Datorn Stängde Av Sig Och Nu får Jag Ingen Bild..

Permalänk
Medlem

Datorn Stängde Av Sig Och Nu får Jag Ingen Bild..

Hej!

Hade på datorn och kom hem varpå den var avstängd. Testade trycka på den och fläktar och sånt går igång men skärmen är helt svart

Har tre 2GB minnen i den och testade enstaka ett och ett men utan resultat

Kan grafikkortet lagt av? Isåfall, varför dog isåfall burken?
Nätagget? Men då borde inte alla fläktar, dioder och så dra igång?

Vad tror ni?

Tack på förhand!

EDIT: Hade ett gammalt grafikkort jag bytade till och då fungerade det. Men dör verkligen en dator om grafikkortet lägger av??

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Medlem

Om du har möjlighet, testa skärmen i en annan dator för att vara säker på att det inte är skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Om du har möjlighet, testa skärmen i en annan dator för att vara säker på att det inte är skärmen.

Det har jag redan. Har dubbla så testade med en tredje

Ändrade min förstapost

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Medlem

@m4goo2: Om du har integrerad grafik så kan du testa att ta ut ditt grafikkort och köra på dom istället. Dock tror jag inte du har det eftersom du kör på X58. Testa också en sticka i varje slot. Borde vara det andra slottet som ska fungera när man har en sticka.

EDIT: Såg uppdatering. Du behöver antagligen skaffa ett nytt grafikkort, men om du har en annan dator att testa det i kan du nog göra det. För säkerhetsskull.

Visa signatur

If it works, it works.