Chrome Remote Desktop slutade fungera efter 1903

Permalänk
Medlem

Chrome Remote Desktop slutade fungera efter 1903

Hej! Någon som vet vad som hänt med CRD efter Windows 1903 uppdateringen? Går inte att ansluta längre från telefonen eller någon annan enhet, datorn står som offline i appen och när jag försöker ominstallera CRD på datorn får jag bara det här felmeddelandet efter att ha knappat in en pinkod: https://gyazo.com/76ffc263b8cc051fbb325ec9c315044c

Någon som vet hur man löser detta eller om det finns program till t.ex. Firefox som är precis lika smidiga? Har Teamviewer också men har varit med om att det helt plötsligt från ingenstans byter PIN av sig självt och man kommer inte åt datorn längre så det känns inte så säkert.

Permalänk
Medlem

@LeBron: Gällande Team Viewer så kan du skapa ett konto och knyta dina burkar till det så slipper du det där med pinkoden som byts. Testade Chrome Remote Desktop med senaste uppdateringen från april i år och fick meddelandet att tjänsten inte längre stöds. Istället ska man använda https://remotedesktop.google.com/ men det är kanske den du använder? Funkade fint precis nu för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

@LeBron: Gällande Team Viewer så kan du skapa ett konto och knyta dina burkar till det så slipper du det där med pinkoden som byts. Testade Chrome Remote Desktop med senaste uppdateringen från april i år och fick meddelandet att tjänsten inte längre stöds. Istället ska man använda https://remotedesktop.google.com/ men det är kanske den du använder? Funkade fint precis nu för mig.

Bra idé! Får prova det ifall den uppdateringen från Windows som kommer vid nästa omstart för mig inte löser det. Tråkigt för att CRD är 100ggr smidigare att använda än TeamViewer imo. Japp, det är länken som jag använder!

Permalänk
Medlem

@LeBron: märkligt att det inte fungerar för dig. Kör flera maskiner med Windows 10 version 1903 och Chrome Remote Desktop fungerar klockrent. Det var bra att jag hittade tråden då jag själv är lite trött på TeamViewer och de hävdar att maskinerna används kommersiellt.

Permalänk
Medlem

Märkligt, jag använde ju det utan problem ett par gånger förra veckan och jag har uppgraderat till 1903.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

@LeBron: märkligt att det inte fungerar för dig. Kör flera maskiner med Windows 10 version 1903 och Chrome Remote Desktop fungerar klockrent. Det var bra att jag hittade tråden då jag själv är lite trött på TeamViewer och de hävdar att maskinerna används kommersiellt.

Skrivet av Mieriola:

Märkligt, jag använde ju det utan problem ett par gånger förra veckan och jag har uppgraderat till 1903.

Underligt, fungerar fortfarande inte för mig

Permalänk
Medlem

Men du är inloggad i ditt konto? Kanske dum fråga men...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem som dig för typ ett halvår sedan, men fungerar utan problem nu med 1903.

Jag testade byta till en annan användare, sedan tillbaks så fungerade det första gången jag connectade men inte efter det. Kom fram till att problemet bara uppstod om jag klickade i att pinkoden skulle sparas. Skriver jag in pinkoden själv varje gång, så kommer inte problemet tillbaks.
Vet inte om det fortfarande är ett problem eller inte, har inte testat att köra med att den ska komma ihåg pinkoden automatiskt sedan dess.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Men du är inloggad i ditt konto? Kanske dum fråga men...

Skickades från m.sweclockers.com

På Chrome? Japp

https://gyazo.com/93764d072fb3785806d60294853b6e8d

Skrivet av Zyie:

Jag har haft samma problem som dig för typ ett halvår sedan, men fungerar utan problem nu med 1903.

Jag testade byta till en annan användare, sedan tillbaks så fungerade det första gången jag connectade men inte efter det. Kom fram till att problemet bara uppstod om jag klickade i att pinkoden skulle sparas. Skriver jag in pinkoden själv varje gång, så kommer inte problemet tillbaks.
Vet inte om det fortfarande är ett problem eller inte, har inte testat att köra med att den ska komma ihåg pinkoden automatiskt sedan dess.

Kommer inte så långt att jag får välja om lösenordet ska sparas eller inte :/

Permalänk
Medlem

@LeBron: Tänkte egentligen på ditt Google konto

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyie:

Jag har haft samma problem som dig för typ ett halvår sedan, men fungerar utan problem nu med 1903.

Jag testade byta till en annan användare, sedan tillbaks så fungerade det första gången jag connectade men inte efter det. Kom fram till att problemet bara uppstod om jag klickade i att pinkoden skulle sparas. Skriver jag in pinkoden själv varje gång, så kommer inte problemet tillbaks.
Vet inte om det fortfarande är ett problem eller inte, har inte testat att köra med att den ska komma ihåg pinkoden automatiskt sedan dess.

Skrivet av MsSmith:

@LeBron: Tänkte egentligen på ditt Google konto

Japp, jag är inloggat på mitt Google konto, tänkte du att jag ska logga ut och prova?

Ni som det här fungerar för har ni Windows 10 eller Windows 10 Pro?

Permalänk
Medlem

@LeBron: Ursäkta sent svar. Har tyvärr inga fler idéer, kanske kan vara en konflikt mellan CRD och någon annat tillägg? Jag kör CRD på Android, Windows 10 Pro och Windows 10 Enterprise.