatur

Moderkort: Asus X570-E Gaming, CPU: Ryzen 5800x, Kylning: Noctua D15S.chromax, Minne: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32 GB 3600 MHz, PSU: EVGA 750W G2, Lagring: Sandisk 256 GB SSD (Systemdisk), M.2 Samsung 980 PRO 512GB (Spel), 4 mekaniska i olika storlekar + 4 externa usb diskar.
Chassi: Cheifetc Mesh ca-01b-bl-b Full Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Ibanez_:

Och det verkar som att Apple Music använder mer av det dynamiska omfånget än dom andra tjänsterna, tom Tidal HIfi, så bitrate är inte allt att gå efter, även om ljudet ska vara bättre (klarare) på Tidal Hifi, vilket det är, så kan samma låt på AM ha bättre separation på intrumenten, t.ex lyssna på AM/Spotify/Deezer och jämför med dom andra tjänsterna med denna "Ludovico Einaudi Experience".
På Apple Music så hör man instrument separeringen bättre än på både Tidal och Deezer i flac formats streaming.Tom bättre än vad jag hör i cd versionen via samma källa, min dator.
Så den presentatör som Apple använder antingen manipulerar fram separeringen mycket bättre eller då har dom en helt anna master. För det jag pratar om finns att läsa om i Stereophile i testet med Monitor Audio Silver 10. Jag hör det inte med foobar rippad cd på datorn, men med samma dator med AM hör jag vad resecenten menar med instrument separeringen en bit in i den låten, ca 2:08. Så stora skillnader finns att hämta i vissa låtar.
Jag har dessa högtalare varav att hänvisar till det testet.
Kolla inte enbart på bitrare, spotify tex lät (2018) mer dovt, inte lägre volym, utan som om något var framför högtalarna och dolde klarheten i ljudet, medan varken Deezer, Tidal, eller Apple har den effekten. jag hade alla 4 tjänsterna samtidigt, varav jag kunde jämföra så ingående. Hade inte råd med Tidal HIfi family (300kr /mån), så valet föll på Apple Music. Samma källa som förut PC > Marantz 7010 >rca till XLR>2st Nuprime STA9 i monoläge > Monitor Audio Silver 10.

De testen jag sett är att Apple är absolut sämst, de filtrerar ljudet mest av alla. Sen kan man iof tycka att det låter bättre, men deras versioner hamnar längst ifrån originalen.

Det är även detta som är det största problemet hos Streamingtjänsterna, för själva komprimeringen i sig är inte ett så stort problem, då man rätt långe nu kunnat få väldigt transparent kvalitet i många av de övre bandbreddarna som används. Utan att de används limiters, normalizers, cut of filters, eller nå magic voodoo för att det ska låta eller komprimera ”bättte”.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Google har ju sämst ljudkvalite av de tre, fattar inte att spotify inte får tummen ur och lanserar hifi varianten de testade för ett bra tag sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Både Google Play och Spotify kör 320Kbps eller har Spotify ökat sin?

Sen bryr sig inte 99% av befolkningen om det är 192, 256 eller 320 om man ska vara helt ärlig.

Permalänk
Medlem

På min One Plus lät Apple Music högre än Spotify. Annars hörde jag ingen märkbar skillnad med mina Sony Mx2 eller Sennheiser true Wireless. Gick ifrån Apple Musik pga 5 enheters auktorisering men kanske inte spelar någon roll numera när de nyss har tillåtit en Webbklient om man vill köra det på olika datorer. Men upplägget är mycket enklare med Spotifys mobil-klient både med Android och IOS samt Apple watch så jag fortsätter.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Apple = dyrare men sämre kvalité.
Våga vägra allt med Apple!!!

Apple är normalt dyra på sina saker, men har kört både Apple mysig och Spotify i många år ..
Just nu höjer Spotify sitt Family Ab från 149kr till 169kr, Apple ligger kvar på 149kr så där tror jag Spotify sköt sig själv i foten då apple music faktiskt redan är bättre just nu och Spotify fast detta höjer priset.😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ariozo:

Apple är normalt dyra på sina saker, men har kört både Apple mysig och Spotify i många år ..
Just nu höjer Spotify sitt Family Ab från 149kr till 169kr, Apple ligger kvar på 149kr så där tror jag Spotify sköt sig själv i foten då apple music faktiskt redan är bättre just nu och Spotify fast detta höjer priset.😀

Skickades från m.sweclockers.com

Ett år sen jag skrev detta inlägg , tycker Spotify har tappat i kvalité sen dess. Att dom höjer priset är väl rätt normalt , då allt blir dyrare. Trots att jag tycker att kvaliteten på ljudet har blivit sämre är det Spotify dom övriga i familjen tycker om. Så vi får se vart smärt gränsen går.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

sen har vi nästa, hur är Youtube Premium? nu när spotify höjer priset och youtube premium family kommer kosta lika mycket så kommer jag iaf testa youtube, ett plus i kanten är ju att slippa all reklam i youtube.

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem

Har i familjen Spotify,AppleMusic och Tidal. Google har jag skippat helt.
Men kör också Familj på apple och Spotify, tror dock spotify gjorde fel att höja priset på sin familjPrem när redan många överväger att hoppa till Apple..:)
SOm andra sagt, Tidal använder jag knappt något, och SPotify/apple har olika artister jag lyssnar på.
Men i dagsläget om jag bara fick välja en, då skulle det nog Apple Music.

Permalänk
Medlem

Kommer ALDRIG någonsin skaffa något från äpplet! Fattar inte hur folk kan köpa och stödja det skräpet dom har. Skiljer de 20kr hit eller dit är ju bara barnsligt, spotify är och kommer alltid vara bästa musik tjänsten enligt mina tycken! Har dock aldrig ens provat deras tjänst, men varför skall jag ens överväga av att prova något annat när de redan finns en bra? Sen att spotify är svenskt gör ju saken glasklar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av filski:

Kommer ALDRIG någonsin skaffa något från äpplet! Fattar inte hur folk kan köpa och stödja det skräpet dom har. Skiljer de 20kr hit eller dit är ju bara barnsligt, spotify är och kommer alltid vara bästa musik tjänsten enligt mina tycken! Har dock aldrig ens provat deras tjänst, men varför skall jag ens överväga av att prova något annat när de redan finns en bra? Sen att spotify är svenskt gör ju saken glasklar

Skickades från m.sweclockers.com

Intressant att du inte prövat deras tjänst men ändå anser att det är skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Intressant att du inte prövat deras tjänst men ändå anser att det är skräp.

Alla andra produkter dom har är ju skräp, så varför skulle musik tjänsten vara bättre än den första och största musik tjänsten? Finns inte en chans att den skulle vara det, så det räcker för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av filski:

Alla andra produkter dom har är ju skräp, så varför skulle musik tjänsten vara bättre än den första och största musik tjänsten? Finns inte en chans att den skulle vara det, så det räcker för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Spotify var knappast först, men dom är ju absolut störst just nu.
Däremot är det ju lite trångsynt att dissa en tjänst man aldrig testat eller vet något om för att den ägs att ett specifikt bolag.
Hade du resonerat på samma sätt om den fortsatt hetat Beats Music och inte Apple Music?

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Spotify var knappast först, men dom är ju absolut störst just nu.
Däremot är det ju lite trångsynt att dissa en tjänst man aldrig testat eller vet något om för att den ägs att ett specifikt bolag.
Hade du resonerat på samma sätt om den fortsatt hetat Beats Music och inte Apple Music?

Jhaasjå, trodde spotify va före äpplet...................
Har ju ingen betydelse vad de heter när spotify finns, jag har ju redan en bra tjänst genom spotify som jag är nöjd med. Kommer ju inte byta till något annat heller om man bortser från äpplet, PUNKT och tack för mig och mina tankar!...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av filski:

Jhaasjå, trodde spotify va före äpplet...................
Har ju ingen betydelse vad de heter när spotify finns, jag har ju redan en bra tjänst genom spotify som jag är nöjd med. Kommer ju inte byta till något annat heller om man bortser från äpplet, PUNKT och tack för mig och mina tankar!...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet faktiskt inte om Beats var före Spotify, tror inte det. Däremot var t.ex. Soundcloud före Spotify.
Men Spotify får nog anses vara dom som lyckats bäst helt klart.

Däremot så lackade jag när Spotify började samla in data om allt man gör på sin telefon, allt från GPS tracking, rörelsemönster på telefonen samt en massa annat, där och när dom sålde sig till Facebook så började mina tankar på att byta tjänst.

Permalänk
Inaktiv

Är för dålig kvalitet för mig, jag köper mycket 24Bit musik och jag lyssnar mycket på vinyl.
Har lagt in över 1000 cd skivor i min Nas och jag brukar göra rena kopier för att få lika bra ljud som original cd.
Spelar sedan via dator till Dac och förstärkare.
Är en otrolig skillnad om man kör en högupplöst 24bit fil jämfört med att streama, har testat både apple och Spotify och de är inget för mig.