Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

RAGE 2

Sökte och hittade ingen tråd om spelet. Finns det så får mod ta bort denna.

Här kan ju det diskuteras lite om spelet. Kanske inte är nå jätteintresse med tanke på att ingen tråd fanns

Men ni som har köpt det, vad tycker ni?

Har själv lirat 3-4 h hittills och gillar det väldigt mycket. Spelade aldrig ettan. Men gillar miljöerna, riktigt snyggt,och gameplayet är riktigt bra. Vansinnigt roliga strider till fots och ljudbilden på vapnena gillas skarpt.

Permalänk
Medlem

Inte lirat det men sett lite gameplay och jag lär skaffa det. Men blir någon gång när jag byggt ny dator för bästa möjliga upplevelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Inte lirat det men sett lite gameplay och jag lär skaffa det. Men blir någon gång när jag byggt ny dator för bästa möjliga upplevelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Gör du rätt i

Permalänk

Laddade hem det igår. Ska ge det en rond idag. Det har sett roligt ut hela tiden men jag har hört blandade reaktioner sedan det släpptes. Jag förväntar mig inget mästerverk i berättarteknik men så länge det känns roligt och tillfredsställande att springa runt och kötta så är jag nöjd. För övrigt verkar som det är i behov av en patch eller två då det är lite buggigt här o där.

Sval mottagning här på forumet. Trodde faktiskt folk var mer insatta men alla kanske inte visste om att det släpptes i Tisdags. Det var ju iofs inte särskilt hårt marknadsfört.

Uppdatering:
Jag kan inte ändra upplösning utan att få bsod. Kul! Spelet ställer in sig på 1080p även om min skärm är 1440p. Provade att spela ändå men det är som att ha ett vaselinfilter över spelet.

Inga direkta lösningar har dykt upp på google än. Har senaste drivisarna. Kanske får gå tillbaka till förra.

Någon här som upplever liknande problem?

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Har spelat några timmar nu. Jag gillar det även om Open-World spel inte egentligen är min grej. Så just det är farandet fram och tillbaka är jag inte superförtjust i. De större striderna när man får köra Overdrive, kasta nades och använda abilities är kul och påminner mycket om Doom 2016 vilket var vad jag ville ha.

Spelet flyter på fint för mig och jag har inte haft några crasher eller dylikt. Det enda tekniska problemet är att dialogen ibland bara försvinner mitt i en konversation. Blir helt tyst.

En fråga dock. Hur levelar man sina vapen? Är det bara nått som kommer under tiden? Det står "Unlock Level 3" på level 3 (duh) men ingen knapp att faktiskt göra det. Jag har liksom tillräckligt med Feltrite osv. Köpt mig massa Weapon Core mods för att pimpa min Assault rifle och så går det inte

Permalänk

Känns som jag är helt ensam med detta problemet. Håller just nu på med att prata med Bethesda support och hittills har jag inte lyckats göra några framsteg alls.

Har aldrig upplevt något liknande med andra spel. Vad sjutton kan få spelet att krascha datorn?

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Färdig nu. 100% alltså. Typ 27h. Värt de 400kr jag spenderade känner jag. Lite väl lätt kanske men kul! Hoppas DLC är relativt stort.

Permalänk
Medlem

Älskade mekaniken och striderna, men för lite fiender och lite för lätt, samtidigt som det var på tok för kort. Outnyttjad potential är bara förnamnet... Lite desigbmissar och sådant, älskade det medans det varade dock, tog ett par - tre dagar.. Replay value är inte överdrivet hög.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Har gått i valet och kvalet ett tag men det ser nog ut som att jag får testa det i alla fall. Verkar hur gött som helst men lirade aldrig ettan.

Permalänk
Medlem

Spelet är bra men de kunde faktiskt skippat Open World delen vilket är det som drar ner spelet mest tycker jag. Story missions är välgjorda och eftersom gunplay är riktigt bra blir det skoj att lira. Men att låsa upp ett hundratal outposts osv blir snabbt repetitivt. Inte det snyggaste spelet direkt och variationen med fiender är liten men tycker det hade funkat fint som ett 15h linjärt spel.

Personligen har jag lirat 12h och låst upp hälften men kommer nu att köra på med huvuduppgdragen, varva spelet och tacka för mig då jag inte orkar köra 100% på kartan.

Skrivet av Gustenrocks:

Spelet flyter på fint för mig och jag har inte haft några crasher eller dylikt. Det enda tekniska problemet är att dialogen ibland bara försvinner mitt i en konversation. Blir helt tyst.

En fråga dock. Hur levelar man sina vapen? Är det bara nått som kommer under tiden? Det står "Unlock Level 3" på level 3 (duh) men ingen knapp att faktiskt göra det. Jag har liksom tillräckligt med Feltrite osv. Köpt mig massa Weapon Core mods för att pimpa min Assault rifle och så går det inte

Har samma problem gällande att det blir tyst. Störande men inte game breaking som tur var

Angående vapen så fattar jag det som att du köper level unlocks med Feltrite och sen användare du weapon mod chips för att låsa upp en mod i den tier du precis låste upp.

Skrivet av Fabrikat:

Har gått i valet och kvalet ett tag men det ser nog ut som att jag får testa det i alla fall. Verkar hur gött som helst men lirade aldrig ettan.

Man känner faktiskt igen sig lite från ettan gällande någon fiende här och där samt wingstick och någon stad, men det är allt. Stridsmekaniken är tex helt annorlunda. Man måste inte ha lirat ettan för att köra tvåan (tycker iaf jag).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka: haha jo konceptet förstod jag med. Jag hittade bara inte hur man skulle göra det rent fysiskt så att säga. Det visade sig att det inte går att markera nya tiers med musen utan man måste använda wasd, specifikt ws i detta fallet, eller vad man nu har bundet till upp upp/ner

Permalänk
Medlem

Ser förbannat kul ut! Är det endast singleplayer, eller finns det någon form av multi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@Mocka: haha jo konceptet förstod jag med. Jag hittade bara inte hur man skulle göra det rent fysiskt så att säga. Det visade sig att det inte går att markera nya tiers med musen utan man måste använda wasd, specifikt ws i detta fallet, eller vad man nu har bundet till upp upp/ner

Jaha Jag har faktiskt inte tänkt på det men det kanske stämmer?

Skrivet av Ghost82:

Ser förbannat kul ut! Är det endast singleplayer, eller finns det någon form av multi?

Vad jag vet endast singleplayer.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

För min del är det både bättre och sämre än väntat. Avalanche har ju gjort Mad Max så jag hyste lite tvivel på att de skulle kunna fixa Rage 2. Spelvärlden så här långt är dock bra mycket fulare artistiskt sett än mad max och bilfysiken är ingen höjdare. FPS biten är dock i klass med Doom ta mej tusan. Måste vart samma bethesdasnubbar som hackad kod för den biten. Inte låst upp alla vapen eller färdigheter ännu men än så verkar uppgraderingarna fungera.

Gillar man fps så är det nog ett rätt så säkert kort.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Spelet har fantastisk vad gäller gameplay, resten är mediokert.... som bäst :/

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Spelet har fantastisk vad gäller gameplay, resten är mediokert.... som bäst :/

Japp klurigt lir att betygsätta men det går rätt bra ignorera allt mediokert så det är ändå skoj. Skaffade dlc:erna och det är mer av samma eminenta gunplay och mediokra de mesta allt annat. BFGn är väldigt användbar om man inte orkar nöta terrormania tornen för mycket. Har gjort en har förstått man bara repeterar detta 5 gånger i nya miljöer. BFGn tar ut guardians i en stöt.

Har frustrerande mycket nanotrites jag inte hittar någonting att spendera på. Hade vart bra om man kunnat sälja de istället.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Japp klurigt lir att betygsätta men det går rätt bra ignorera allt mediokert så det är ändå skoj. Skaffade dlc:erna och det är mer av samma eminenta gunplay och mediokra de mesta allt annat. BFGn är väldigt användbar om man inte orkar nöta terrormania tornen för mycket. Har gjort en har förstått man bara repeterar detta 5 gånger i nya miljöer. BFGn tar ut guardians i en stöt.

Har frustrerande mycket nanotrites jag inte hittar någonting att spendera på. Hade vart bra om man kunnat sälja de istället.

Får hoppas rage 3 tar bort open world och gör spelet till en shooter likt doom istället

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt