Letar efter ett riktigt bra mekaniskt bord typ ducky, varmilo osv

Permalänk

Letar efter ett riktigt bra mekaniskt bord typ ducky, varmilo osv

Hej allihopa. Är lite less på alla dessa hypade standard spel tangentbord och tänkte satsa pengar på att köpa ett riktigt shysst bord. Tittat på Ctrl, varmilo samt lite duckys.
Finns ett par bord som jag är intresserad utav då jag tänkt att customisera det med riktigt nice keycaps och köpa dessa via drop.
Men undrar finns det något bra forum i Sverige gällande lite mer om entusiast bord samt en bra kabel tillverkare så man slipper köpa allt via USA.
Hittat en del kring borden här men söker mer info och lite mer test fakta.
Ska vara ett rent spelbord men som sagt tänkte satsa lite mer pengar runt en 4k för att få ett riktigt shysst bord som jag själv custat.

Permalänk
Inaktiv

@Kristeraguilera:
Det mest aktiva forumet i sverige (vad gäller detta nörderi) hittar du nog på discord: https://discord.gg/9SqhumS .

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet är SweClockers nog det mest aktiva forumet för tangentbord. Visst, Discord finns, men det är ju en proprietär plattform och det är inte alla som kan eller vill hänga där.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Så vitt jag vet är SweClockers nog det mest aktiva forumet för tangentbord. Visst, Discord finns, men det är ju en proprietär plattform och det är inte alla som kan eller vill hänga där.

www.reddit.com/r/mechanicalkeyboards

Till TS: https://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_deta...
Kommer bara tillverkas i 2019 exemplar också och ligger runt 2500:- i Sverige när det kommer (Förmodlien Dec/Jan)

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristeraguilera:

Hej allihopa. Är lite less på alla dessa hypade standard spel tangentbord och tänkte satsa pengar på att köpa ett riktigt shysst bord. Tittat på Ctrl, varmilo samt lite duckys.
Finns ett par bord som jag är intresserad utav då jag tänkt att customisera det med riktigt nice keycaps och köpa dessa via drop.
Men undrar finns det något bra forum i Sverige gällande lite mer om entusiast bord samt en bra kabel tillverkare så man slipper köpa allt via USA.
Hittat en del kring borden här men söker mer info och lite mer test fakta.
Ska vara ett rent spelbord men som sagt tänkte satsa lite mer pengar runt en 4k för att få ett riktigt shysst bord som jag själv custat.

Glömde citera dig. Se mitt inlägg ovan.
Kommer bara i 2019 exemplar världen över, är Ducky och har coola keycaps.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Jag beställde hem, Razer blackwidow TE, Ducky one 2 TKL, Varnilo Va88m och Logitech G Pro. Alla med bruna eller taktila switchar och helt ärligt så älskar jag Va88m mycket mer för att den har någon slags form av isolering inuti som blir så brutalt skönt att skriva på! Tyckte seriöst inte att det var en sådan stor skillnad mellan Ducky och G pro men 10 minuter med Varnilo och jag vart helt såld!

Testa en sådan innan du custar ett eget

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

www.reddit.com/r/mechanicalkeyboards

Till TS: https://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_deta...
Kommer bara tillverkas i 2019 exemplar också och ligger runt 2500:- i Sverige när det kommer (Förmodlien Dec/Jan)

Fast r/mechanicalkeyboards är ju vare sig svenskt eller ett forum.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.