Permalänk
Medlem

Rensning av datorkomponenter

Hej,

Tänkte kolla om det finns intresse för något utav följande som bara ligger nedpackat.

1. Intel® Pentium® 4 Processor 2.00 GHz, 512K Cache, 400 MHz FSB socket 478. Pris 100 :-

2. DDR-266Mhz minne 2x256 mb. Pris 50 :-

3. Ballistix Sport DDR3 1600 Mhz 4gb. Pris 150 :-

4. Geforce 2 GTS 32 mb. Pris 200 :-

5. XFX Radeon R7 360 2gb GDDR5. Pris 450 ::

Använde tidigare ett 750ti och upplever detta Radeon kortet som snäppet vassare i de spel och benchmarks jag testat.

Först till kvarn på utsatta priser, annars ge mig ett bud med rätten att neka.

Kan skickas mot fraktkostnad.

Läs hela annonsen här

priset verkar för högt även fast de presterar bättre bättre än dubbelt så dyra kort.
Permalänk
Medlem

@Deeps87:

Du har inte råkat sätta en nolla för mycket på R7 360? För 60 kr är mer rimligt pris på det kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

@Deeps87:

Du har inte råkat sätta en nolla för mycket på R7 360? För 60 kr är mer rimligt pris på det kortet.

Har ingen jättekoll på priserna därför jag även skrev med bud. Jag har bara sett liknande kort säljas för ca 500 :- så satte ett pris efter det. Kollar du ebay tex ligger kortet mellan 40-80 euro. Som sagt har inte stenkoll på priser, jämförde med ebay bla och att det presterar bättre än 750ti.

Permalänk
Medlem

@Deeps87: Tycker att 60kr är för lite men du kommer inte att få några 500kr här. Om du ska ha 50€ så får du sälja på ebay.

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem

@morronrost:

För 50 euro säljs väl kort som gtx 960, amd r9 280x och för ett par hundra till får man ett kort som är mer än dubbelt så snabbt som detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morronrost:

@Deeps87: Tycker att 60kr är för lite men du kommer inte att få några 500kr här. Om du ska ha 50€ så får du sälja på ebay.

Va tycker du kortet är värt? Jag har som sagt inte jättekoll på andrahandsvärden osv. Jag kollade runt på priser på andra ställen, kollade vad kortet presterar i spel/benchmarks. Det presterar ju tex bättre än ett gt 1030 som ligger på 1000kr på komplett. Vad ska man gå efter? Kan ju tycka att säg 500kr för ett kort som presterar bättre än ett för 1000kr är ganska rimligt.

Permalänk

Funkar det gamla GeForce-kortet som de ska? 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deeps87:

Va tycker du kortet är värt? Jag har som sagt inte jättekoll på andrahandsvärden osv. Jag kollade runt på priser på andra ställen, kollade vad kortet presterar i spel/benchmarks. Det presterar ju tex bättre än ett gt 1030 som ligger på 1000kr på komplett.

Förlåt om jag lägger mig i, men tycker att jag har en poäng här. Om man går in på ebay och kollar så kostar ett 1050 runt 350+ kronor. Ett 1050 är bättre än ett r7 360 i det mesta om man tar en titt på userbenchmark. Själv skulle jag prissätta ett r7 360 på runt 250 till 300 kronor.

https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-1050-vs-AMD-...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timx1:

Förlåt om jag lägger mig i, men tycker att jag har en poäng här. Om man går in på ebay och kollar så kostar ett 1050 runt 350+ kronor. Ett 1050 är bättre än ett r7 360 i det mesta om man tar en titt på userbenchmark. Själv skulle jag prissätta ett r7 360 på runt 250 till 300 kronor.

https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-1050-vs-AMD-...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är bara glad för lite input då jag inte har stenkoll på priser vad det gäller grafikkort. Jag uppskattade priset efter jag kollat ebay samt tester vs ett 1030 (1000kr) där r7 kortet var bättre över lag. Jag spelar cs:go med 200 fps+, inte med 1080p. Kan också spela quake champions i 720p med 100 fps. Men för någon som vill bygga en dator för cs, fortnite, wow, quake live, overwatch osv trodde jag att 4-500kr var ett okej pris. Jag är bara tacksam för dina åsikter, får nog betrakta mig som en gubbe som inte hängt med så noga i utvecklingen dem senaste 8-10 åren. Testade nya quake för ett tag sedan och kände att ja åter fick lite gaming sug efter sisådär 8-10 år Återigen tack för dina åsikter.

Jag är lite rädd för ebay dock, köpte ett kort som skulle vara ett 750ti, men blev misstänksam då core och memory var lite väl låga. Efter lite efterforskningar kom ja fram till att det var ett fake kort, i själva verket ett 560ti. Det syndes inte i windows, där stod det 750ti men efter ja installerat gpu-z fick ja fram info att de
t var ett 560ti och inte 750ti.

må väl // deeps

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigRedMachine:

Funkar det gamla GeForce-kortet som de ska? 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,

Det har suttit i en gammal burk som varit ståendes i många år, men på tiden burken användes så funkade kortet ypperligt. Man var kungen i grabbgänget med gf2 gts kortet på den tiden Tills någon polare kom och hade köpt ett gf3 ti. På med ny kylpasta så skall det nog bara vara tuta och köra.

må väl // deeps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timx1:

Förlåt om jag lägger mig i, men tycker att jag har en poäng här. Om man går in på ebay och kollar så kostar ett 1050 runt 350+ kronor. Ett 1050 är bättre än ett r7 360 i det mesta om man tar en titt på userbenchmark. Själv skulle jag prissätta ett r7 360 på runt 250 till 300 kronor.

https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-1050-vs-AMD-...

Skickades från m.sweclockers.com

Hur skulle du förresten prissätta 750ti, 760 för mitt kort presterar lika bra i dem benchmarks jag kört på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deeps87:

Hur skulle du förresten prissätta 750ti, 760 för mitt kort presterar lika bra i dem benchmarks jag kört på datorn.

Kanske lite sent svar, men ett 750ti skulle jag lägga på runt 200kr, ett 760 på lite mer, typ 300 eller mer.

Skickades från m.sweclockers.com