Beyerdynamic DT990 Pro eller Sennheiser HD599?

Permalänk
Medlem

Beyerdynamic DT990 Pro eller Sennheiser HD599?

Hej!

Jag har letat runt på nätet efter ett par öppna hörlurar, För tillfället har jag Steelseries Arctic Pro Wireless..
Älskar den trådlösa funktionen men jag tycker att ljudkvalitén är sämre så vill därför gå tillbaka till öppna hörlurar.
Jag har haft HD598 tidigare, men kikar på DT990 Pro och HD599 just nu.

Vad är det för skillnad på HD598 och HD599?
Vad är det för skillnad i frekvensomfång (Bas, Diskant osv) mellan DT990 Pro och HD599?

Om jag införskaffar en FiiO E10K, skulle det förbättra ljudkvalitén på någon utav hörlurarna?

Kommer användas mest för att spela och lyssna på musik (house,progressive house och melodic dubstep)

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Medlem

HD599 gräver djupare i dom lägre frekvenserna än HD598, vilket ger ett fylligare ljud. Dock är HD598 strået vassare i spel där det gäller att lokalisera ljud i mina öron, tex skottsalvor och fotsteg.

DT990 är en mer V/U-formad hörlur - beror på vad du vill kalla det - än HD599. Dock är DT990 en väldigt ljus lur, ljusare än tex DT880 (om du testat dom) trots sin bump i basregistret. Om det är den öppna kontra semiöppna lösningen kan jag inte svara på.
Hur ecstasydunk låter i dessa hörlurar har jag ingen aning om, tycker allt sånt låter som en bilkrasch. Där har jag inga åsikter alls att bidra med. Hoppas någon annan kan hjälpa dig med ett utlåtande.

FiiO E10K har jag inga erfarenheter av själv, därför ska jag varken såga eller hylla den mackapären.

Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeakQ:

Om jag införskaffar en FiiO E10K, skulle det förbättra ljudkvalitén på någon utav hörlurarna?

Har du något extern ljudkort eller Dac/amp i dagsläget eller använder du ljudutgången på moderkortet?

Om du använder moderkortet så kommer en E10K lyfta rejält!

Ingen erfarenhet av hörlurarna.

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015