Ghost Loque S1 med custom loop och 2st 240mm rads

Permalänk
Medlem

Ghost Loque S1 med custom loop och 2st 240mm rads

tjenare.

Efter tittat mycket på vissa byggen angående just detta chassi, så tänkte jag sätta mina händer i samma och se vad jag kan få ut av detta

Prestanda i detta bygge kommer vara:
Chassi: Louqe Ghost s1 Limestone med 2 L tophats
Mobo: Asus Rog strix 390i
Cpu: Delidad Intel Core i7 8700K
GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB TURBO
Ram: G.Skill 2x8GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB
Psu: Corsair SF750 750W 80+ Platinum
Hdd: Samsung 970 Evo 250gb + Samsung 960 evo 500gb

Varför jag väljer just en delidad 8700k istället för en 9900k, är just temperatur skillnaden jag tror jag kommer att tjäna på just själva deliden.

Vattenkylning:
Rads: Alphacool NexXxoS ST30 Full Koppar X-Flow 240mm radiator, Black Ice Nemesis Radiator GTS 240 XFlow 30mm
Blocks: Corsair Hydro X Series XC7 RGB för cpun, och hoppas skaka fram ett Corsair Hydro X Series XG7 RGB 2080 Ti FE till just detta bygge
Fläktar: Corsair ML120 Basic 2st
Fittings: Corsair Hydro X Series XF Hardline 12mm krom
Pump: DDC 3.2 PWM+ EKWB DDC plexi topp.
Rör: 12mm kromat kopparör
Res: okänt än så länge, men det kommer att komma
Vätska: Det har jag inte bestämt vilken färg jag skall köra på än, har en del färger på lager, men kanske rent av slutar upp med neutral pga den kommer inte att synas så mycket.

Varför jag väljer att köra kromade rör istället för vanliga rör är att jag tror det kommer passa in väldigt bra i detta systemet

Louqe Ghost S1 Limestone har jag valt att införskaffa med 2st L tophats för kunna få i 2st 30mm tjocka 240mm rads, sen om folk tycker att det är att gå för mycket och att det skiljer sig mycket ifrån orginal storleken ja då får det vara så
väljer dessutom att satsa på Corsairs SF 750 i detta bygge för att kunna driva sakerna med stil och mycket watt

Chassit blir ju som sagt betydligt större med 2 L tophats, men hoppas ju på att det kan göra några graders skillnad på temp när jag får i 2st 240mm rads.

Röret jag har tänkt att köra med är som sagt 12mm, och hoppas på att denna biten kommer räcka

Fittings och cpu blocket har jag fått hem, men som sagt hoppas lite på att jag skall kunna skaka fram just Corsairs block till grafikkortet också

Gjort lite test montering med rads, fläktar och psu, sen om det kommer att sitta så när bygget börjar närma sig för slutmontering återstår ju att se

Det kommer att komma upp fler bilder under byggets gång.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Testade lite emot fittings, hur jag behövde göra för att kunna få in röret

Slutade med att min dremel fick komma fram, och kapa bort en bit. Dock inte så mycket, men tillräckligt för kunna få in ett 12mm rör som jag skall köra med. Är ju inget som direkt förstör eller försämrar heller.

Permalänk
Medlem

kommer en liten uppdatering även om det inte har hänt så mycket i själva byggandet, men har kollat lite mått och vad som kan passa angående reservor i detta bygge den som sitter i just nu kommer behöva flytta på sig, för har kollat upp lite grejer och hoppas på en väldigt bra resultat .