SweClockers officiella Meet & Geek för kommande året!

SweClockers officiella Meet & Geek för kommande året!

Det var i juli 2018 som SweClockers första Meet & Geek ägde rum och då i Gävle. Efter det har vi hunnit med ett gäng och fått mycket feedback. Bland det vanligaste är att vi inte skrivit ut var vi planerar åka, när de äger rum och så vidare. Som ett svar på detta finns här nedan vår officiella "roadmap" med medlemsträffar som arrangeras av redaktionen. Listan kommer fyllas på kontinuerligt och planen är att alltid ha fyra stycken träffar planerade under en 12-månadersperiod.

SweClockers officiella roadmap för Meet & Geek

Stad

Datum

Notering

Örebro

Fredag den 5 juli

Mer information kommer inom kort!

Göteborg eller närliggande stad

Sensommaren/tidigt hösten 2019

Östersund

Senhösten 2019

Malmö eller närliggande stad

I början av 2020

???

Våren 2020

Varje SweClockers Meet & Geek hålls normalt en fredag kväll. Ett exakt datum spikas så snart det är praktiskt möjligt, dock senast 4–5 veckor före varje tillfälle.

Nu sitter säkert många och förbarmar sig över att just din stad inte är med eller att vi inte ens kommer till närheten av dig. Planen från början var att redaktionen skulle anordna träffar över hela Sverige och att vi kommer till er. Det finns bara så många redaktörer, så många helger på ett år och planering tar tid. Med det sagt kan jag bara lova att vi anstränger oss för att köra dessa träffar spritt över hela vårt avlånga land. Och för all del – förslag uppskattas!

Du kanske rentutav vill ta initiativet till en medlemsträff? I sådana fall är du mer än välkommen och jag kommer göra allt jag kan för att stötta dig i detta. Är du osäker kan du börja med att skicka ett privat meddelande till mig, så tar vi det därifrån! Med tillräckligt god framförhållning kommer så många som möjligt och hälsar på.

Vad är SweClockers Meet & Geek?

Internet och gemenskaper som SweClockers är fantastiska på många sätt, men slår inte möjligheten att träffa likasinnade ansikte mot ansikte! Att koppla en riktig människa till användarnamnet, utbyta kunskaper, lära känna nya vänner och ha roligt ihop. Det här är allt vad Meet & Geek handlar om! Konceptet är enkelt; vi bokar bord för ett större sällskap på en pub eller restaurang och samlas för en helkväll av härligt umgänge.

Nämnvärt är att varje träff inte måste involvera restauranger. Framöver vore det roligt att samlas i andra former. Varför inte utomhus runt en lägereld eller ett stort LAN som vi skapar av gemensam kraft? Förslag, idéer, tankar? Du är givetvis välkommen att dra ihop något och jag hjälper dig gärna!

Senast redigerat 2019-05-15 16:46

Va på träffen i Sthlm vilket va mycket trevligt fortsätt gärna med detta.

Stockholm, utomhus i en park med lite grillar vore härligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag sade på Discord; Kommer gärna på Örebro träffen om det finns möjlighet för mig.

*Hint Hint* Finns det någon annan från Linköping som är sugen eller tar vägen igenom staden så kanske samåkning vore något?

Låt oss göra en repris av den första träffen i Gävle vetja. Kanske på en annan krog denna gång. Vem vet, man kanske hittar på utomhusaktiviteter utöver detta om vädret tillåter

Skrivet av PlogarN97:

Stockholm, utomhus i en park med lite grillar vore härligt.

Eller hur! Jag och säkert flera andra i redaktionen skulle kunna tänka oss något sådant.

Skrivet av trattgunnar:

Låt oss göra en repris av den första träffen i Gävle vetja. Kanske på en annan krog denna gång. Vem vet, man kanske hittar på utomhusaktiviteter utöver detta om vädret tillåter

Jag funderade på det då jag själv bor i Gävle, men samtidigt finns så många andra platser och medlemmar att besöka! Precis som förslaget från Stockholm tycker jag ett utomhus låter trevligt, vore härligt att dra ihop ett gäng och grilla.

Våren 2020 på Ibiza?

Ser fram emot Göteborgsträffen!

Skrivet av Dinoman:

Våren 2020 på Ibiza?

Det är då vi kör fyllekryssningar på Norgekusten! @str8forthakill #17902309

Det vore kul med ett försök i Västerås. Jag och @stefflo gjorde ju ett försök här som gick... sådär. Men med redaktionen som dragplåster kan ingen hålla sig hemma, i know it!

För övrigt var det kanontrevligt i Gävle! Ska försöka övertala frugan att släppa iväg mig till Örebro, det krockar med power meet här i stan...

Vi har ju diskuterat lite på discord om en mini-träff

Till alla som ens övervägt tanken att fundera på om ni ska vara med säger jag bara: DO IT! Jag har haft privilegiet att få vara med på både träffen i Gävle och i Stockholm!

Det har varit otroligt kul att få träffa både redaktionen och "forumiter" man duellerat med i forumet såväl som helt okända ansikten. Även om jag missat @Yoshman båda gångerna - till bådas (?) förtret

@jacob:

Om det inte blir Göteborg...

Min hemort, trevligt

Örebro! jag flyttade hit pga jobb förra året och det hade varit skoj att göra nåt (och kanske lära känna några lokala nördar )

Stockholm - check
Göteborg - check
Malmö - check
Uppsala - ???

Ser fram mot träffen i Göteborg!

Skrivet av Garvey:

Det vore kul med ett försök i Västerås. Jag och @stefflo gjorde ju ett försök här som gick... sådär. Men med redaktionen som dragplåster kan ingen hålla sig hemma, i know it!

För övrigt var det kanontrevligt i Gävle! Ska försöka övertala frugan att släppa iväg mig till Örebro, det krockar med power meet här i stan...

Håller med om att träffen i Västerås blev sådär då det var många som först bokade upp sig och ropade hurra men när allt var fixat så var det få som kom. Gör gärna ett nytt försök i Västerås framöver. Det kan iallafall inte bli färre😀

Skrivet av lorgix:

Stockholm - check
Göteborg - check
Malmö - check
Uppsala - ???

Tack gärna, med sex ungar resar man inte långt i första taget....sätt Uppsala på swec-kartan.

Woooooo, Örebro! Jag är på!

Östersund here we go!

Skrivet av talonmas:

Ser fram emot Göteborgsträffen!

Skrivet av eas@tetris:

Ser fram mot träffen i Göteborg!

Skrivet av DavidtheDoom:

@jacob:

Om det inte blir Göteborg...

Kör i Kungälv istället enbart för att jävla med alla göteborgare.

Skrivet av Garvey:

Skrivet av Stefflo:

Håller med om att träffen i Västerås blev sådär då det var många som först bokade upp sig och ropade hurra men när allt var fixat så var det få som kom. Gör gärna ett nytt försök i Västerås framöver. Det kan iallafall inte bli färre😀

Västerås alltså, det var 12 år sen sist jag var där. Det ska vi så klart göra framöver! Det kanske blir nästa gång vi planerar ett besök till gnällbältet?

Skrivet av lorgix:

Stockholm - check
Göteborg - check
Malmö - check
Uppsala - ???

Skrivet av Gorham:

Tack gärna, med sex ungar resar man inte långt i första taget....sätt Uppsala på swec-kartan.

Uppsala är så klart högintressant och blir garanterat av i #framtiden! Brasklappen är väl att vi precis hade en träff i närheten (Stockholm) nyligen och behöver prioritera övriga Sverige först. I dagsläget vill jag inte heller gå ut med konkreta löften och dra ihop fler än fyra tillfällen per år, vilket ärligt talat är av rent praktiska skäl.

Om någon Uppsala-bo är sugen på att rodda med en träff är det bara slänga iväg ett PM så hjälper jag till så gott jag kan med upplägg, exponering, etc. :)`

Skrivet av THB:

Vi har ju diskuterat lite på discord om en mini-träff

To be announced! #Bollnäs

Skrivet av Xyborg:

Till alla som ens övervägt tanken att fundera på om ni ska vara med säger jag bara: DO IT! Jag har haft privilegiet att få vara med på både träffen i Gävle och i Stockholm!

Det har varit otroligt kul att få träffa både redaktionen och "forumiter" man duellerat med i forumet såväl som helt okända ansikten. Även om jag missat @Yoshman båda gångerna - till bådas (?) förtret

Kan bara hålla med. Maltbaserad läskeblask kan man få lite varstans, mat likaså. Den koncentration av datorintresse som Meet&Geek innhåller är rätt unik.

Att @Xyborg och jag varit på samma två träffar och ända missat att prata med varandra är primärt en effekt av att det finns sådan mängd med människor som delar datorintresset att IRL-chatta med, kvällen passerar fortare än man anar.

Jag som har sett fram mot Örebroträffen länge, så är den precis när jag har semester och är utomlands. Vilken otur!! Får väl försöka åka på någon annan istället. 😋

ÖREBRO ÄNTLIGEN!!!!

edit
Kollade precis kalendern och jag har bokat en resa med familjen hela veckan...

Såklart så jobbar man just den dagen :/

*Bokar in början av 2020*

Skrivet av Jacob:

Västerås alltså, det var 12 år sen sist jag var där. Det ska vi så klart göra framöver! Det kanske blir nästa gång vi planerar ett besök till gnällbältet?

Västerås hör väl inte till gnällbältet hoppas jag...

Jag skulle så gärna vila gå på en sådan träff det ser riktigt skoj ut, men oj så orkeslös jag har blivit. Kanske om det passar in med min semester..