Vita prickar och blinkade bild från PS4?

Permalänk
Medlem

Vita prickar och blinkade bild från PS4?

Tjenare!
Köpte denna model för ett tag sedan och stött på ett problem. Det som händer är att bilden börjar blinka fram och tillbaka med massa vita prickar det sker främst när jag lirar med mitt ps4pro. Någon som har en idé om vad detta kan vara?
Lg är villiga att skicka en tekniker för att kolla min SK9500 men då problemet inte sker dagligen så blir det svårt att bevisa detta och är inte särskilt sugen på att betala en serviceavgift.

Förtydligade rubriken från "Lg sk9500 problem"/Thomas Y
Permalänk
Medlem

Händer det när du använder TVns appar också?
Har upplevt liknande bekymmer och då var det HDMI som strulade, i det fallet var det kabeln men kanske kan ha med portarna att göra?

Permalänk
Bildexpert 📺

@zioon11: Precis som skrivet ovanför: uteslutningsmetoden. Sker det med andra källor också, särskilt då de inbyggda apparna? Då är det TV:n som har ett problem.

Annars låter de som ett skolboksexempel på att du har en HDMI-kabel som inte orkar med bandbredden och/eller störs ut. Så en Premium High Speed-kabel torde kunna lösa detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@zioon11: Precis som skrivet ovanför: uteslutningsmetoden. Sker det med andra källor också, särskilt då de inbyggda apparna? Då är det TV:n som har ett problem.

Annars låter de som ett skolboksexempel på att du har en HDMI-kabel som inte orkar med bandbredden och/eller störs ut. Så en Premium High Speed-kabel torde kunna lösa detta.

Skulle nog säga Primärt ps4an som strular har hänt en enstaka gång med Netflixappen. Såg i ett annat forum att ps4 kan strula med vissa modeller men vet inte hur jag ska ställning till det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@zioon11: Jag har också haft problemet med min PS4. Det som hjälpte då var att ändra något med färginställningarna. Men jag har läst att det är många med ps4pro som har det problemet. Kanske är det pga kabeln?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Permalänk
Bildexpert 📺

Ifall TV:n är ny och man tidigare haft PS4:n ansluten mot en annan TV behöver man ofta köra igenom anslutningsguiden på nytt. Om inget gjorts med PS4:n sedan man bytte TV är det en risk att PS4:n skickar signalen som om att den vore ansluten till den gamla TV:n.

Permalänk
Medlem

tack för samtliga svar. ska testa med att köpa mig en ny hdmi för att se om det hjälper.