SweClockers schema för Meet & Geek ett år framåt!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

SweClockers schema för Meet & Geek ett år framåt!

Det var i juli 2018 som SweClockers första Meet & Geek ägde rum och då i Gävle. Efter det har vi hunnit med ett gäng och fått mycket feedback. Bland det vanligaste är att vi inte skrivit ut var vi planerar åka, när de äger rum och så vidare. Som ett svar på detta finns här nedan vår officiella "roadmap" med medlemsträffar som arrangeras av redaktionen. Listan kommer fyllas på kontinuerligt och planen är att alltid ha fyra stycken träffar planerade under en 12-månadersperiod.

SweClockers officiella roadmap för Meet & Geek

#

Stad

Datum

Arrangör

Notering

1

Gävle

Fredag den 6 juli 2018

@Jacob

Se galleriet från träffen!

2

Linköping

Fredag den 28 september 2018

@Jacob

Se galleriet från träffen!

3

Skellefteå

Fredag den 9 november 2018

@Jacob

Se galleriet från träffen!

4

Växjö

Fredag den 15 februari 2019

@My2nd

Se galleriet från träffen!

5

Stockholm

Fredag den 12 april 2019

@Jacob

Se galleriet från träffen!

6

Örebro

Fredag den 5 juli 2019

@Oskar000

Se galleriet från träffen!

7

Bollnäs

Lördag den 3 augusti 2019

@THB

Se bilder från träffen!

8

Göteborg

Fredag den 13 september 2019

@Jacob

Se bilder från träffen!

9

Stockholm

Fredag den 6 december 2019

@Jacob

10

Östersund

Fredag den 28 februari 2020

@Jacob

Se galleriet från träffen!

11

Malmö eller närliggande

12

Karlstad

13

??

Varje SweClockers Meet & Geek hålls normalt en fredag kväll. Ett exakt datum spikas så snart det är praktiskt möjligt, dock senast 4–5 veckor före varje tillfälle.

SweClockers Meet & Geek är tillsvidare pausat

Nu sitter säkert många och förbarmar sig över att just din stad inte är med eller att vi inte ens kommer till närheten av dig. Planen från början var att redaktionen skulle anordna träffar över hela Sverige och att vi kommer till er. Det finns bara så många redaktörer, så många helger på ett år och planering tar tid. Med det sagt kan jag bara lova att vi anstränger oss för att köra dessa träffar spritt över hela vårt avlånga land. Och för all del – förslag uppskattas!

Du kanske rentutav vill ta initiativet till en medlemsträff? I sådana fall är du mer än välkommen och jag kommer göra allt jag kan för att stötta dig i detta. Är du osäker kan du börja med att skicka ett privat meddelande till mig, så tar vi det därifrån! Med tillräckligt god framförhållning kommer så många som möjligt och hälsar på.

Vad är SweClockers Meet & Geek?

Internet och gemenskaper som SweClockers är fantastiska på många sätt, men slår inte möjligheten att träffa likasinnade ansikte mot ansikte! Att koppla en riktig människa till användarnamnet, utbyta kunskaper, lära känna nya vänner och ha roligt ihop. Det här är allt vad Meet & Geek handlar om! Konceptet är enkelt; vi bokar bord för ett större sällskap på en pub eller restaurang och samlas för en helkväll av härligt umgänge.

Nämnvärt är att varje träff inte måste involvera restauranger. Framöver vore det roligt att samlas i andra former. Varför inte utomhus runt en lägereld eller ett stort LAN som vi skapar av gemensam kraft? Förslag, idéer, tankar? Du är givetvis välkommen att dra ihop något och jag hjälper dig gärna!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Va på träffen i Sthlm vilket va mycket trevligt fortsätt gärna med detta.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Stockholm, utomhus i en park med lite grillar vore härligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som jag sade på Discord; Kommer gärna på Örebro träffen om det finns möjlighet för mig.

*Hint Hint* Finns det någon annan från Linköping som är sugen eller tar vägen igenom staden så kanske samåkning vore något?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Låt oss göra en repris av den första träffen i Gävle vetja. Kanske på en annan krog denna gång. Vem vet, man kanske hittar på utomhusaktiviteter utöver detta om vädret tillåter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av PlogarN97:

Stockholm, utomhus i en park med lite grillar vore härligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller hur! Jag och säkert flera andra i redaktionen skulle kunna tänka oss något sådant.

Skrivet av trattgunnar:

Låt oss göra en repris av den första träffen i Gävle vetja. Kanske på en annan krog denna gång. Vem vet, man kanske hittar på utomhusaktiviteter utöver detta om vädret tillåter

Skickades från m.sweclockers.com

Jag funderade på det då jag själv bor i Gävle, men samtidigt finns så många andra platser och medlemmar att besöka! Precis som förslaget från Stockholm tycker jag ett utomhus låter trevligt, vore härligt att dra ihop ett gäng och grilla.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Moderator
Testpilot

Våren 2020 på Ibiza?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Ser fram emot Göteborgsträffen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dinoman:

Våren 2020 på Ibiza?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är då vi kör fyllekryssningar på Norgekusten! @str8forthakill #17902309

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Det vore kul med ett försök i Västerås. Jag och @stefflo gjorde ju ett försök här som gick... sådär. Men med redaktionen som dragplåster kan ingen hålla sig hemma, i know it!

För övrigt var det kanontrevligt i Gävle! Ska försöka övertala frugan att släppa iväg mig till Örebro, det krockar med power meet här i stan...

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Snusfri

Vi har ju diskuterat lite på discord om en mini-träff

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Till alla som ens övervägt tanken att fundera på om ni ska vara med säger jag bara: DO IT! Jag har haft privilegiet att få vara med på både träffen i Gävle och i Stockholm!

Det har varit otroligt kul att få träffa både redaktionen och "forumiter" man duellerat med i forumet såväl som helt okända ansikten. Även om jag missat @Yoshman båda gångerna - till bådas (?) förtret

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@jacob:

Om det inte blir Göteborg...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Min hemort, trevligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Örebro! jag flyttade hit pga jobb förra året och det hade varit skoj att göra nåt (och kanske lära känna några lokala nördar )

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Stockholm - check
Göteborg - check
Malmö - check
Uppsala - ???

Permalänk
Medlem

Ser fram mot träffen i Göteborg!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Garvey:

Det vore kul med ett försök i Västerås. Jag och @stefflo gjorde ju ett försök här som gick... sådär. Men med redaktionen som dragplåster kan ingen hålla sig hemma, i know it!

För övrigt var det kanontrevligt i Gävle! Ska försöka övertala frugan att släppa iväg mig till Örebro, det krockar med power meet här i stan...

Håller med om att träffen i Västerås blev sådär då det var många som först bokade upp sig och ropade hurra men när allt var fixat så var det få som kom. Gör gärna ett nytt försök i Västerås framöver. Det kan iallafall inte bli färre😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Stockholm - check
Göteborg - check
Malmö - check
Uppsala - ???

Tack gärna, med sex ungar resar man inte långt i första taget....sätt Uppsala på swec-kartan.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Woooooo, Örebro! Jag är på!

Permalänk
Proffsmoddare

Östersund here we go!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av talonmas:

Ser fram emot Göteborgsträffen!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av eas@tetris:

Ser fram mot träffen i Göteborg!

Skrivet av DavidtheDoom:

@jacob:

Om det inte blir Göteborg...

Kör i Kungälv istället enbart för att jävla med alla göteborgare.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Garvey:

Det vore kul med ett försök i Västerås. Jag och @stefflo gjorde ju ett försök här som gick... sådär. Men med redaktionen som dragplåster kan ingen hålla sig hemma, i know it!

För övrigt var det kanontrevligt i Gävle! Ska försöka övertala frugan att släppa iväg mig till Örebro, det krockar med power meet här i stan...

Skrivet av Stefflo:

Håller med om att träffen i Västerås blev sådär då det var många som först bokade upp sig och ropade hurra men när allt var fixat så var det få som kom. Gör gärna ett nytt försök i Västerås framöver. Det kan iallafall inte bli färre😀

Västerås alltså, det var 12 år sen sist jag var där. Det ska vi så klart göra framöver! Det kanske blir nästa gång vi planerar ett besök till gnällbältet?

Skrivet av lorgix:

Stockholm - check
Göteborg - check
Malmö - check
Uppsala - ???

Skrivet av Gorham:

Tack gärna, med sex ungar resar man inte långt i första taget....sätt Uppsala på swec-kartan.

Uppsala är så klart högintressant och blir garanterat av i #framtiden! Brasklappen är väl att vi precis hade en träff i närheten (Stockholm) nyligen och behöver prioritera övriga Sverige först. I dagsläget vill jag inte heller gå ut med konkreta löften och dra ihop fler än fyra tillfällen per år, vilket ärligt talat är av rent praktiska skäl.

Om någon Uppsala-bo är sugen på att rodda med en träff är det bara slänga iväg ett PM så hjälper jag till så gott jag kan med upplägg, exponering, etc. :)`

Skrivet av THB:

Vi har ju diskuterat lite på discord om en mini-träff

To be announced! #Bollnäs

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Xyborg:

Till alla som ens övervägt tanken att fundera på om ni ska vara med säger jag bara: DO IT! Jag har haft privilegiet att få vara med på både träffen i Gävle och i Stockholm!

Det har varit otroligt kul att få träffa både redaktionen och "forumiter" man duellerat med i forumet såväl som helt okända ansikten. Även om jag missat @Yoshman båda gångerna - till bådas (?) förtret

Kan bara hålla med. Maltbaserad läskeblask kan man få lite varstans, mat likaså. Den koncentration av datorintresse som Meet&Geek innhåller är rätt unik.

Att @Xyborg och jag varit på samma två träffar och ända missat att prata med varandra är primärt en effekt av att det finns sådan mängd med människor som delar datorintresset att IRL-chatta med, kvällen passerar fortare än man anar.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Jag som har sett fram mot Örebroträffen länge, så är den precis när jag har semester och är utomlands. Vilken otur!! Får väl försöka åka på någon annan istället. 😋

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk

ÖREBRO ÄNTLIGEN!!!!

edit
Kollade precis kalendern och jag har bokat en resa med familjen hela veckan...

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Såklart så jobbar man just den dagen :/

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk
Medlem

*Bokar in början av 2020*

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Västerås alltså, det var 12 år sen sist jag var där. Det ska vi så klart göra framöver! Det kanske blir nästa gång vi planerar ett besök till gnällbältet?

Västerås hör väl inte till gnällbältet hoppas jag...

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle så gärna vila gå på en sådan träff det ser riktigt skoj ut, men oj så orkeslös jag har blivit. Kanske om det passar in med min semester..