Permalänk
Medlem

Byta 2400G mot 3400G?

Hej!
Uppdaterade farsans dator för någon månad sedan till en AMD burk men hade inte så stor koll på att det skulle komma nya processorer.
Jag har fortfarande möjlighet att returnera hårdvaran då det är lång ångerrätt.

Ska jag lägga på några hundra lappar för att få den nyare modellen 3400G?

Kan tilläggas att han skall mest ha denna dator för att surfa, använda bildredigering för privat bruk, ordbehandling samt spela lättare äldre spel, likt Homm 3. Kanske att han finner de nyare versionerna av Homm intressant.

Visa signatur

//Hallon

Intel i5 4690K - ASUS Z97-A - KFA2 GeForce GTX1080 EX OC 8GB - 8GB Cruicial BallistixSport - Samsung 128GB SSD PRO - EVGA Super Nova 750W

Permalänk
Medlem

För bara ett par hundralappar absolut, men i det du använder datoirn till kommer du inte se några jättelyft. Om du väntar några dagar kommer det säkert finnas en del becnhmarks släppta (kanske redan nu, inte kollat) där du kan se själv hur stor skillnad det skulle bli.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Enligt detta test vinner du 3 fps i nästan alla spel. Inte en chans att det är värt det. Där är i stort sett samma produkt (jämför specifikation). Lättare att uppdatera bios och klocka upp din 2400G med +0,2Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Enligt detta test vinner du 3 fps i nästan alla spel. Inte en chans att det är värt det. Där är i stort sett samma produkt (jämför specifikation). Lättare att uppdatera bios och klocka upp din 2400G med +0,2Ghz

https://youtu.be/jOsbtzWZOBM

Tack för rådet, jag såg också den videon tidigare men kände ändå att jag ville kolla med experterna
Även om det är nya processorer så går de ju ändå på den "gamla" tekniken så kände också att det kanske var onödigt.

Visa signatur

//Hallon

Intel i5 4690K - ASUS Z97-A - KFA2 GeForce GTX1080 EX OC 8GB - 8GB Cruicial BallistixSport - Samsung 128GB SSD PRO - EVGA Super Nova 750W

Permalänk
Medlem

Det intressanta kommer väl i ZEN2-baserade APU:erna. Ska blir väldigt spännande att se vad de kan trycka in för GPU tack vare chiplet-designen.