SweClockers besöker Café på Bit i Skellefteå

SweClockers besöker Café på Bit i Skellefteå

I samband med SweClockers senaste Meet & Geek i Skellefteå passade redaktionen på att besöka Café på Bit, fyllt till brädden med TV-spel, brädspel, flipperspel, T-shirts och så klart även fika.

Läs hela artikeln här

Oj, detta var riktigt trevligt!

Så jäkla fränt ställe, blir riktigt avundsjuk.
Synd att man ska ha så långt till Skellefteå, bara 114 mil.

Bilderna gav en trevlig känsla!

Herregud viket drömställe! Ska övertala frun att flytta till Skellefteå. Det ser jag det!

Skickades från m.sweclockers.com

Underbart. Saknar mina 3 flipperspel. Hoppas flera med samlingar läser denna artikel

Ska till polaren i Boden över nyår, undrar om inte vi behöver göra en utflykt

Ni i Stockholm borde besöka N3rd Bar

Tjusigt!

Men vad fan! Ända där uppe!? JAg bor i södra skåne! Ett sådant här coolt ställe hade jag lungt kunnat sitta i 5 timmar enkel tur för i bilen. Men detta är ju ljusår bort.

Pixel Cafe

@serverfel: Pixel CAfe fanns i Malmö, exakt samma koncept, gick tyvärr under pga för låg omsättning.

Skrivet av Berrabub:

Ni i Stockholm borde besöka N3rd Bar

Kan även rekommendera HEY STHLM som ligger vid odenplan.

Som att besöka en Japansk tvspelshall

Tack för Stockholms tipsen

Riktigt nice place

Samma café finns även i Piteå, 8 mil norr om skellefteå

Skrivet av PlogarN97:

Kan även rekommendera HEY STHLM som ligger vid odenplan.

Som att besöka en Japansk tvspelshall

TACK! Jag blev helt salig när jag såg att dom hade Taiko No Tatsujin så dit kommer jag definitivt behöva åka någon gång.

Skrivet av stingray454:

Aldrig varit där faktiskt, är det värt det?

Vilket läckert ställe, ett måste att besöka nästa gång jag åker E4:an mellan Stockholm-Luleå

Har handlat spel med grabbarna som driver de sedan Marcus bara hade en liten lokal i källaren hos föräldrarna (kanske hemma hos sig, minns inte...)
Riktigt bra att ha å göra med, båda två. Alla som passerar Skellefteå bör göra ett besök, om inte annat för en kopp kaffe

Skrivet av Wolfkin:

Så jäkla fränt ställe, blir riktigt avundsjuk.
Synd att man ska ha så långt till Skellefteå, bara 114 mil.

Ja visst är det! Själv har 130Mil ditt!

Kollade bara för skojs skull.....Enligt Google maps så skall det ta 11 Dagar att gå upp ditt

Tycker det verkar lite, men antagligen räknar den att man går i ett sträck då

Skrivet av Mogato:

@serverfel: Pixel CAfe fanns i Malmö, exakt samma koncept, gick tyvärr under pga för låg omsättning.

Riktad marknadsföring kanske hade hjälpt? Hörde talas om stället först när det skrevs artiklar om att det hade stängt...

Riktigt trevligt ställe samt deras bakelser håller riktigt bra kvalité. Skulle man inte behöva tänka på formen så skulle man lätt kunna gå dit varje dag.

Flyttade till skellefteå under sommaren. Synd man inte har så mycket koll på sweclockers längre och missade denna chansen till meet & greet. Hade varit kul att träffa redaktionen igen. Har inte ens varit på Café på bit än. Men måste nog ta och göra ett besök snart!

Skrivet av stingray454:

Det är fysiskt omöjligt.

Sorry... 🙂

Skrivet av RoedeOrm:

Det är fysiskt omöjligt.

Sorry... 🙂

Samma kedja.. Dvs samma namn, samma ägare, samma koncept. Men inte samma café såklart

Hade missat denna nyhet när den kom, såg den först nu.

Ser ut att vara ett underbart ställe!! Hade gärna hängt där till och från, lite ont om tid nu för tiden med stor familj, men det största problemet är ju som många andra, avståndet. Är en rätt bra bit från Göteborg.
Någon som vet om liknande finns i eller runt om Göteborg?

Stort cred till herrarna som driver detta, ser fantastiskt trevligt ut!

Drömmen. Alltid haft för mig att det inte går att få lönsamhet i en sådan verksamhet i dagsläget. Roligt å se att jag har haft helt fel.

Och ett I_on Maiden flipperspel också....

Hur missade jag detta i höstas? Semestermål, bokat!

Skrivet av stingray454:

Samma kedja.. Dvs samma namn, samma ägare, samma koncept. Men inte samma café såklart

Nu gäller det bara att vi får ett liknande café till Kiruna också, härifrån är det bara 40 mil till Piteå