Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: LG C2 42" - i5 12400F - KFA2 RTX 4080 ST - 2x 8GB DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicata:

Alltså, hur ligger det till egentligen?

Nu har jag inget live gold ännu. men kan man alltså köpa ett år framåt och sedan nappa på erbjudandet om Ultimate för 10kr/första månaden och sedan köra med Ultimate i ett helt år?

Lästa på en annan sida om att det inte riktigt funkar så :

https://www.techspot.com/news/80435-xbox-game-pass-ultimate-i...

Om det verkligen stämmer, så är det en bra deal, men inte om det blir Ultimate 4 månader av dessa 12månader ( om jag tolkat rätt)

Jag fixade 3 år, blev lite knasigt för man fick en månad extra gratis om man låter det vara bockat för som automatisk förnyelse. Man kan tydligen bara ha som max 36 månader xbox live gold. Jag chattade med support och fick hjälp med det och där frågade jag om dessa 36 månader blir Game Pass Ultimate. Svaret var ja. Skulle suga annars dock!

Visa signatur

Stationär: LG C2 42" - i5 12400F - KFA2 RTX 4080 ST - 2x 8GB DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem

"Som Xbox Game Pass-medlem kan du spara upp till 20 % på köp av Xbox One-spel från den befintliga Xbox Game Pass-katalogen och upp till 10 % på relaterade speltillägg och förbrukningsartiklar.*"

Om det bara är lite rea på spel så är det nog ovärt att köpa upp massa tid som sen konverteras till ultimate. Om jag förstår det rätt?

Permalänk
Medlem

@Svenpa: Du får ju även tillgång till massa spel.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliie:

Jag fixade 3 år, blev lite knasigt för man fick en månad extra gratis om man låter det vara bockat för som automatisk förnyelse. Man kan tydligen bara ha som max 36 månader xbox live gold. Jag chattade med support och fick hjälp med det och där frågade jag om dessa 36 månader blir Game Pass Ultimate. Svaret var ja. Skulle suga annars dock!

Fick du hjälp med att ta bort en månad? råkade ut för exakt samma sak, men när jag tog kontakt(dock med amerikanska supporten igår natt) så fick jag till svar att dem inte kunde plocka bort månader eller liknande?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Fick du hjälp med att ta bort en månad? råkade ut för exakt samma sak, men när jag tog kontakt(dock med amerikanska supporten igår natt) så fick jag till svar att dem inte kunde plocka bort månader eller liknande?

samma här, tänkte inte på det, köpte 3 år och när jag skulle aktivera sista så gick det inte, sitter i chatt kön nu och hoppas det går att lösa...

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

samma här, tänkte inte på det, köpte 3 år och när jag skulle aktivera sista så gick det inte, sitter i chatt kön nu och hoppas det går att lösa...

Vilken support sitter du på Kö till? jag sitter i xbox supporten atm och inväntar

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Vilken support sitter du på Kö till? jag sitter i xbox supporten atm och inväntar

samma, har stått plats 1 i kön i ett tag nu... fan vad klantigt, var de tvungna att erbjuda 1 extra månad

edit: nu kom jag in.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

samma, har stått plats 1 i kön i ett tag nu... fan vad klantigt, var de tvungna att erbjuda 1 extra månad

edit: nu kom jag in.

Återkoppla gärna, är nog fler än vi som råkat ut för samma sak!

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Återkoppla gärna, är nog fler än vi som råkat ut för samma sak!

fixat, de plockade bort 2 gratis månader så kunde jag aktivera sista och har nu 3 år Game Pass Ultimate.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Vart köper ni xbox live för bästa peng?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newbranch:

Vart köper ni xbox live för bästa peng?

blev på inet, brukade köpa på ebay men ligger på minst 500kr.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Fick du hjälp med att ta bort en månad? råkade ut för exakt samma sak, men när jag tog kontakt(dock med amerikanska supporten igår natt) så fick jag till svar att dem inte kunde plocka bort månader eller liknande?

Dom gjorde så att dom tog bort 3 månader på den tredje koden, man fick ju 2 gratis månader och sen plus en månad som man får för dom 10kr som man uppgraderar med, så det blev 36 månader! 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: LG C2 42" - i5 12400F - KFA2 RTX 4080 ST - 2x 8GB DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem

@Leyer: Hittade inget på informationssidan om vad det är för spel osv men googlade fram: https://www.windowscentral.com/xbox-game-pass-pc-list så nu börjar det klarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliie:

Dom gjorde så att dom tog bort 3 månader på den tredje koden, man fick ju 2 gratis månader och sen plus en månad som man får för dom 10kr som man uppgraderar med, så det blev 36 månader! 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, dock så igår när jag provade var det omöjligt.

Men idag gick det och jag har ultimate fram till 2022 😁😁

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Så behöver jag köpa Xbox Live för att kunna använda game pass? eller kan jag köpa game pass enbart och sen uppgradera detta?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Så behöver jag köpa Xbox Live för att kunna använda game pass? eller kan jag köpa game pass enbart och sen uppgradera detta?

För att utnyttja detta erbjudande behöver du köpa Xbox Live först - det de gör att uppgradera befintlig Xbox Live tid du har till "Game Pass Ultimate" - Har du exempelvis 3 månader Xbox Live idag får du 3 månader "Game Pass Ultimate"

Köper du "Game Pass Ultimate" för 10kr utan att ha någon Xbox Live sedan tidigare får du endast 1 månad.

Smartast är alltså att fylla på Xbox Live till maximala 36 månader innan du hakar på erbjudandet med "Game Pass Ultimate"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aurora:

Sonos Beam är nersänkt hos Sonos och därefter diverse återförsäljare:

4199kr jämfört med tidigare 4699kr enligt Prisjakt (https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4829502) vilket också är det billigaste priset än så länge.

Sonos Beam - https://www.sonos.com/sv-se/shop/beam.html

Hela kampanjen hos Sonos - https://www.sonos.com/sv-se/shop/promotional-offers

Bara tips om det här. Köper ni till rabatt och sen använder sonos cashback kampanj på 20% så fungerar det. Fick min beam med väggfäste för 3300 ungefär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Bara tips om det här. Köper ni till rabatt och sen använder sonos cashback kampanj på 20% så fungerar det. Fick min beam med väggfäste för 3300 ungefär.

var hittar du cash back? edit: hittade
frågan om cash back funkar.... nån som provat och vet?
"Utvalda produkter som köps som en del av en annan kampanj omfattas inte av den här Kampanjen."

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

@pi: Har mailat med kampanjsupporten innan jag skickade in och har fått bekräftelse på att jag ska få återbetalt med ett kvitto. Frågade också specifikt om det gick om man köpt en produkt till kampanjpris och dom sa att det inte skulle vara några problem. Får väl se vad som händer däremot.

"Hej XXX

Begärans ID: XXX

Din begäran har nu helt eller delvis validerats för utbetalning.

Du kommer att få din återbetalning via banköverföring inom 30 dagar från det att du mottagit detta mejl. Betalningen kommer att göras till det konto som du angivit."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@pi: Har mailat med kampanjsupporten innan jag skickade in och har fått bekräftelse på att jag ska få återbetalt med ett kvitto. Frågade också specifikt om det gick om man köpt en produkt till kampanjpris och dom sa att det inte skulle vara några problem. Får väl se vad som händer däremot.

"Hej XXX

Begärans ID: XXX

Din begäran har nu helt eller delvis validerats för utbetalning.

Du kommer att få din återbetalning via banköverföring inom 30 dagar från det att du mottagit detta mejl. Betalningen kommer att göras till det konto som du angivit."

Hur går man tillväga för att få cashback? Hittade https://sonos-welcome.com/se/sv/pages/cashback/qualifying men där behöver man ha en kod. Var får man koden ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av harno72:

Hur går man tillväga för att få cashback? Hittade https://sonos-welcome.com/se/sv/pages/cashback/qualifying men där behöver man ha en kod. Var får man koden ifrån?

Koden fick jag iaf via deras mailutskick.

Permalänk
Medlem

Såg att Komplett hade bra priser på TV-apparater, vilka av nedan två kan rekommenderas? För och nackdelar med någon av dom?

LG 55''
eller
Samsung 55''

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Såg att Komplett hade bra priser på TV-apparater, vilka av nedan två kan rekommenderas? För och nackdelar med någon av dom?

LG 55''
eller
Samsung 55''

Jag har 49" varianten av LG:n. Väldigt nöjd med den. Använder för netflix och xbox one x. Super fin bild ( som en LCD kan vara). Gillar att den har BT så jag kan koppla på mina hörlurar när alla andra redan sover. Jag kan bara rekommendera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Jag har 49" varianten av LG:n. Väldigt nöjd med den. Använder för netflix och xbox one x. Super fin bild ( som en LCD kan vara). Gillar att den har BT så jag kan koppla på mina hörlurar när alla andra redan sover. Jag kan bara rekommendera.

Tack! Får man fråga vad du gav för din 49''?

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Tack! Får man fråga vad du gav för din 49''?

3.999:- på senaste Black Friday. Kunde inte ha större fysiskt. Jag tycker att priset på den 55" är väldigt bra.

Permalänk
Avstängd

@nDre:

Har försökt utläsa - Har den google store?
Så man kan ladda ner SVT play/TV4 play app osv?

Nyfiken att köpa LGn som extra TV, men vill gärna undvika köpa en Chromecast

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraction_91:

@nDre:

Har försökt utläsa - Har den google store?
Så man kan ladda ner SVT play/TV4 play app osv?

Nyfiken att köpa LGn som extra TV, men vill gärna undvika köpa en Chromecast

LG's tv-apparater med WebOS har väl inbyggd Chromecast

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraction_91:

@nDre:

Har försökt utläsa - Har den google store?
Så man kan ladda ner SVT play/TV4 play app osv?

Nyfiken att köpa LGn som extra TV, men vill gärna undvika köpa en Chromecast

Helt rätt. Behövs inget extra chromecast. Den är inbyggd. Och ja man kan ladda när de flesta streaming appar. Väldigt smidigt. Gillar Netflix knappen på fjärren också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Helt rätt. Behövs inget extra chromecast. Den är inbyggd. Och ja man kan ladda när de flesta streaming appar. Väldigt smidigt. Gillar Netflix knappen på fjärren också.

Har WebOS tillgång till Google Play store? Trodde bara det va ATV som hade det.