Windows 10 på programvara.se - misstänkt billigt?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Zyie:

Åter igen, varför rekommendera en sida som är mer än dubbelt så dyr som Ebay?
Du betalar mer, nyckeln är inte mer legitim på något sätt och supporten på Ebay är sannolikt bättre då det är en väldigt mycket större och mer välkänd sida. Vart finns det något fördel alls?

Om man rekommenderar något man själv inte prövat är man lite dum i huvudet ? Jag har inte köpt en nyckel ifrån Ebay och kan därför inte rekommendera en sådan. Har du köpt en nyckel ifrån Ebay är det frittfram att rekommendera en sådan.

Jag hoppas jag var tillräckligt tydlig så du begriper ?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zyie:

Åter igen, varför rekommendera en sida som är mer än dubbelt så dyr som Ebay?
Du betalar mer, nyckeln är inte mer legitim på något sätt och supporten på Ebay är sannolikt bättre då det är en väldigt mycket större och mer välkänd sida. Vart finns det något fördel alls?

Min fråga är: om man nu skall "fula sig", varför inte göra det ordentligt. Alternativ #4: ladda ner från valfri piratsida och kör på. Då göder man i alla fall inte någon skummis på Ebay eller något annat ställe. Varför betala om man ändå inte vill göra rätt för sig.

Förstår det inte.

Permalänk
Medlem

Till de som rekommenderar att man köper Windows-nycklar för typ 50-150kr, köper ni även hårdvara i en mörk gränd till kraftigt reducerat pris? Om inte, varför inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Till de som rekommenderar att man köper Windows-nycklar för typ 50-150kr, köper ni även hårdvara i en mörk gränd till kraftigt reducerat pris? Om inte, varför inte?

Om jag kunde ladda ner en bil skulle jag det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Om legitima nycklar då säljs för 800+, köper du hellre en nyckel för 50kr eller en för 450, som TS pratade om?

Skrivet av Sinery:

Och du äger saker producerat från slavliknande arbetskrafts, vi lever in en moraliskt gråzon och att låsas som annat är hybris.
Om osannolikt licensen ej funkar är det bara att köpa en till, kräver många misslyckade försök att komma upp till en licens från en .se domän som tydligen är mer legitima.

Då kan man lika gärna ladda ner från Piratebay.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Inaktiv

Jag har då köpt Wndows 10 Pro via microsofts hemsida, okej de är dyrt men jag behöver inte oroa mig att jag har något som kanske inte är lagligt på nått sätt.
Lite som att alla gnäller om man köper iptv billigt som är i en gråzon, då plötsligt är alla negativa och tycker man är dum som inte betalar fullt ut men ett operativsystem de går bra att fixa halv olagligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Till de som rekommenderar att man köper Windows-nycklar för typ 50-150kr, köper ni även hårdvara i en mörk gränd till kraftigt reducerat pris? Om inte, varför inte?

Vem har sagt att de köper sina windows nycklar i en mörk gränd dock? Det var ju rätt lustig jämförelse

Sen är det rätt weird att jämföra digital licens för 20kr och hårdvara även om man skulle snacka online ex ebay.

Men fräck jämförelse som saknar helt logik antar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Min fråga är: om man nu skall "fula sig", varför inte göra det ordentligt. Alternativ #4: ladda ner från valfri piratsida och kör på. Då göder man i alla fall inte någon skummis på Ebay eller något annat ställe. Varför betala om man ändå inte vill göra rätt för sig.

Förstår det inte.

Vem i hela fridens namn laddar ner windows på någon "piratsida".
Anledningen är att man slipper köra ett program för aktivera, och köpt licens aktiveras som OEM vilket alltid är där när man installerar om etc.

(Finns nu andra sätt att permanent olagligt aktivera men det pratar man inte om här )

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Nu blev det lite väl mycket piratkopieringssnack (§7). Dessutom finns det femtioellva trådar om detta ämnet, använd sökfunktionen (§2). Länk till forumreglerna.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...