Permalänk
Medlem

Lågt brus med earbuds

Hej! Jag köpte mig ett par earbuds till datorn för att ha o spela med.
Anledningen är för att håret slits så mycket av headset du har på skallen och har inte lust att tappa håret vid 30 års åldern.

Köpte mig ett par halvdyra sony earbuds men märkte direkt att det var svagt brus i lurarna. Har absolut inget brus i mitt hyperx cloud 2 headset så därför trodde jag att jag köpte ett par skit earbuds. Köpte ett nytt par, Roccat score Dual driver in-ear headset som är gjorda för gaming. Märkte även att dessa brusade lite grann, inte lika mycket som dom förra.

Testa dom i mobilen och där brusade dom absolut ingenting. Hur sköna som helst och jättebra ljud.
Som sagt, mina hyperX cloud 2 brusar ingenting men dessa earbuds gör. Har jag för dåligt ljudkort eller kan det vara något som ligger o stör? Mina cloud 2 är ansluten med USB uttag och går sedan över till en dosa som omvandlar sig till 3.5mm jack.

Går inte att ha ett par lurar som brusar lite oavsett högt eller lågt ljud så om någon duktig själ vill hjälpa mig skulle jag vara oerhört tacksam:)

Permalänk
Medlem

Kan du koppla in de andra hörlurarna i samma dosa som Cloud 2 är anslutna till?

För mig om jag kopplar in mina hörlurar i 3.5mm uttaget på baksidan av datorn/i moderkortet så brusar det lågt, men kopplar jag in i hörlursporten i fronten av mitt chassi så är det perfekt

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

@lambdan: Redan testat att koppla in dom i cloud 2 dosan, brusar ännu mer då. Jag har dom just nu inkopplade i fronten av chassit. Testade koppla in dom där bak och då brusade det lägre. Måste skaffa en förlängare till 3.5 jacket om jag ska ha dom inkopplade där bak.

Är DAC något att införskaffa sig?

Permalänk
Medlem

Märkte nu att jag hade ett 3.5mm jack i mina högtalare, testade och då hade jag inget brus kvar. Att jag inte sett de uttaget tidigare haha. Problemet är löst nu iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappish:

Anledningen är för att håret slits så mycket av headset du har på skallen och har inte lust att tappa håret vid 30 års åldern.

Du vet, du behöver inte limma lurarna till skallen för att få dom att sitta kvar.
Hur tusan tror du att hörlurar ska skada håret?