Windows 10 på programvara.se - misstänkt billigt?

Permalänk
Medlem

Windows 10 på programvara.se - misstänkt billigt?

Jag har levt på mina gamla Technet-licenser sen förra jobbet och inte behövt köpa några nya licenser. Nu tänkte jag köpa ny dator och samtidigt byta från W8.1 Pro till W10 Pro. Kollade runt lite och på MS officiella sida ska de ha 2499kr för en Pro-licens. Sedan snubblade jag över programvara.se där de säljer dem för 439kr. Hur kan det komma sig? Även om det är en OEM-licens så är det ändå väldigt billigt. Är det legitimt? Vågar man köpa där?

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem

Betalar man mer än 50 spän blir man blåst, köp på Ebay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Betalar man mer än 50 spän blir man blåst, köp på Ebay.

Sedan finns det ju folk som inte köper nycklar som säljare fixat med stulna kreditkort och annat roligt.

Tänk i tre sekunder. Windows licenser säljs för runt 800kr eller mer. Gissa tre sekunder hur en person kan sälja nycklar för 30kr på ebay utan att gå back. Och nycklar som dom på ebay kan och har förr blivit blockerade och man får gott köpa nytt. Bör vara extremt tydligt att nycklarna i fråga inte är helt legitima då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Sedan finns det ju folk som inte köper nycklar som säljare fixat med stulna kreditkort och annat roligt.

Tänk i tre sekunder. Windows licenser säljs för runt 800kr eller mer. Gissa tre sekunder hur en person kan sälja nycklar för 30kr på ebay utan att gå back. Och nycklar som dom på ebay kan och har förr blivit blockerade och man får gott köpa nytt. Bör vara extremt tydligt att nycklarna i fråga inte är helt legitima då.

Om legitima nycklar då säljs för 800+, köper du hellre en nyckel för 50kr eller en för 450, som TS pratade om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Sedan finns det ju folk som inte köper nycklar som säljare fixat med stulna kreditkort och annat roligt.

Tänk i tre sekunder. Windows licenser säljs för runt 800kr eller mer. Gissa tre sekunder hur en person kan sälja nycklar för 30kr på ebay utan att gå back. Och nycklar som dom på ebay kan och har förr blivit blockerade och man får gott köpa nytt. Bör vara extremt tydligt att nycklarna i fråga inte är helt legitima då.

Skickades från m.sweclockers.com

Och du äger saker producerat från slavliknande arbetskrafts, vi lever in en moraliskt gråzon och att låsas som annat är hybris.
Om osannolikt licensen ej funkar är det bara att köpa en till, kräver många misslyckade försök att komma upp till en licens från en .se domän som tydligen är mer legitima.

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker de inte är ovanligt billig för den typ av nycklar och det finns många andra ställen och trådar om ämnet. Som denna tråd:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1514743-billigaste-sat...

Sedan är köp av Windowslicenser lite som att köpa cykel. Vissa köper en cykel i en vanlig butik och kanske betalar 20 000kr, andra går till lite ödsligare ställen och köper samma cykel nästan helt ny för 1500kr. Det går självklart inte bevisa att det skumma stället håller på med något olagligt, utan det finns faktisk folk som tröttnar på deras cyklar och vill ha snabba pengar.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt äkta Win 10 Pro retail-nycklar billigt på flera ställen. Både Ebay, Amazon, livekort.se samt någon annan sida jag inte minns namnet på. Har fungerat utmärkt alla gånger. Pris har varit från ~40-220 SEK.

Sidan du länkar känns dock lite skum. Företaget påstår sig ha 6 år i branschen - väldigt underligt att aktiebolaget skapades 2019-03-29.....

Vidare så påstår de sig vara Microsoft Partners. Jag kan inte hitta något som styrker det på Microsofts hemsida.

Jag skulle hållit mig ifrån dessa två ynglingar som sitter i styrelsen (båda 23 år) och köpt hos någon säljare som är väl beprövad under flera års tid. Livekort är tom billigare.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

g2a, kinguin eller liknande är att rekommendera. då ingår köparskydd om det inte skulle fungera.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Sedan finns det ju folk som inte köper nycklar som säljare fixat med stulna kreditkort och annat roligt.

Tänk i tre sekunder. Windows licenser säljs för runt 800kr eller mer. Gissa tre sekunder hur en person kan sälja nycklar för 30kr på ebay utan att gå back. Och nycklar som dom på ebay kan och har förr blivit blockerade och man får gott köpa nytt. Bör vara extremt tydligt att nycklarna i fråga inte är helt legitima då.

Skickades från m.sweclockers.com

Fick rota fram min bekräftelse från microsoft, den 30/1-2013 köpte jag en digital nyckel direkt av microsoft för 279:-, en win 8.0 pro retail nyckel så varför ska man betala mer än det för en nyckel?

Har köpt hittils 4st win10 home oem nycklar från kinguin för ungefär samma belopp känns som det ligger i paritet med microsofts prissättning 2013 av en digital nyckel en pro retail då, eller?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag köpte 2st Win10 Pro licenser på ebay för 65kr. Funkar hur fint som helst. Skulle någon av dessa bli bannad eller på något annat sätt sluta fungera så köper jag en till för 30-40kr. Jag fick licenserna på 2 minuter efter köp. Ett mail med licensnycklarna och länk till Microsofts sida för rätt Windowsversion.

En nobrainer enligt mig.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Deras SSL-cert har gått ut

De har registrerat sig hos Trygg E-handel, men där har de bara varit certifierade i två dagar. Tänk på att även personer som tidigare blivit utkastad därifrån brukar kunna komma tillbaka med ny firma. De som handlar där får väl sina OEM/Dreamspark/MSDN-nycklar och klagar väl inte därför, även om det är ockerpriser för vad det är. OEM får inte säljs som ESD och eftersom de inte kommer ha den fysiska OEM-produkten så vet de inte själva var nycklarna kommer ifrån.

Självklart är de inte Microsoftpartners eller har köpt något av Microsoft eller auktoriserade distributörer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Fick rota fram min bekräftelse från microsoft, den 30/1-2013 köpte jag en digital nyckel direkt av microsoft för 279:-, en win 8.0 pro retail nyckel så varför ska man betala mer än det för en nyckel?

Har köpt hittils 4st win10 home oem nycklar från kinguin för ungefär samma belopp känns som det ligger i paritet med microsofts prissättning 2013 av en digital nyckel en pro retail då, eller?

Windows 8 var under en introduktionsperiod rabatterat och det var alltså det erbjudandet du utnyttjade. Precis som man har kunnat uppgradera till Windows 10 utan kostnad om man haft en befintlig licens, eller i vissa fall fått en sådan uppgradering nedtryckt i halsen. Det har dock mycket lite att göra med att köpa en helt ny licens utanför en sådan kampanj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Windows 8 var under en introduktionsperiod rabatterat och det var alltså det erbjudandet du utnyttjade. Precis som man har kunnat uppgradera till Windows 10 utan kostnad om man haft en befintlig licens, eller i vissa fall fått en sådan uppgradering nedtryckt i halsen. Det har dock mycket lite att göra med att köpa en helt ny licens utanför en sådan kampanj.

Precis det var ett erbjudande & men det var en pro retail nyckel & kan jag köpa en home oem idag för samma pris så är det i paritet med det jag köpte för ~6 år sedan enligt min mening.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Precis det var ett erbjudande & men det var en pro retail nyckel & kan jag köpa en home oem idag för samma pris så är det i paritet med det jag köpte för ~6 år sedan enligt min mening.

Kör Microsoft faktiskt en sådan kampanj så är det givetvis inget problem, men jag förstår inte poängen med att betala för något som med mycket hög sannolikhet inte är en korrekt licens. Priset på en sådan borde vara noll kronor.

Permalänk
Medlem

@Bael: System builder (W10 OEM) får du ge ca 1200 kr inkl moms för när ÅF köpt från auktoriserad distributör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Kör Microsoft faktiskt en sådan kampanj så är det givetvis inget problem, men jag förstår inte poängen med att betala för något som med mycket hög sannolikhet inte är en korrekt licens. Priset på en sådan borde vara noll kronor.

Poängen enligt mig är att jag köpte en Pro retail nyckel för 279:- på erbjudande då, sen drygt sex år senare så låter det rimligt att en oem licens kostar detsamma ungefär då.

Skrivet av Petterk:

@Bael: System builder (W10 OEM) får du ge ca 1200 kr inkl moms för när ÅF köpt från auktoriserad distributör.

Nu pratar jag om digitala nycklar, MEN detta jag skriver är min subjektiva åsikt, om kostnaden för en digital licens ingen låda mao. en pro retail på erbjudande då & sedan drygt sex år senare att en home oem nyckel som kostar ungefär detsamma så tycker jag det låter ok.

Köper man en i en butik med skiva/usb är det många som ska ha sin del av kakan, eller hur?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Behöver ingen licens för att använda Windows 10...
https://www.howtogeek.com/244678/you-dont-need-a-product-key-...

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Poängen enligt mig är att jag köpte en Pro retail nyckel för 279:- på erbjudande då, sen drygt sex år senare så låter det rimligt att en oem licens kostar detsamma ungefär då.

Nu pratar jag om digitala nycklar, MEN detta jag skriver är min subjektiva åsikt, om kostnaden för en digital licens ingen låda mao. en pro retail på erbjudande då & sedan drygt sex år senare att en home oem nyckel som kostar ungefär detsamma så tycker jag det låter ok.

Köper man en i en butik med skiva/usb är det många som ska ha sin del av kakan, eller hur?

Det finns ingen digital OEM-licens. Nycklarna är tömda från t.ex. OEM-datorer med volymlicens, vilket är varför de kan säljas för mindre än stora datorbyggare som säljer miljontals maskiner får ge för licensen. ÅF tar snarare 5-10 % marginal när vi snackar de som tar runt 1200 kr. ÅF är billigare än Microsoft på retail och ESD för övrigt.

Permalänk
Medlem

@Bael: "Poängen enligt mig är att jag köpte en Pro retail nyckel för 279:- på erbjudande då, sen drygt sex år senare så låter det rimligt att en oem licens kostar detsamma ungefär då."

Det där är inget rimligt antagande alls. Vad produkt A kostar säger inget om vad produkt B kostar över huvud taget. Det enda de där två produkterna har gemensamt är att det är samma företag som säljer dem. Det är det enda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Windows 8 var under en introduktionsperiod rabatterat och det var alltså det erbjudandet du utnyttjade. Precis som man har kunnat uppgradera till Windows 10 utan kostnad om man haft en befintlig licens, eller i vissa fall fått en sådan uppgradering nedtryckt i halsen. Det har dock mycket lite att göra med att köpa en helt ny licens utanför en sådan kampanj.

Nu tror jag det är mycket osannolikt att det är så här, men folk skulle väl kunna ha köpt Win 7/Win 8 billigt och uppgraderat till Win 10 och dessa licenser säljes till dessa priser. Att folk har köpt på bulk. Men antagligen är väl väldigt mycket volymlicenser som säljs skulle jag gissa. Teorierna är många, svaren avlägsna och vi lämnas bara med spekulationer.

Tror inte att det är särskilt vanligt att det är licenser köpta med stulna kreditkort som någon skrev. Dessa lär vara rätt lätta att spärra omgående som bedrägeriet uppmärksammas. Jag känner verkligen INGEN som köpt en äkta billig license som i efterhand har blivit spärrad.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Köper Office och Windows nycklar på Ebay och har gjort länge.
Aldrig fått någon key blacklistad/bannad/whatever.

Skulle aldrig få för mig att betala 1200 spänn för sketet windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Nu tror jag det är mycket osannolikt att det är så här, men folk skulle väl kunna ha köpt Win 7/Win 8 billigt och uppgraderat till Win 10 och dessa licenser säljes till dessa priser. Att folk har köpt på bulk. Men antagligen är väl väldigt mycket volymlicenser som säljs skulle jag gissa. Teorierna är många, svaren avlägsna och vi lämnas bara med spekulationer.

Tror inte att det är särskilt vanligt att det är licenser köpta med stulna kreditkort som någon skrev. Dessa lär vara rätt lätta att spärra omgående som bedrägeriet uppmärksammas. Jag känner verkligen INGEN som köpt en äkta billig license som i efterhand har blivit spärrad.

Det är väldigt få volymlicenser som säljs då MAK-nycklar är lite annorlunda, en av de största marknadsplatserna där MAK såldes var nog på Reddit och där har de stängt ner subredditen. MAK som säljs är givetvis snodda från exempelvis företag, då kostnaden för dem är högre än för vad de säljs för. Edit: Den subreditt jag tänkte på är visst fortfarande uppe, dock verkar ingen av säljarna sälja MAK just nu.

Eftersom det är enklare att tömma nycklar från OEM-datorer ute på företag/myndigheter/skolor, tömma studentkonton och företagkonton när det gäller Dreamspark och MSDN o.s.v. så finns det ingen anledning att syssla med kortbedrägerier för att få tag i nycklar. Det betyder inte att de aldrig kommer spärras eller att det är t.ex. en retaillicens det handlar om. Nycklar från Dreamspark och MSDN fungerar precis som retailnycklar, men andra villkor gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Det finns ingen digital OEM-licens. Nycklarna är tömda från t.ex. OEM-datorer med volymlicens, vilket är varför de kan säljas för mindre än stora datorbyggare som säljer miljontals maskiner får ge för licensen. ÅF tar snarare 5-10 % marginal när vi snackar de som tar runt 1200 kr. ÅF är billigare än Microsoft på retail och ESD för övrigt.

Om du köper från en återförsäljare så är det mer än återförsäljaren som ska tjäna på det eller hur? alla i ledet från leverantören av råmaterialet till papplådan etc. etc. till återförsäljaren.. bryt ner det & tänk på alla som är inblandade innan produkten hamnar på hyllan, så är en digital nyckel för 300:- inte orimlig enligt min subjektiva mening..

Microsoft säljer inte oem licenser till privatpersoner, ja det vet jag mycket väl!

Men fortfarande tycker jag att en oem licens digital version för 300:- låter rimligt oavsett laglighet eller inte, men prisnivån är skälig tycker jag, men det är vad jag tycker!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Om du köper från en återförsäljare så är det mer än återförsäljaren som ska tjäna på det eller hur? alla i ledet från leverantören av råmaterialet till papplådan etc. etc. till återförsäljaren.. bryt ner det & tänk på alla som är inblandade innan produkten hamnar på hyllan, så är en digital nyckel för 300:- inte orimlig enligt min subjektiva mening..

Microsoft säljer inte oem licenser till privatpersoner, ja det vet jag mycket väl!

Men fortfarande tycker jag att en oem licens digital version för 300:- låter rimligt oavsett laglighet eller inte, men prisnivån är skälig tycker jag, men det är vad jag tycker!

Microsoft säljer inte OEM-licenser digitalt överhuvudtaget, oavsett om du är ett företag eller inte.

System builder i det här fallet är OEM-licenser som en-pack, dvd-skivan, CoA och förpackningen kanske kostar 10-20 kr som värst, här tar dist och ÅF kanske max 20-30 % av slutpriset vilket är i nivå med vad en digital ÅF tar. Större tillverkare har rabatter men för de flesta typer av datorer är licensen ändå mer än 300 kr. ESD alltså digitala licenser är från ÅF som köper av auktoriserad dist billigare än från Microsoft Store hur som helst.

Permalänk
Medlem

Köp för guds skull inte Windows för mer än ett par hundra. Du får mer värde av pengarna genom att elda upp dem.

Billiga windows-nycklar kan komma från många ställen, men en sak man kunde göra var att uppgradera Windows 7 och 8.1 till win10. Då kunde man extrahera en legit, normal nyckel från alla OEM versioner. Man kunde uppgradera crackat Windows med, så man fick gratis nycklar av valfri version.

Men... Windows nycklar är för folk som antingen är för viktiga för att riskera något (företag) och för folk som är för dumma/fega/blåögda. Skaffa Windows gratis istället, det är enkelt, snabbt och helt felfritt. Och då kan du använda de bästa versionerna (LTSB/LTSC) utan allt skit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte Win 10 Pro för 7kr förut och den licensnyckeln fungerar att aktivera på flera enheter. (har 3 st aktiverade med samma nyckel atm)
Skumt är det, men jag klagar inte.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Avstängd

Hur många sådana här trådar finns det här på Sweclockers egentligen? Sökfunktion, någon? Är det någon som tror att det är någon skillnad på att köpa från skumfirma1 jämfört med skumfirma2?

Betala vad det kostar eller betala inte alls. Vad är det folk inte förstår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Hur många sådana här trådar finns det här på Sweclockers egentligen? Sökfunktion, någon?

Håller helt med om den här delen.

Skrivet av videopac:

Är det någon som tror att det är någon skillnad på att köpa från skumfirma1 jämfört med skumfirma2?

Betala vad det kostar eller betala inte alls. Vad är det folk inte förstår?

Det är skillnad, åtminstone på priset.
Du har egentligen 3 alternativ som jag ser det.
1, köp en 100% äkta retail nyckel från en stor välkänd butik för ~1200kr
2, köp en 100% äkta (dock med väldigt stor sannolikhet OEM nyckel som Microsoft ej tillåter att man säljer vidare till någon annan) nyckel för 20-500kr
3, kör utan att aktivera Windows, detta är tillåtet och ett par mindre funktioner är inte tillgängligt om du inte har aktiverat Windows.

Jag har inga problem med alternativ 1 eller 3, har full förståelse för detta.
Det jag inte förstår är alla de som väljer att rekommendera Kinguin, G2A etc där nycklarna kostar 3-500kr. Visst, du kan betala extra för ett köpskydd om nyckeln inte fungerar, men köpskyddet i sig själv kostar mer än en nyckel kostar på Ebay...
Köper du en nyckel på Ebay så har du köpskydd där, utan att betala 50kr+ extra för det.
Använder du Paypal för att betala så har du köpskydd där.
Du har köpskydd via Mastercard, Visa etc.
Du kan kontakta din bank om allt annat misslyckas.
Varför ser folk det som ett så pass stort plus att du kan betala extra för ett köpskydd som ingår, gratis, på Ebay, när du redan har 3 andra steg du kan ta för att få tillbaks dina pengar?
Speciellt när du kan köpa upp till 30 nycklar på Ebay, utan att få tillbaks pengarna från ett enda av de köpen, innan du kommer upp till kostnaden på vissa av de andra ställena som folk rekommenderar?
Det är 100% lika "shady" att köpa en nyckel på Ebay för 20kr, som att köpa en på Kinguin för 500kr. Den enda skillnaden mellan dom, är att säljaren på Kinguin tjänar jäkligt mycket mer per såld nyckel. Den är inte mer legit för att du betalat mer.

Min poäng är, är du obekväm med att köpa en OEM nyckel som Microsoft inte tillåter att dom säljs vidare? Betala ~1200kr för en retail nyckel, eller kör utan att registera Windows alls.
Är du okej med att bryta mot Microsofts regler (du bryter inte mot några faktiska lagar), betala då inte 20-30 gånger mer för en nyckel på Kinguin, G2A etc utan köp en från Ebay istället.
För er som rekommenderar andra ställen än Ebay, varför? Känns det mer legitimt att köpa på Kinguin istället bara för att det kostar 30 gånger så mycket? Microsoft tjänar precis lika mycket på ditt köp oavsett. 0kr.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Åter igen, varför rekommendera en sida som är mer än dubbelt så dyr som Ebay?
Du betalar mer, nyckeln är inte mer legitim på något sätt och supporten på Ebay är sannolikt bättre då det är en väldigt mycket större och mer välkänd sida. Vart finns det något fördel alls?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2