SweClockers besöker Café på Bit i Skellefteå

Permalänk
Melding Plague

SweClockers besöker Café på Bit i Skellefteå

I samband med SweClockers senaste Meet & Geek i Skellefteå passade redaktionen på att besöka Café på Bit, fyllt till brädden med TV-spel, brädspel, flipperspel, T-shirts och så klart även fika.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hjälpsam

Oj, detta var riktigt trevligt!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Så jäkla fränt ställe, blir riktigt avundsjuk.
Synd att man ska ha så långt till Skellefteå, bara 114 mil.

Permalänk

Bilderna gav en trevlig känsla!

Permalänk
Medlem

Herregud viket drömställe! Ska övertala frun att flytta till Skellefteå. Det ser jag det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Underbart. Saknar mina 3 flipperspel. Hoppas flera med samlingar läser denna artikel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Ska till polaren i Boden över nyår, undrar om inte vi behöver göra en utflykt

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

Ni i Stockholm borde besöka N3rd Bar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tjusigt!

Permalänk
Medlem

Men vad fan! Ända där uppe!? JAg bor i södra skåne! Ett sådant här coolt ställe hade jag lungt kunnat sitta i 5 timmar enkel tur för i bilen. Men detta är ju ljusår bort.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Pixel Cafe

@serverfel: Pixel CAfe fanns i Malmö, exakt samma koncept, gick tyvärr under pga för låg omsättning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Ni i Stockholm borde besöka N3rd Bar

Skickades från m.sweclockers.com

Kan även rekommendera HEY STHLM som ligger vid odenplan.

Som att besöka en Japansk tvspelshall

Permalänk
Medlem

Tack för Stockholms tipsen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Riktigt nice place

Permalänk

Samma café finns även i Piteå, 8 mil norr om skellefteå

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Kan även rekommendera HEY STHLM som ligger vid odenplan.

Som att besöka en Japansk tvspelshall

TACK! Jag blev helt salig när jag såg att dom hade Taiko No Tatsujin så dit kommer jag definitivt behöva åka någon gång.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stingray454:

Samma café finns även i Piteå, 8 mil norr om skellefteå

Aldrig varit där faktiskt, är det värt det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilket läckert ställe, ett måste att besöka nästa gång jag åker E4:an mellan Stockholm-Luleå

Visa signatur

| i7 4790 K | Asus Z97-A | Gigabyte RTX 3060 12GB | 16 GB XMS 1600 | Samsung SSD 850 Pro 512 GB | Spinpoint F3 1 TB *2 | AX 750 W | Fractal Design R3 vit | Noctua NH-U12P | Asus Xonar Essence STX |
Nintendo switch, PS 3, Wii, C-64 & Mega Drive

Permalänk
Medlem

Har handlat spel med grabbarna som driver de sedan Marcus bara hade en liten lokal i källaren hos föräldrarna (kanske hemma hos sig, minns inte...)
Riktigt bra att ha å göra med, båda två. Alla som passerar Skellefteå bör göra ett besök, om inte annat för en kopp kaffe

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Så jäkla fränt ställe, blir riktigt avundsjuk.
Synd att man ska ha så långt till Skellefteå, bara 114 mil.

Ja visst är det! Själv har 130Mil ditt!

Kollade bara för skojs skull.....Enligt Google maps så skall det ta 11 Dagar att gå upp ditt

Tycker det verkar lite, men antagligen räknar den att man går i ett sträck då

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogato:

@serverfel: Pixel CAfe fanns i Malmö, exakt samma koncept, gick tyvärr under pga för låg omsättning.

Riktad marknadsföring kanske hade hjälpt? Hörde talas om stället först när det skrevs artiklar om att det hade stängt...

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt ställe samt deras bakelser håller riktigt bra kvalité. Skulle man inte behöva tänka på formen så skulle man lätt kunna gå dit varje dag.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Flyttade till skellefteå under sommaren. Synd man inte har så mycket koll på sweclockers längre och missade denna chansen till meet & greet. Hade varit kul att träffa redaktionen igen. Har inte ens varit på Café på bit än. Men måste nog ta och göra ett besök snart!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av stingray454:

Samma café finns även i Piteå, 8 mil norr om skellefteå

Det är fysiskt omöjligt.

Sorry... 🙂

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Skrivet av RoedeOrm:

Det är fysiskt omöjligt.

Sorry... 🙂

Samma kedja.. Dvs samma namn, samma ägare, samma koncept. Men inte samma café såklart

Permalänk
Medlem

Hade missat denna nyhet när den kom, såg den först nu.

Ser ut att vara ett underbart ställe!! Hade gärna hängt där till och från, lite ont om tid nu för tiden med stor familj, men det största problemet är ju som många andra, avståndet. Är en rätt bra bit från Göteborg.
Någon som vet om liknande finns i eller runt om Göteborg?

Stort cred till herrarna som driver detta, ser fantastiskt trevligt ut!

Permalänk
Moderator
Testpilot

Drömmen. Alltid haft för mig att det inte går att få lönsamhet i en sådan verksamhet i dagsläget. Roligt å se att jag har haft helt fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Och ett I_on Maiden flipperspel också....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Lego Master

Hur missade jag detta i höstas? Semestermål, bokat!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av stingray454:

Samma kedja.. Dvs samma namn, samma ägare, samma koncept. Men inte samma café såklart

Nu gäller det bara att vi får ett liknande café till Kiruna också, härifrån är det bara 40 mil till Piteå

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode